Idiot bygget...

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
nilsan
För mycket laddtryck
Inlägg: 245
Blev medlem: tor mar 23, 2006 9:31 pm
Ort: gbg

Inlägg av nilsan »

*nilsans lanciaskrot*....*fnys*
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

hehe :hihi:

inge kul med krånglande sprut
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Vesa
För mycket laddtryck
Inlägg: 151
Blev medlem: lör jan 24, 2004 3:04 am
Ort: Skepplanda
Kontakt:

Inlägg av Vesa »

Är inte överraskad... :roll:

Släng skiten i soptunnan och kom o hämta Dellorto hos mej :P
Användarvisningsbild
muppo
För mycket laddtryck
Inlägg: 127
Blev medlem: fre mar 24, 2006 10:38 pm
Ort: GBG

Inlägg av muppo »

Såna där gengasanläggningar vägrar jag att jobba med :lol: Skiten ska igång, så e det bara...
Vesa
För mycket laddtryck
Inlägg: 151
Blev medlem: lör jan 24, 2004 3:04 am
Ort: Skepplanda
Kontakt:

Inlägg av Vesa »

Jajaa stå där o rafsa i huvvet istället för göra promoddare på Mantorp :wink: :lol:
Vesa
För mycket laddtryck
Inlägg: 151
Blev medlem: lör jan 24, 2004 3:04 am
Ort: Skepplanda
Kontakt:

Inlägg av Vesa »

Fick ett sms av Muppo att den är igång... :D
Användarvisningsbild
muppo
För mycket laddtryck
Inlägg: 127
Blev medlem: fre mar 24, 2006 10:38 pm
Ort: GBG

Inlägg av muppo »

Muppo - LE2-Jetronic = 1 - 0 :slap:

Imorgon blir det "mappning".

Den låter förbannad iaf, altid ett gott tecken :wink:
Användarvisningsbild
muppo
För mycket laddtryck
Inlägg: 127
Blev medlem: fre mar 24, 2006 10:38 pm
Ort: GBG

Inlägg av muppo »

jaha, lite uppdatering.

Vi var på Mantorp iaf. En liten bedrift bara det känns det som.

Vi skulle byta låda i torsdags... Det gjorde vi med, å byggde om allt runt omkring, men den funka inte. Så mitt i natten så besluta vi att sova nå´n timme iaf och ta skiten på morgonen (vi hade tänkt att köra på fredagen).

2 ggr hade vi isär lådan och undra va fan problemet var, massa strul men tills slut satt grejerna uppe iaf klockan 1 på fredagsnatten. Då hade vi bara startat upp den innan och kört runt garaget med den gamla lådan. Vi hade räknat med att få upp lådan och bygga om på några timmar och sen mappa, men det sket sig ganska kraftigt.
Skit samma vi hade skaffat mindre spridare eftersom det vart lite tungt att få den å gå rent med 1575cc så det slängdes i 1000cc istället. Bara att börja om med inställningarna, la en timme på att få den körbar bara och få tomgång på skiten, sen åkte vi hem och sov 2 timmar.

4-5 på morgonen så var vi i gagget å lasta (hyfsat mosiga i hjärnan efter svår sömnbrist). 9:30 rulla vi in på Mantorp helt omappad.

Resultat -
Första repan -lite under 17s knappt 140 i sluthastighet :doh:

Bamse tog oskulden, jag sa till honom att ta det lugnt då vi inte visste vad den ladda eller nåt. Han tog det väldigt lugnt, ladda ett halvt bar eller nå´t.

Andra repan- nå´n tiondel bättre och sämre sluthastighet :oops:

Jag fick köra, tänkte att "nu j***ar ska jag visa var skåpet ska stå". Spann på ettan å tänkte "när tvåan åker då blir det åka av" hade 1 bar på ettan. Jomenvisst, bara bluddra. Försökte iaf pumpa upp laddet lite på trean men det gick inte. Hade höjt sopptrycket lite för att vara "safe".

Tredje repan- Med lite sänkt soppatryck så sa jag till Bamse "Ge järnet, plattan i mattan bara, sidsteppa kopplingen och tänk inte" 15.4s 158km/h
Bluddra lite å ladda inte på ordentligt. Bamse tyckte inte det vart nå´t klipp i den, tyckte inte jag heller...

Summa summarum -
Tändningen är inte ställd, ingen lampa så vi har nå´n koll, tror den ligger mellan 15-30 grader. Soppatryck är det ända vi vet nå´t om. Laddtryck had vi noll koll på.

