Streetrace 142-72 Till salu!!!!!

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

justerade in tändningen ordentligt igår, låg säkert 10grader minus mot mappen. haha, inte undra på att den varit lite små slö.

testade att varva lite med logg och justera det i ve analyzer, funkade klockrent det.

har läst och läst om sprutet nu och det verkar bara bättre och bättre.

joddlingen på varvtal var dumpen som läckte luft. måste renoveras:)

ja det skall bli kul på bromsningen:)

måste försöka filma då :)
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
G.Nauta
Forumsberoende
Inlägg: 835
Blev medlem: tis dec 25, 2007 1:59 pm
Ort: Linköping

Inlägg av G.Nauta »

Du måste filma bromsningen :D inget slår ljudet av en överladdad volvo 16v :thumbright:
Fränt bygge! Pilsner bil av klass :hihi:
"Good looking from a far, but far from good looking!"
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10198
Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582

Inlägg av Kadett4wd »

Tommy Luhr skrev:beställt bromstid nu :thumbright:
8 september :doh:

hehe. ett test är det för att se om det kommer några ponnys ur den :)

hur långt bör ett par 1000cc spridare räcka på e85:)
om man ha ca 30% fetare blandning än på bensin så blir det typ 470hk vid 90% duty
och ca 520hk vid 100% duty.

541hk 90% duty och 4bar
602hk 100% duty och 4bar

så det e bara att krana på 4bar direkt på soppatrycket om du vill komma i närheten av att bottna turbon =)
///AMG
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

Kadett4wd skrev:
Tommy Luhr skrev:beställt bromstid nu :thumbright:
8 september :doh:

hehe. ett test är det för att se om det kommer några ponnys ur den :)

hur långt bör ett par 1000cc spridare räcka på e85:)
om man ha ca 30% fetare blandning än på bensin så blir det typ 470hk vid 90% duty
och ca 520hk vid 100% duty.

541hk 90% duty och 4bar
602hk 100% duty och 4bar

så det e bara att krana på 4bar direkt på soppatrycket om du vill komma i närheten av att bottna turbon =)
ja det är ju nog så att jag borde mappa den med bensin istället.
Eller fixa mig större spridare.

Svårt att veta om bränslepumparna räcker med.
Är en 740 turbo pump tillsammans med en std insprutningspump.

så det mesta talar för att den borde mappas på bensin.

skall göra toe-in justering hos en polare idag så vi får mappa till den lite på gatan.
Så vi slipper en del i bänken.

Sen behöver man att köra den på högt ladd för att se om misständning uppkommer eller om det hoppar av en ic-slang eller dylikt.
Har grejat för mycket med småskit i bänken så sådant skall man ha sorterat ut innan tycker jag, iaf på en bil som kan köras på gatan.
En racebil och diverse andra bilar måste man ju ta till bänken oprovade.

vore kul om man kom upp till 600motor hk.
Men då är det mesta i botten i motorn, rätt varmt börjar det bli åt han med då.

Är lite för varmt i en rullande för att köra ett sådant pull tycker jag,
Men vi får nog låta den kyla sig ordentligt när vi börjar nå max av vad den tål motorn.

Är det någon som använt veanalyzer som mappningsverktyg?
Bara gasa och korrigera tabellen med det?

Det verkar ju funkar hur bra som hellst när jag torrgasade i min helt o justerade mapp igår.

gick helt super kass på varv, loggade, ve analyzer och vips när jag varvade nästa gång så gick den så mycket renare. gjorde samma sak igen och den blev skit bra..

Då ligger jag på 14,7 på normal körning, strax innan turbon tar sig så har jag lagt den på 15 och strax efter det 14,9 sen tillbaka till 14,7.
när den laddar 1,5bar har jag för mig jag lade tabellen på 13,2 och 12.5 vid 2bar och 12 vid 2,5 -3bars tryck.

Är det en mesig tabell tycker ni?

Tändningen ligger på max 16 grader på 2,5bars ladd.
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Da_Snake
För mycket laddtryck
Inlägg: 411
Blev medlem: fre dec 19, 2003 3:32 pm
Ort: Nora

Inlägg av Da_Snake »

VE-analyzer funkar klockrent bara man har en bb-lambda man litar på och rätt mätområden osv inställt.

Nån fegistabell har du absolut inte lagt in, betydligt snålare än vad jag vågar börja med.
Fredrik Ringhald
072-316 26 91
Bild
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

ja den är väll kanske lite lean i botten men jag vill gärna att den går så. det är ju std kammar så det skall inte bli några problem.

När man kör ve analyzer, skall man bara dra ett pull då eller skall man skumpa omkring och gasa bäst man vill?

