De följande åren lättades bilen lite efterhand. Ny 2,5 liters motor byggdes och förfinades med åren, och -06 var jag nere på 12,80 tider.
I januari -07 bestämde jag mig för att flytta tillbaka motorn en bit för att få lite bättre viktfördelning och kanske bli av med några kilon till. Här följer lite bilder på operationen. Motorn flyttades 27 cm bakåt.

Bakaxeln byttes också till en M30 från en 142:a med 4,88:1 och lamelldiff. Hann med nöd och näppe bli klar till maj. Operationen visade sig ganska lyckad, bästa tid -07 blev 12,41.
-08 inleddes med ett besök på dragracingmarknaden i Norrköping där jag träffade gamle bekanten Göran Bjäreborn. Han var där och visade upp framvagnsprylar för dragracing som han bygger själv. De där små fina fjäderbenen fastnade på näthinnan, och en vecka senare kontaktade jag Göran. Ytterligare en vecka senare hade jag bestämt mig, det där tunga aset till originalframvagn skulle bort.
Jag började med att knåpa ihop en jigg.

Bilen uppsatt på jiggen och demontering i full gång.

Originalframvagn med bromsar vägde ju en del.... motsvarande delar som skulle dit, under 25 kg.

En del av fjolårets jobb förpassades till soptunnan.

Sen påbörjades uppbyggnaden av det nya. Fick låna mockup fjäderben av Göran vilket underlättade mycket.

Funderade på motorplåtar, men det verkade krångligt att lösa, så det fick bli så här i stället.

En 240 kuggstång användes, här tillsvarvad och med lite snyggare fästen.

Lite färg på skrotet.

Kom på att jag nog hinner bygga ett nytt grenrör också. Gott om plats fanns ju nu att dra ut rören utanför rambalken.

Ihopmontering har börjat med nya fina prylar.

Äntligen nere på backen igen.

Låg och fin framtill blev den, ca 75 mm lägre än innan. Skulle vilja ha ner den en bit till bak också men det börjar bli lite tight till skärmkanten.

Klar dagen innan premiären i Emmaboda. Ny kam var också på plats i motorn. Nu blev det klassen Extreme street p.g.a. framvagnen, men skit samma, nu kör jag bara för en bra tid. Första repan med lite småhalt i starten slutade med 12,23 - 176. Kändes väl rätt så ok, 60 fot på 1,83. Andra repan var 60 foten 1,74 men samma tid och 175 i mål. Då började man ju fundera lite om allt stod rätt till i maskinen, den kändes lite seg. Sista repan var 60 foten nere i 1,64 men tiden bara 12,21 och 173 i mål. Då var det bara att packa ihop. Veckan efter plockades motorn ur och ganska snart hittades felet. Kan bara säga att när man har bråttom så är det lätt att glömma att dra åt allting.......pinsamt! Nåja, inga allvarliga skador så motorn var snart ok igen. Passade på att åka iväg med motorn till Görans Motorteknik och få den bromsad. Det visade sig att nya kammen, TG 990, och nya grenröret hade gjort nytta. +10 hk mot innan.

Så nu fortsätter jakten på första elvan, och sen.....