ogge, 500hk 16v. nu ska det hålla

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
ogge
Forumsberoende
Inlägg: 1598
Blev medlem: fre sep 14, 2007 8:16 pm
Ort: Salbohed

Inlägg av ogge »

bilen är provstartad idag. allt gick skitfint..
den hoppade igång på en gång när man stoppat i säkringarna till spridarna :thumbright:
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
ogge
Forumsberoende
Inlägg: 1598
Blev medlem: fre sep 14, 2007 8:16 pm
Ort: Salbohed

Inlägg av ogge »

Nu har jag provat de dubbla spridarna igen.. å gissa vad.. nu funkar dom utan problem helt plötsligt :S

fattar inte varför dom inte ville förra gången :S
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Användarvisningsbild
Wezzli
Stjeit nemä
Inlägg: 750
Blev medlem: ons feb 22, 2006 10:59 am
Ort: Skellefteå/Piteå

Inlägg av Wezzli »

standard med random failure, man blir inte frisk. kul att det fungerar.
Man vet aldrig, före man vet

Niklas Westerlund
Pitebo i Skellefteå
ogge
Forumsberoende
Inlägg: 1598
Blev medlem: fre sep 14, 2007 8:16 pm
Ort: Salbohed

Inlägg av ogge »

det var ju tur att jag inte han med å riva nå kablar iaf .. isf hade jag nog varit ännu gråhårigare :S

haha
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
ogge
Forumsberoende
Inlägg: 1598
Blev medlem: fre sep 14, 2007 8:16 pm
Ort: Salbohed

Inlägg av ogge »

ingen som tycker nånting om tråden?

ska stoppa i en till förpump snart och sedan en till orginal pump . kan man får plats med dubbla i armaturen tro eller är det fullt redan orginal?
eller hur långt räcker en som sitter orginal i tanken. klarar den av att mata soppa till 300hk i en catch tank?
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
ogge
Forumsberoende
Inlägg: 1598
Blev medlem: fre sep 14, 2007 8:16 pm
Ort: Salbohed

Inlägg av ogge »

nu har man börjat riva soppa systemet .
det blir dubbla orginal pumpar i tanken.. om dom får plats :D
sen blire dubbla k jet pumpar som får mata varsin rail med soppa.

så mycket volco orginal som möjligt ska användas :D
haha

Bild
dubbla regulatorer :lol:
Bild

Bild
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
ogge
Forumsberoende
Inlägg: 1598
Blev medlem: fre sep 14, 2007 8:16 pm
Ort: Salbohed

Inlägg av ogge »

har börjat med min tank armatur.. å som vanligt så fungerade inte tankmätare .. volvo orginal nästan.
Lyckades hitta en hemma som fungerar.

Så nu sitter det en mitzubishi pump i tanken istället för dubbla volvo pumparna . :)

Bild

då sitter den i armaturen. denna flödar ca 165-180l/h räcker nog för att mata catchtanken.
Bild

lite tråkig uppdatering med det är vad som har hänt :)
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Användarvisningsbild
One Eye Open
För lite laddtryck
Inlägg: 9
Blev medlem: tor apr 03, 2008 7:58 pm
Ort: Söderfors

Inlägg av One Eye Open »

nyfiken på vad du fick för komp med b23 bottendelen och vad är det för beteckning på bottendelen?
BRC Member
Streetrace Söderfors
ogge
Forumsberoende
Inlägg: 1598
Blev medlem: fre sep 14, 2007 8:16 pm
Ort: Salbohed

Inlägg av ogge »

tror det är drygt 8:1 i kompa eller nått.. komme rinte ihåg så jätte bra :)
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
ogge
Forumsberoende
Inlägg: 1598
Blev medlem: fre sep 14, 2007 8:16 pm
Ort: Salbohed

Inlägg av ogge »

En tråkig uppdate.. men nu är soppasystemet klar i bagaget..

ett soppafilter å lite banjokopplingar saknas bara
Bild
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Användarvisningsbild
One Eye Open
För lite laddtryck
Inlägg: 9
Blev medlem: tor apr 03, 2008 7:58 pm
Ort: Söderfors

Inlägg av One Eye Open »

är det ett et block du kör på?
BRC Member
Streetrace Söderfors
ogge
Forumsberoende
Inlägg: 1598
Blev medlem: fre sep 14, 2007 8:16 pm
Ort: Salbohed

Inlägg av ogge »

det är ett vanligt e block med orginal kolvar som är svarvade 3mm å M stakar.
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
ogge
Forumsberoende
Inlägg: 1598
Blev medlem: fre sep 14, 2007 8:16 pm
Ort: Salbohed

Inlägg av ogge »

idag startades bilen.. å den hoppade igång som vanligt.. inga läckage eller något heller.

very nice .
Ska bygga lite avgasrör nästa helg.. å beställa en bredbandslambda.



är det någon som vet något företag som säljer Innovate lm-1 till hyffsade priser?
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Användarvisningsbild
Perfix
För mycket laddtryck
Inlägg: 161
Blev medlem: mån okt 29, 2007 1:13 pm

Inlägg av Perfix »

angående problemet med spridarna,
Om du går in i Megatune, settings> constants och kollar på Injector Staging, vad har du för val där? Om jag inte är helt ute och cyklar ska du ha 'Alternating' valt om du har dubbla banker spridare.
ogge
Forumsberoende
Inlägg: 1598
Blev medlem: fre sep 14, 2007 8:16 pm
Ort: Salbohed

Inlägg av ogge »

Perfix skrev:angående problemet med spridarna,
Om du går in i Megatune, settings> constants och kollar på Injector Staging, vad har du för val där? Om jag inte är helt ute och cyklar ska du ha 'Alternating' valt om du har dubbla banker spridare.
det har varit inställt på alternating hela tiden :)

det som jag tror var fel.... eller vet nu att det var problem med att ställa in req fuel . fick ställa in så jäääte högt värde för att den skulle gå skapligt innan jag böt motor. typ 12 i req fuel fick jag ställa in . :S

Men efter att jag böt motor och ms boxen fick vara utan batteri en några veckor så går den nu på ca 6 i req fuel.

helt mysko :S
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Skriv svar