Känns som om den fattar mer vad man gör om man gör ett "pull" så är det bra sen
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Da_Snake
För mycket laddtryck
Inlägg: 411
Blev medlem: fre dec 19, 2003 3:32 pm
Ort: Nora

Inlägg av Da_Snake »

Jag brukar bara köra ett eller 2 pull och sen justera och sen göra det flera gånger.
Brukar bli bra.
Fredrik Ringhald
072-316 26 91
Bild
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

idag testade jag med att köra bilen med ve analyzer. funkar fin fint:)

Laddade ca 1,3bar och det sköt p så hiskerligt hehe.
Kuuul, gjorde nog mycket att man fick upp tändningen från 7-17 grader.
(den stod ju fel 10 grader ungefär)

Gjort hjulinställning med.

Kommer mer uppdatering sen.
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
corpze
För lite laddtryck
Inlägg: 4
Blev medlem: fre aug 08, 2008 10:01 pm
Ort: Arvika

Inlägg av corpze »

mötte dig på vägen förut! kul å se den på gatan igen!
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

corpze skrev:mötte dig på vägen förut! kul å se den på gatan igen!
ja jag testade hjulinställningen mot erat garage..

Ett fel är det på bilen, eller bakaxeln.

eden har 5,30grader camber höger bak :shock: och 0,00 vänster bak.

En stel axel skall ju som jag förstår det vara rak.
Men jag misstänkte länge att rören gett vika så det fick jag svart på vitt nu..

toe in stod +20 på höger och minus 6 på vänster.
Nu står den ca 1 grad in.

svårt att vet hur bra det egentligen är med camber i bakvagn och fel camber på ett hjul fram med.

Stötdämparna är som cykelpumpar med.

skall skruva på biltema gas bak som jag ha liggande och så skall jag stumma till koni dämparna fram :)
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Användarvisningsbild
NOS-Johan
För mycket laddtryck
Inlägg: 192
Blev medlem: sön sep 16, 2007 8:03 pm
Ort: Johannishus

Inlägg av NOS-Johan »

Tommy Luhr skrev:
corpze skrev:mötte dig på vägen förut! kul å se den på gatan igen!
ja jag testade hjulinställningen mot erat garage..

Ett fel är det på bilen, eller bakaxeln.

eden har 5,30grader camber höger bak :shock: och 0,00 vänster bak.

En stel axel skall ju som jag förstår det vara rak.
Men jag misstänkte länge att rören gett vika så det fick jag svart på vitt nu..



:)

Jag såg att du hade svetsat dit nya öron på axelrören, dom brukar krokna ordentligt om man krämar på för mycket med svetsen.
Jag brukar ha ett par långa stålskalor uppsatta mot yttre lagerhuset när jag svetsar, då ser man hur veka dom är när man börjar värma.
Men det brukar gå att kompensera böjningen genom att lägga motsvarande svets på motsatt sida, så prova det om det nu är röret som är böjt
/ Johan
Användarvisningsbild
E34 RRT
Forumsberoende
Inlägg: 659
Blev medlem: lör aug 30, 2008 8:38 am
Ort: borgå (finland)

Inlägg av E34 RRT »

under vilken meny hittade du ve-analyzer?
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

mega logwier finns dn, alltså man måste köra en datalogg av bilen när man kör sen öppnar man loggen där och kör ve analyzer.
Men då måste man ställa in afr tabellen i megatune för att ve analyzer skall fatta vad den skall göra.
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
JJG
Lite mer laddtryck
Inlägg: 36
Blev medlem: tis jul 18, 2006 10:58 am
Ort: B-HOLM

Inlägg av JJG »

Tommy Luhr skrev:idag testade jag med att köra bilen med ve analyzer. funkar fin fint:)

Laddade ca 1,3bar och det sköt p så hiskerligt hehe.
Kuuul, gjorde nog mycket att man fick upp tändningen från 7-17 grader.
(den stod ju fel 10 grader ungefär)

Gjort hjulinställning med.

Kommer mer uppdatering sen.
Vad var det som gjorde att tändningen stod 10 grader fel?
GASA TILLS DET RASAR
Användarvisningsbild
E34 RRT
Forumsberoende
Inlägg: 659
Blev medlem: lör aug 30, 2008 8:38 am
Ort: borgå (finland)

Inlägg av E34 RRT »

Tommy Luhr skrev:mega logwier finns dn, alltså man måste köra en datalogg av bilen när man kör sen öppnar man loggen där och kör ve analyzer.
Men då måste man ställa in afr tabellen i megatune för att ve analyzer skall fatta vad den skall göra.
oki tack
Skriv svar