Som inte alltför sällan så började detta projekt en sen lördagnatt över några pilsner. Garagepolaren har en BMW 750 V12 som hade börjat dra vatten och vitryka en hel del. Då han har varit skyldig mej en del pengar en tid så kom vi fram till att det var en bra idé att jag skulle ta över halva bilen (diverse vadslagningar och krav ingick i dealen men det ska vi inte gå in på).
Turbonörd som jag är så tyckte jag att det inte var någon idé att bara lyfta topparna och fixa vad det nu var som rasat när man på samma gång kunde massera ner två turboaggregat
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Planen var enkel och genial tyckte vi. Lämna blocket orört och bara fixa det som orsakade vitröken, dit med två billiga turbos och vips, två ton sleeper.
Sista resan:
![Bild](http://i61.photobucket.com/albums/h42/Galant_turbo/BMW_750/Sistaresan.jpg)
Bara plasten avplockad:
![Bild](http://i61.photobucket.com/albums/h42/Galant_turbo/BMW_750/motorfre.jpg)
Insugsrören skall tydligen vara bökiga att få bort men det gick som en dans:
![Bild](http://i61.photobucket.com/albums/h42/Galant_turbo/BMW_750/insugsrr.jpg)
![Bild](http://i61.photobucket.com/albums/h42/Galant_turbo/BMW_750/insugsrr2.jpg)
![Bild](http://i61.photobucket.com/albums/h42/Galant_turbo/BMW_750/utaninsugframifrn.jpg)
![Bild](http://i61.photobucket.com/albums/h42/Galant_turbo/BMW_750/utanventilkpor.jpg)
Topparna rök snabbt och här var det meningen att vi skulle lämna kamdrivningen och hela underdelen av motorn intakt enligt principen KISS (Keep it simple stupid):
![Bild](http://i61.photobucket.com/albums/h42/Galant_turbo/BMW_750/dubblakamdrev.jpg)
![Bild](http://i61.photobucket.com/albums/h42/Galant_turbo/BMW_750/utantopp.jpg)
![Bild](http://i61.photobucket.com/albums/h42/Galant_turbo/BMW_750/utantoppar.jpg)
![Bild](http://i61.photobucket.com/albums/h42/Galant_turbo/BMW_750/kolvtopp.jpg)
![Bild](http://i61.photobucket.com/albums/h42/Galant_turbo/BMW_750/kamdrevframifrn.jpg)
![Bild](http://i61.photobucket.com/albums/h42/Galant_turbo/BMW_750/tejpatblock.jpg)
Här insåg vi att det var ingen idé att snåla och fega, lika bra att riva hela motorn och se till att allting är i bra skick..