Jag är varken fysiker eller matematiker, men en idé infann sig när det talas om trycklufts-överladdning,
som säkert inte fungerar av någon orsak jag själv inte kommer på exakt vad det är.
Förbränningsmotorn är ju en luftpump, en tryckluftskompressor är även den en luftpump.
Kan det finnas möjlighet att använda bilens motor som kompressor för att fylla en tank med avgaserna,
som sedan släpps tillbaka in i motorns insug? Detta lär ju naturligtvis ske med något renare bränsle än bensin och diesel,
och med backventil på avgassystemet.
Vad talar för att ett renare slags bränsle inte skulle kunna ha avgaset i en helt sluten krets tillbaka in i motorn?
Jag tänker på Adblue och dylika bränslen som är "utsläppsfria".
Adblue omvandlar för övrigt kväveoxiderna till en blandning av vatten (som man då rensar bort med en simpel vattenavskiljare)
och kväve som jag med säkerhet vet att det kan användas i tryckluftssystem då många i USA som har luftfjädring för att hoppa med
använder kväve i tankarna då det håller högre tryck eller något. Kväve i detta tryckluftssystem vore ju ännu en vidareutveckling?
Ur miljösynpunkt spelar det ju precis ingen roll vad detta systemet gör,
detta är ju enbart ur prestandasynpunkt. Kanske ska gå vidare med detta till en biltillverkare för att ruinera turbotillverkarna?

Eller är jag bara en idiot med en idé som inte funkar?