Oljud Bosch 044-pumpar.

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
luuundh
Lite mer laddtryck

Oljud Bosch 044-pumpar.

Inlägg av luuundh »

Hejsan!

Tog första provturen med bilen igår, allt flöt på bra förutom mina bränslepumpar. Hade ett oljud vid plötsliga rörelser, typ håla i vägen eller vid kruvtagning. Det låter precis som dom får in luft, skramlar till liksom.

Mitt soppasystem består utav en Deatschwers 320lp/h intank, denna matar min catchtank på 3liter, därefter dubbla 044-pumpar. Hade tidigare an6 sugledningar till 044:orna, när ljudet uppkom bytte jag till an10 då jag fick tips om att mina sugledningar var för tunna. Men ljudet är alltså kvar ändå!

Har slut på idéer, tips uppskattas verkligen! :)

Bild på catchtank och pumpar finns här: http://www.garaget.org/mypage/gallery_i ... ge=2236247

Mvh Markus
Användarvisningsbild
Lövet98
För mycket laddtryck

Re: Oljud Bosch 044-pumpar.

Inlägg av Lövet98 »

kollat så soppafiltret inte är igensatt?
luuundh
Lite mer laddtryck

Inlägg av luuundh »

Nej, det har jag faktiskt inte gjort. Är ju nya filter/pumpar för i år men visst, det skadar ju inte att kolla. :)
Användarvisningsbild
Lövet98
För mycket laddtryck

Inlägg av Lövet98 »

kom du fram till något?
luuundh
Lite mer laddtryck

Inlägg av luuundh »

Nej, inga fel konstaterade. Fann dock ett par olika forumtrådar som handlade om samma sak, tyvärr inga direkta lösningar i någon av dom.

Läste i den här tråden senast: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... 1&start=17

Citerar 525mannen "Kom då fram till att bränslet skummade när det fyllde catchen pga dåligt inlopp (utan "skvalpskydd") så att en av de fyra pumparna kaviterade, byggde ny catch med en liten avskiljning sedan gick alla tyst och fint."

Tycker att det lät vettigt men kan inte förstå varför oljuden nästan enbart uppstår vid hastiga rörelser, tycker dom/den borde låtit så hela tiden? :roll:
Daniel Steén
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av Daniel Steén »

Min 044 låter också illa ibland låter som en sörplande ljud. Jag kör med 1 liter catch som matas av en facet förpump. Jag har själv varit lite fundersam men jag har hört folk säga att dom låter så där så jag har släppt det och bryr mej inte om det längre.

/Daniel
StefanM
Forumsberoende

Inlägg av StefanM »

varför inte prova mata dom utan catchtank och köra lite och se om ljudet kvarstår? Gör det inte det så lär väl designen av tankinlopp/utlopp vara fel. Det är nog väldigt lätt att få skumbildning om det bara pumpas in i en tank hur som helst.
fugazi
Forumsberoende

Inlägg av fugazi »

Vilken slang är matning rep. retur från/till tanken?
Bild
luuundh
Lite mer laddtryck

Inlägg av luuundh »

Okej, tackar för tips. Den övertsta anslutningen med 90-gradaren är retur ifrån catch till den vanliga tanken. Den bortre anslutningen är från tank till catch, den som är bredvid är retur från railen till catch. Min tanke vid bygget var att den alltid borde vara full med tanke på att även returen ifrån railen går tillbaka men alla teorirer är välkommna! :)
Skriv svar