Rydberg - Amazon -66 B20 2.1l Weber

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Rydberg
Forumsberoende

Inlägg av Rydberg »

stroker_tim skrev:blev väl bra! gott med blod :twisted: du får gråta hos mossan :hihi:
jadå, för o vara första ggn så e jag helnöjd, nä hon stänker bara på lite bensin o säger; nu blev d bra :shock:
Håller med DruTTeN, Inget slår skön sången från Webrar!

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
740tic
För lite laddtryck

Inlägg av 740tic »

ser ju bra ut =) går framåt allefall :D så de blir kanske amazon för dej? satsa på turbo då ;) mkt mysigare :D
gasa mer så stör ni fler;)
Rydberg
Forumsberoende

Inlägg av Rydberg »

740tic skrev:ser ju bra ut =) går framåt allefall :D så de blir kanske amazon för dej? satsa på turbo då ;) mkt mysigare :D
Kanske hamnar en turbospis i den efter denna motor isåfall :wink: ...E ruggigt sugen på o bygga weber matad 16v :twisted:

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
NikkO
Forumsberoende

Inlägg av NikkO »

Ser bra ut!!

Tjusigt grenrör också, är det tg-motor? Håll dig kvar på sugmotor, överladda inte ;)
När blir det en sugis-film med förgasarbröl och varvstopp :revs: ?

Mvh Niklas
Rydberg
Forumsberoende

Inlägg av Rydberg »

NikkO skrev:Ser bra ut!!

Tjusigt grenrör också, är det tg-motor? Håll dig kvar på sugmotor, överladda inte ;)
När blir det en sugis-film med förgasarbröl och varvstopp :revs: ?

Mvh Niklas
tackar, vet faktiskt inte vad d e för grenrör, satt på när jag köpte den....Nänä, inte b20 turbo, d e ju ren dödssynd i mina ögon :hihi: ....Film kommer vell när jag fått ner den i en bil :thumbright: , har iof 1 film när jag står o små gasar lite när den satt i 142an

NikkO
Forumsberoende

Inlägg av NikkO »

Phuu... Man började ju bli orolig ;) Tycker grenröret ser ut som ett från tg-motor, ganska lika http://www.tgmotor.com/grenror.htm

Lägg upp filmen, lite måndagsmys hehe.
/Niklas Eliasson

Portning, ventilslipning, MIRA-fräsning, svarvning, montering utväxlingar, provtryckning av tryckplattor mm.
F-skatt

0761460960
Rydberg
Forumsberoende

Inlägg av Rydberg »

NikkO skrev:Phuu... Man började ju bli orolig ;) Tycker grenröret ser ut som ett från tg-motor, ganska lika http://www.tgmotor.com/grenror.htm

Lägg upp filmen, lite måndagsmys hehe.
haha orolig? vrf?

NikkO
Forumsberoende

Inlägg av NikkO »

Trodde att du skulle strunta i din fina sugmotor och köra 16v överladdat, läste väl lite fel :lol:
/Niklas Eliasson

Portning, ventilslipning, MIRA-fräsning, svarvning, montering utväxlingar, provtryckning av tryckplattor mm.
F-skatt

0761460960
Rydberg
Forumsberoende

Inlägg av Rydberg »

NikkO skrev:Trodde att du skulle strunta i din fina sugmotor och köra 16v överladdat, läste väl lite fel :lol:
haha jaså, na kommer nog hinnas med d också i framtiden :wink:

http://www.garaget.org/video/7l8dqs590ayt

Där e iallaf filmen, inget o ha o tändningen stod fel som hade resulterat i spikningar på ettans cylinder :doh: , aja den ska ju iallaf renoveras nu så...

Man lär så länge man lever!

Rydberg
Forumsberoende

Inlägg av Rydberg »

Bild

Fick till min förvåning se att d satt M stakar i så då slipper man ju köpa d, bara o bocka av från listan :thumbright:
Bild

Ngn som missuppfattat detta som en planka?
Bild

Kan man utgå ifrån att man slipper byta kamlagrerna?
Bild

Bild

Bild

Bild
Är detta en R kam? Tyckte att d stod ett P i änden men är inte helt 100 på det...

jonny_h
För mycket laddtryck

Inlägg av jonny_h »

Heter inte marinkammen P ? Och märkena på kolven är pga.spikningar!
Senast redigerad av jonny_h den sön nov 09, 2008 6:57 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Bmw 525i -95
Honda xr650r -00
Användarvisningsbild
Glufsen
Forumsberoende

Inlägg av Glufsen »

M47 borde nog utan problem att rota fram vid Stigtomta, är ju verkligen fullproppat med 740/240 där.
Rydberg
Forumsberoende

Inlägg av Rydberg »

jonny_h skrev:Heter inte marinkammen P ? Och märkena på kolven är pga.spikningar!
Jo jag vet att d är pga spikningar, drf d roliga skämtet :roll:

Glufsen, jo jag tkr det, men det får nog ta o vänta till jul :wink:

Rydberg
Forumsberoende

Inlägg av Rydberg »

Slog till på en ny vattenpump idag också, var en kille som köpt men aldrig kommit till användning=obruten förpackning, pris - billigt 8)

Bild

Användarvisningsbild
henkeboi
Forumsberoende

Inlägg av henkeboi »

fota änden på kammen så man kan se...borde inte vara en P kam då dom inte brukar funka på på bilmotor...
Skriv svar