Tips på att fixa pengar till bygget

Tjata om vad som helst .
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Kontakt:

Tips på att fixa pengar till bygget

Inlägg av Dennis Öhman »

Hur ska man fixa pengar till bygget snabbare? Arbetslös för tillfället men tidigare när man hade knegarlön så räckte den inte nånstanns man ville.
Nån som har tips på hur man ska få lös stålar snabbare än att panta burkar eller prostituera sig??
volvo_144
För mycket laddtryck

Re: Tips på att fixa pengar till bygget

Inlägg av volvo_144 »

air_denka skrev:Hur ska man fixa pengar till bygget snabbare? Arbetslös för tillfället men tidigare när man hade knegarlön så räckte den inte nånstanns man ville.
Nån som har tips på hur man ska få lös stålar snabbare än att panta burkar eller prostituera sig??
va är de för bygge?
ta o vinn idol så är de ordnat då är de bara o sälja skivor
Ajden
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Ajden »

Det är ingen idé annat än att jobba som gäller om du inte vill bli kriminell förstås.

Nu om du ändå är arbetslös stick till norge och jobba ett tag och gärna med en svensk arbetsgivare så har du traktamente på 800kr/dag.

Jag var över 8 dagar i höstas och drog in 19rent på den tiden, fast då var det lååånga arbetsdagar. Tror medlet var 16 timmar/dag.

Börja inte med något projekt förens du har lyckats skrapa ihop en hel del med pengar.
Kolla på mitt projekt det började jag med nu i februari. Men för att finnansera det började jag jobba så mycket jag bara kunde från början av juni förra året, sen dess har jag inte gjort något annat än att jobbat och sovit, förutom försökt pluggat till några tentor.
På så sätt har jag lyckats få fram en hyfsad budget för bygget utan att behöva vänta på pengarna för att kunna fortsätta med bygget.

Självklart ska du även försöka få in någon extrainkomst på sidanom som är svart
mabusus
Lite mer laddtryck

Re: Tips på att fixa pengar till bygget

Inlägg av mabusus »

air_denka skrev:Hur ska man fixa pengar till bygget snabbare? Arbetslös för tillfället men tidigare när man hade knegarlön så räckte den inte nånstanns man ville.
inte dom stora lönerna man gör sig rik på utan dom små utgifterna..
prioritera till exempel!
Användarvisningsbild
M Bengtsson
För mycket laddtryck

Inlägg av M Bengtsson »

Va? Har ingen nämnt sponsorer? Ring till nått företag som du vill ha delar från och fråga ifall du kan få spons, eller iaf rabatt :thumbright:
Volvo 142 -70 -Överladdat projekt:
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=36179
Användarvisningsbild
coupè
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av coupè »

Jag knäcker extra hos vår lokala däckhandlare på högsäsong, mot fälg däck och andra delar som de kan beställa till firman till mkt fördelaktigt pris..

hjäpte en släkting till sambon (licensvetsare med eget smidesföretag) som ska bygga in min bur som är inhandlad som en "rörkonstruktion" för en billig peng..

man få vara uppfinningsrik när man ska vara sparsam..
Användarvisningsbild
marmander
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av marmander »

Rörmontör, licenssvetsare eller dylikt med traktamenteslön är ett bra sätt, som ajdén nämnt. Men det vill ju till att man kan ngt också...

I Sverige med vanligt trakt och 8h arbetsdagar så skrapar man ihop ca 11-12kkr/10 dagar efter skatt.
Det finns bara lösningar....

MVH/
Simon
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

vem ska man snacka med för att åka till norge en vecka eller så då?? Börja me 740n innan jag blev arbetslös men de hände att man blev de pga arbetsbrist.. Men ändå när man hade jobb så hade man ändå inte råd med allt man ville ha.. Bara vissa delar.. Eller snåla ihop till grejerna.. Ajden vem kan man snacka med? Finns du i lule?
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

Killroy_swe skrev:Va? Har ingen nämnt sponsorer? Ring till nått företag som du vill ha delar från och fråga ifall du kan få spons, eller iaf rabatt :thumbright:
känns dumt om man får rabatt och inte har råd anyway..
Ajden
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Ajden »

Jag har ingen direkt tipps om vem du ska prata med. När jag var över dit var det en firma som hade hört att jag pluggade uppe i luleå så jag var den närmaste till nordnorge som dom kom på därför ringde dom mig.

Är väll bara att kolla på div. arbetssökarsidor om jobb i norge.
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

hittar inget tyvärr.. men men hoppas jag får börja jobba igen på gamla jobbet snart.. de värsta e rastlösheten man får hemma..
Användarvisningsbild
Roslund
Forumsberoende

Inlägg av Roslund »

Ett bra tips är å kolla om man kan snåla med en del saker och göra dom själv, typ en dump bygger man ju själv om man har tillgång till svarv.
Sen skadar det ju inte å ha en kompis som jobbar på en bilskrot, har man ingen är det bara å skaffa en, det gäller å smöra om man vill komma någon vart :hihi:
V50 2,0d ocean-race paket brukis
Chevrolet Parkwood -60
Chevrolet Nova -65
Volvo 360 4dörrars sedan
Volvo 360 3dörrars halvkombi

TIG licenser i 2348 rostfritt, Duplex och Hastelloy

Mindre fräsjobb utföres

Henrik Roslund
Enåsa Uggletorp 2 Mariestad
Användarvisningsbild
mh
Forumsberoende

Inlägg av mh »

Rensa fisk i norge.
volvo_144
För mycket laddtryck

Inlägg av volvo_144 »

mh skrev:Rensa fisk i norge.
är ju fan inte bra betalt isf undervattens svetsar.

annars finns ju sälja knark som en del överkalixbor gör. sno en massa saker o sälja som vissa där i byn gör finns mkt man kan göra för o få mer pengar
Användarvisningsbild
Glufsen
Forumsberoende

Inlägg av Glufsen »

Köpa billigt och sälja dyrt funkar alltid. Har du plats kan du ju alltid ge dig ut i obygden och leta gamla bilvrak som står på gårdar eller dylikt, bilar som man kan få gratis eller väldigt billigt alltså, och sen slakta och sälja delar eller snikrenovera och sälja vidare med en liten förtjänst.

Skrotpriserna är ju rätt höga nu också, vet av flera som fått mängder med gamla kopparrör och krafs mot att det blev bortforslat, för att sen sälja för femsiffriga belopp till närmsta skrotnisse...
Många bäckar små blir snart till en å, finns egentligen mängder med små hederliga inkomstkällor bara man har ögonen öppna och letar lite.
Skriv svar