matt svart sierra 10,418 / 222 km/h
-
- SFRO-snubben
- Inlägg: 2642
- Blev medlem: mån jan 19, 2004 8:57 am
- Ort: Skellefteå
- Kontakt:
Nej, mest vad det är för nåt som gör den till ett bättre utgångsämne mm. Jag gillar pinto och det är ju kul att läsa när andra trimmar dem. Jag har även en 1600 i gömmorna. Hade hört det tidigare att de är bättre på nåt vis, men inte fått nån riktig uppfattning om varför. Mer material är det enda jag kan tänka mig.iron_man skrev:jo lite har hänt. vi har fått hem alla delar till toppen nu.
nåt speciellt du tänker på med 1600 toppen?
- pinto jonny
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 79
- Blev medlem: lör mar 22, 2008 8:36 am
- Ort: Skellefteå
1600 topp
1600 toppen är lite bättre i kortradien före ventilen pga. att förbräningsrummet är något grundare därav de längre ventilerna och givetvis ett mindre förbräningsrum som då enkelt höjer kompet om man tex. vill ha extremt hög komp. eller gröpa ur och trixa men framför allt enkell sugmotor trimning (komphöjning) det där med bättre flöde det måsta man ändå se över om det ska bli någon fart på maskin
Driver&owner Mattsvart sierra 402m 10.418 sek 222,4kmh fällfors 2010 http://www.moronsbilservice.com/
Det bildet må det være noe galt med. IS-toppen har den mykeste radiusen på SSR... 1.6-toppen ser ut som 2.0-forgassertoppen,mer eller mindre. Den er ikke lik IS'ens.loop skrev:
Ser 1,6 toppen mer ut som den övre? Fats med mindre förbränningsrum. Jag har alltid trott att IS toppen(insprutningstoppen) var den bättre.
- pinto jonny
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 79
- Blev medlem: lör mar 22, 2008 8:36 am
- Ort: Skellefteå
skiter i 1600 toppen
1600 topp
var upprostad gick håll direkt nya säten i fjolårstoppen och lite uppdaterings portning/titaniumstick
sen får vi se till sommarn om 9 sek blocket funkar som det står
http://www.moronsbilservice.com/

sen får vi se till sommarn om 9 sek blocket funkar som det står
http://www.moronsbilservice.com/
Driver&owner Mattsvart sierra 402m 10.418 sek 222,4kmh fällfors 2010 http://www.moronsbilservice.com/
Okej nu har jag letat nästan överallt men hittar ingen.
Så tänkte jag frågar en som hållt på mycket med ford och kanske har nån växellåda liggandes?
Den ska se ut som på bilden i början av trådan
http://i307.photobucket.com/albums/nn28 ... 300232.jpg
Startmotorn på högersida om bilen alltså.
Så tänkte jag frågar en som hållt på mycket med ford och kanske har nån växellåda liggandes?
Den ska se ut som på bilden i början av trådan
http://i307.photobucket.com/albums/nn28 ... 300232.jpg
Startmotorn på högersida om bilen alltså.
Re: skiter i 1600 toppen
och så blir det ett par riktiga ventilfjädrar som bör klara ett fem siffrigt varvtal utan ventilsläpppinto jonny skrev:1600 toppvar upprostad gick håll direkt nya säten i fjolårstoppen och lite uppdaterings portning/titaniumstick
sen får vi se till sommarn om 9 sek blocket funkar som det står
http://www.moronsbilservice.com/

You Can Never Go Fast Enough
-
- SFRO-snubben
- Inlägg: 2642
- Blev medlem: mån jan 19, 2004 8:57 am
- Ort: Skellefteå
- Kontakt:
Vilken bil ska lådan sitta i?8200rpm skrev:Okej nu har jag letat nästan överallt men hittar ingen.
Så tänkte jag frågar en som hållt på mycket med ford och kanske har nån växellåda liggandes?
Den ska se ut som på bilden i början av trådan
http://i307.photobucket.com/albums/nn28 ... 300232.jpg
Startmotorn på högersida om bilen alltså.
Jonny kör MT-75 (aluminiumlåda) i sin Sierra, men det finns fler lådor med startmotorn där och samma bultmönster...
9-sekunderssblock. Fränt!
/Gustaf
______________________________
Capri Turbo
SFRO-besiktningsman i Skellefteå
Capri Turbo
SFRO-besiktningsman i Skellefteå