
ogge, 500hk 16v. nu ska det hålla
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 124
- Blev medlem: fre okt 26, 2007 5:20 pm
- Ort: Umeå
det är inte oringat. har hållt än så länge. har inte varit ovala ringar heller vid demontering av toppen.
Blir till att köra med en orginal goetse packning igen annars får man vel oringa
Blir till att köra med en orginal goetse packning igen annars får man vel oringa

Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Att ha den monterad fram på remskivan har jag haft innan med och det har fungerat kanonStener skrev:Antar att du sätter triggerskivan på framsidan för att kunna ha ett lättare svänghjul? Så du bygger en hållare för vevaxelgivaren på framsidan nu då? Ska bli intressant och se ifall det funkar bra, aldrig sett något liknande förut

Det blev att sätta dit triggern på ramskivan när jag skaffade lättare svänghjul och min sachs 765 tryckplatta
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Idag så monterade jag mina xc90 bromsar som jag har haft liggandes så länge och även prova mitt hemgjorda coiloverben. har mätt ut vilka fjädrar jag ska ha nu så i slutet av månaden så beställer ja nog såna.



Ungefär så här låg vill jag ha den kanske blir lite högre men .




Ungefär så här låg vill jag ha den kanske blir lite högre men .

Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Jag har en fundering angående portning på insugsidan. ventilstyrningarna rekomenderar ni att pressa ur dom eller är der bara att fila ner dom?
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
jag svarvade av dom 1mm bara tror det blir 9.5:1 ungefär i kompa.
sen ska ja åka etanol med så tror det blir ganska så bra ändå.
motorn e helt ihopsatt nu och ska kastas i bilen i helgen sen blire att bygga grenrör och insug. hehe
hoppas även att mina coiloverfjädrar kommer imorrn så man kan montera dom å få de projektet avslutat iaf.


sen ska ja åka etanol med så tror det blir ganska så bra ändå.
motorn e helt ihopsatt nu och ska kastas i bilen i helgen sen blire att bygga grenrör och insug. hehe
hoppas även att mina coiloverfjädrar kommer imorrn så man kan montera dom å få de projektet avslutat iaf.


Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
nu är det dags att liva upp en gammal tråd.
har byggt klart soppa systemet med fuelcell bak och 3st pumpar med mera.
även byggt ett nytt grenrör som ska försöka helsvetsas i helgen lär bara hitta en plats för wastegaten e lite trångt
mina coilovers är även klara dom med det blev asnajs




har byggt klart soppa systemet med fuelcell bak och 3st pumpar med mera.
även byggt ett nytt grenrör som ska försöka helsvetsas i helgen lär bara hitta en plats för wastegaten e lite trångt

mina coilovers är även klara dom med det blev asnajs




Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
fuelcell behöveer man inge catchtank:)
dom e kopplade direkt till tanken med 2 feta utgångar så pumparna får nog mat så det räcker
dom e kopplade direkt till tanken med 2 feta utgångar så pumparna får nog mat så det räcker

Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar