
Chevy cavalier T5 med liberty /6.82 326km/h!!!
- calle Bengtsson
- Forumsberoende
- Inlägg: 791
- Blev medlem: fre maj 25, 2007 7:27 pm
- Ort: Stockholm
- Kontakt:
Hej Micke
Maste bara säga att allt blir Kalas det du bygger
Joo var skaffar man flexrör du har satt pa avgas röret?? MVH Calle

Joo var skaffar man flexrör du har satt pa avgas röret?? MVH Calle
trött Familje far.... Hobby Bil Volvo 850 Kombi
Åker BMW 123 D
))
Åker BMW 123 D

- Kökarmicke
- Forumsberoende
- Inlägg: 1368
- Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
- Ort: Åland
nja, har inte grejjat så mycket dom sista veckorna, har jobbat en hel del på sista tiden och hjälpt brorsan lite. Men har rivit motorn i varje fall, och beställt lite nya lager och så, så bara dom dyker upp ska jag börja banka ihop motorn igen, sen e det en massa annat smått skit som saknas ännu innan jag kan börja plocka ihop bilen, saknar yoken till lådan ännu, så jag kan inte måtta till någon mellanaxel, vilket resulterar i att jag inte vet var jag ska ha kardanringen, så jag kan inte måla upp underredet där det ska svetsas i...typ. Men snart ska det nog lossna!
Var flexbiten kommer ifrån vet jag inte, satt på downpipen som följde med bilen, så jag använde av det!
Var flexbiten kommer ifrån vet jag inte, satt på downpipen som följde med bilen, så jag använde av det!
Holmström Motorsport
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
- Kökarmicke
- Forumsberoende
- Inlägg: 1368
- Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
- Ort: Åland
vilka stag tänker du på då? bakvagnen eller? den har ju varit chassiebesiktad till 7.50 förr, så jag kan inte tänka mig att det skulle vara något problem.
Ska besiktas igen inom en månad skulle jag tro, beror på när ett uppgraderat prostreetchassi här ute ska under lupp, tänkte att killen skulle få komma via mitt garage på samma gång sen å titta igenom allt. Får se om han har några invändningar då.
Lät som yoken skulle dyka upp på fredag oxå, så jag måste ta tag i den där lådan med ork och motivation igen som jag sparka in under bänken för några veckor sen
Beställt nya ventilfjädrar nu oxå om jag inte skrivit de redan, och en tryckplatta ska beställas nästa vecka sku jag tro. Har även fått en 10.5" soft iron lamell nersvarvad till 240mm nu, och svänghjulet planat och sänkt anliggsytan för tryckplattan så det förhoppningsvis ska stämma någorlunda överrens sen.
Ska besiktas igen inom en månad skulle jag tro, beror på när ett uppgraderat prostreetchassi här ute ska under lupp, tänkte att killen skulle få komma via mitt garage på samma gång sen å titta igenom allt. Får se om han har några invändningar då.
Lät som yoken skulle dyka upp på fredag oxå, så jag måste ta tag i den där lådan med ork och motivation igen som jag sparka in under bänken för några veckor sen

Beställt nya ventilfjädrar nu oxå om jag inte skrivit de redan, och en tryckplatta ska beställas nästa vecka sku jag tro. Har även fått en 10.5" soft iron lamell nersvarvad till 240mm nu, och svänghjulet planat och sänkt anliggsytan för tryckplattan så det förhoppningsvis ska stämma någorlunda överrens sen.
Holmström Motorsport
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
- Klabbe Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1313
- Blev medlem: ons dec 14, 2005 8:32 pm
- Ort: Kristianstad
Är inga problem, det körs 5/8" på fyrlänk. Och det ska vara 3/4" i framändan på stegar. Förvånar mig om de inte e så på bilen.sikko skrev:Tipps. Kolla med reglementet som du ska köra har svårt att tro de godkänner stag under m20. Ska man inte köra annat än bilsport och lokala tävlingar kan det gå endå... Fint bygge annars.
- Kökarmicke
- Forumsberoende
- Inlägg: 1368
- Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
- Ort: Åland
sikko skrev:ber om ursäkt ser att det hamnade helt fel det vart fel tråd...Det ska bli kul att se resultatet iaf på ditt bygge ber om ursäkt..

Holmström Motorsport
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
- Kökarmicke
- Forumsberoende
- Inlägg: 1368
- Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
- Ort: Åland
- Kökarmicke
- Forumsberoende
- Inlägg: 1368
- Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
- Ort: Åland
dehär mötte mig när jag kom hem från jobbet igår







Sen kom "skjutsen" efter mig




Här öppnar jag ett av paketen.. Yeah! en ..765 tryckplatta!!

En mycket lyckad kväll! lite tungt idag när man ska på jobb...








Sen kom "skjutsen" efter mig





Här öppnar jag ett av paketen.. Yeah! en ..765 tryckplatta!!

En mycket lyckad kväll! lite tungt idag när man ska på jobb...

Holmström Motorsport
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 556
- Blev medlem: tis apr 01, 2008 4:39 am
- Ort: Los Angeles, USA
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 150
- Blev medlem: lör okt 20, 2007 8:20 am
- Ort: åland finland
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 322
- Blev medlem: fre jan 13, 2006 11:26 am
- Ort: Umeå
- Kontakt:
Man får börja med att säga grattis i efterskott! Vilket roligt upplägg och en fin present som avslutning
Gött att ha sån förstående familj jämtemot sin hobby 


En plånboksvänlig approach till bilhobbyn:
https://www.youtube.com/c/NaltabalubasRacing
https://www.youtube.com/c/NaltabalubasRacing
- Kökarmicke
- Forumsberoende
- Inlägg: 1368
- Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
- Ort: Åland
nu har de äntligen börjat hända lite igen! Efter att ha varvat dubbla arbetspass på dagarna med förkylingar i typ en månad.....
Har motorn färdigt ihopplockad nu förutom tråg och lite givare som ska dit, nya ventilfjädrar i, blundar för inspänningstrycket
.. å nya lager m.m så man vet att allt e ok.
Så nu håller jag på att klura ut en kopplingsmekanism av lite bmw/ford kombinationer, så bara det är gjort ska motorn i! Yoken till lådan har kommit oxå, så man kan mäta upp hur lång mellanaxel man behöver ha, sen e de väl mest eljobb kvar
Inga bilder dock... kameran har legat hemma.
Har motorn färdigt ihopplockad nu förutom tråg och lite givare som ska dit, nya ventilfjädrar i, blundar för inspänningstrycket

Så nu håller jag på att klura ut en kopplingsmekanism av lite bmw/ford kombinationer, så bara det är gjort ska motorn i! Yoken till lådan har kommit oxå, så man kan mäta upp hur lång mellanaxel man behöver ha, sen e de väl mest eljobb kvar

Inga bilder dock... kameran har legat hemma.
Holmström Motorsport
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
- Kökarmicke
- Forumsberoende
- Inlägg: 1368
- Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
- Ort: Åland
tänkte slänga upp lite bilder då
Mycket hembyggt kopplingsmekanism bestående av bmw/fordprylar och lite eget ihopfuskat

slavcylindern hamnade på denhär sidan. Sen får vi se om den vill lira ihop med 740 huvudcylindern eller om man måste tänka om där..

Lite bilder på den färdiga rovan! Ska svetsa i en nippel för Egt sensorn bara och linda grenröret till, sen ska jag försöka få tag på ett nytt urtrampningslager bara, det gamla jag har e riktigt glappt. Men sen ska den i!




Mycket hembyggt kopplingsmekanism bestående av bmw/fordprylar och lite eget ihopfuskat

slavcylindern hamnade på denhär sidan. Sen får vi se om den vill lira ihop med 740 huvudcylindern eller om man måste tänka om där..

Lite bilder på den färdiga rovan! Ska svetsa i en nippel för Egt sensorn bara och linda grenröret till, sen ska jag försöka få tag på ett nytt urtrampningslager bara, det gamla jag har e riktigt glappt. Men sen ska den i!




Holmström Motorsport
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek