skulle haft tag på en elektonisk bränslenivågivare runt 8,5" som funkar till en 0-90ohm mätare och tål E85.
Den jag har nu ser ut så här och spriten löste upp kretskortet så den gick sönder, tror det är en givare från jazproducts.
det går inte använda wema nivågivare, i rostfritt håller??
jag monterade en sådan med mätare på min vattenskoter var trött på orginalets med kretskort och magnet som satt på ett flöte, wema är bara ett rostfritt rör med ett plastring runt som flyter, används mycket i hydraultankar etc på entreprenadmaskiner
den där verkade inte så dum har skickat en fråga till dem om den överlever att bada i sprit, den borde ju göra det.
för övrigt så frågade jag även dalhems om deras gjorde det.fick till svar att så vitt han visste var det bara givare från ATL som gjorde det. http://dalhems.se/Product.aspx?guid=5d3 ... a7011621f1 men för dom pengarna känns det som man hellre kan titta i tanken
Borde ju gå att göra bränslenivåslangen hyfsat lättillgänglig utan att den syns alltför jävligt om du nu tyckte det var tillräckligt seriöst
Nu är jag väl inte direkt Mercedesfrälst men det där ser ut att bli en rolig bil
ska bara säga att jag verkligen kan rekommendera wemas s5 givare! har använt den i någon månad nu,
fungerar klockrent och ser verkligen ut att vara bra kvalitet. både tillverkare och leverantör sa att den skulle funka bra med E85 och det gör den. jämfört med anndra så var den billig också