När vi åkte hem så sänkte jag soppatrycket lite till och då börja den röra lite på sig. Wastegaten öppna vid 1.5 kilo och den gick rent :) Bilen gick bra fram och tillbaka till Mantorp och inget läckte eller gick sönder vilket känns bra iaf. Sen att den är stökig och brötar och skakar som en brunstig flodhäst, det får man leva med...

Nu ska vi justera lite i lugn ro å köra 201m på fredag och lördag.
Vi har slagit vad om ett sexpack peoplebeer å en chipspåse om vilken den bästa tiden blir respektive dag. Givetvis är jag mest optimistisk, men vi får se vem som har rätt...

Mer pics på bygget kommer och mer info...

Nu megaslappa! :read:
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

vad härligt att höra:)

Tycker det är skit kul med sådana här byggen :)

var rädd om stakarna bara:)
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Användarvisningsbild
muppo
För mycket laddtryck
Inlägg: 127
Blev medlem: fre mar 24, 2006 10:38 pm
Ort: GBG

Inlägg av muppo »

Tycker själv att det är en charm i våldsbyggen, funktion före form :lol:

E rädd för stakarna nu när det sitter en stöddigare låda på. Men blocket har ju de grövre stakarna så det ska väl hålla lite bättre. Ingen aning hur mkt de pallar men jag gissar på att man kan köra lite med en 350-400hk ett tag iaf med en schysst inställning. Sen så blir det inget massivt vrid förrän på höga varv så det skonar ju lite...

Men vi får se, hoppas vi kan köra lite innan man får riva igen...
Användarvisningsbild
M Bengtsson
För mycket laddtryck
Inlägg: 462
Blev medlem: mån jan 15, 2007 8:33 pm
Ort: Vara

Inlägg av M Bengtsson »

"sexpack pepolebeer" inte visste jag att de sålde kaffe i sexpack :hihi:

Tråkigt att den inte gick som den ska...

Men ni hinner nog ställa in och så till på fredag :thumbright:
Volvo 142 -70 -Överladdat projekt:
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=36179
Användarvisningsbild
muppo
För mycket laddtryck
Inlägg: 127
Blev medlem: fre mar 24, 2006 10:38 pm
Ort: GBG

Inlägg av muppo »

Tryckfelsnisse har vart framme peoplebeer ska det vara ju :lol:

Igår kolla vi tändningen, det vart lite tvek hit och dit när vi slängde ihop den mitt i natten. Det var en riktigt slö fegtändning som vi satt :wink: , 5-7 grader... Tur att den inte tog stryk på höga varv iaf.
Sen så får vi modda om fördelaren lite, men det är småkrafs att fixa. Gott!
Användarvisningsbild
muppo
För mycket laddtryck
Inlägg: 127
Blev medlem: fre mar 24, 2006 10:38 pm
Ort: GBG

Inlägg av muppo »

Nu har vi fått liv i grållen. Härligt! Riktig tändning (lite feg dock änsålänge), går för fett fortfarande så den knallar gott :hihi: Det ska vi råda bot på innan fredag.

Mer pics på byggets gång -



Bild
Det var rätt trångt så det blev ett megasuperduperspecial nasaberäknat grenrör :wink:

Bild
Kapat och näst ihop...

Bild
De där nasaingenjörerna vet minnsan vad de gör :hihi:

Bild
Det var mycket sent å tidigt ibland...

Bild
... så det gällde att få rätt näring när man använde det yttre skalet

Bild
När jag helsvetsa röret så fick laddtrycksskaparn känna på lite friskluft

Bild
Sen smaska vi dit den...

Bild
Blev rätt bra, vart helnöjd efter den lilla tid som det tog.

Bild
Sen smygsov jag lite halvdiskret... Vart hårt den natten :)

Mer kommer...
Användarvisningsbild
Bamse
Lite mer laddtryck
Inlägg: 16
Blev medlem: lör jun 30, 2007 10:02 pm
Ort: Göteborg

Inlägg av Bamse »

Bara myser... :twisted:
RWik
Lite mer laddtryck
Inlägg: 16
Blev medlem: ons jul 11, 2007 2:18 am
Ort: Sundsvall

Inlägg av RWik »

Fan, är det inte stighelmer som tar sig en tupplur? :hihi:
Skämt åsido, härligt bygge, såg bra ut med snurrbon!
Skriv svar