En modern Pro Stock är jävligt ful och liknar en billig leksaksbil där dom inte hade råd att få till rätt former.
Din Vega däremot är fräck så förstör den inte.
Vår Mustang gick inte över 260 för luften som gick in under kom inte förbi bakdäcken och avgassystemet.
I den hastigheten började den att spinna.
Jag la en plexiskiva under grillen och tog bara in luft i en smal spalt mellan grill och kofångare.
Sen gjorde jag en spoiler med en utstickande splitter som tvingade luften runt bilen.
jag tejpade dropplisterna vid A stolpen och gjorde en deflektor som ledde luften runt C stolpen.
Svgassystemet kortades så det inte blockerade hålet mellan hjulen och en liten vingprofil monterades på spoilern.
Resultatet, 305 km/h i slutfart med samma setup i övrigt.
Här ser du hur jag täppt till fronten, spoilern och deflektorn på D stolpen.
Splittern sitter inte på eftersom det här är en 200 meters bana.
Jimmy Åhlund stod med sin Chevelle bredvid mig i Landskrona och kopierade Mustangen med kartong på sin Chevelle.
Han kom med i tidningen med sin smarta aerodynamik men han glömde berätta vem han hade kopierat.
Erland