Kadett4wd skrev:Tommy Luhr skrev:beställt bromstid nu
8 september
hehe. ett test är det för att se om det kommer några ponnys ur den
hur långt bör ett par 1000cc spridare räcka på e85:)
om man ha ca 30% fetare blandning än på bensin så blir det typ 470hk vid 90% duty
och ca 520hk vid 100% duty.
541hk 90% duty och 4bar
602hk 100% duty och 4bar
så det e bara att krana på 4bar direkt på soppatrycket om du vill komma i närheten av att bottna turbon =)
ja det är ju nog så att jag borde mappa den med bensin istället.
Eller fixa mig större spridare.
Svårt att veta om bränslepumparna räcker med.
Är en 740 turbo pump tillsammans med en std insprutningspump.
så det mesta talar för att den borde mappas på bensin.
skall göra toe-in justering hos en polare idag så vi får mappa till den lite på gatan.
Så vi slipper en del i bänken.
Sen behöver man att köra den på högt ladd för att se om misständning uppkommer eller om det hoppar av en ic-slang eller dylikt.
Har grejat för mycket med småskit i bänken så sådant skall man ha sorterat ut innan tycker jag, iaf på en bil som kan köras på gatan.
En racebil och diverse andra bilar måste man ju ta till bänken oprovade.
vore kul om man kom upp till 600motor hk.
Men då är det mesta i botten i motorn, rätt varmt börjar det bli åt han med då.
Är lite för varmt i en rullande för att köra ett sådant pull tycker jag,
Men vi får nog låta den kyla sig ordentligt när vi börjar nå max av vad den tål motorn.
Är det någon som använt veanalyzer som mappningsverktyg?
Bara gasa och korrigera tabellen med det?
Det verkar ju funkar hur bra som hellst när jag torrgasade i min helt o justerade mapp igår.
gick helt super kass på varv, loggade, ve analyzer och vips när jag varvade nästa gång så gick den så mycket renare. gjorde samma sak igen och den blev skit bra..
Då ligger jag på 14,7 på normal körning, strax innan turbon tar sig så har jag lagt den på 15 och strax efter det 14,9 sen tillbaka till 14,7.
när den laddar 1,5bar har jag för mig jag lade tabellen på 13,2 och 12.5 vid 2bar och 12 vid 2,5 -3bars tryck.
Är det en mesig tabell tycker ni?
Tändningen ligger på max 16 grader på 2,5bars ladd.