740 -88 b230et, motorn går bara när tändningslåset är i star
Moderator: backeliten
740 -88 b230et, motorn går bara när tändningslåset är i star
740 -88 b230et
motorn går bara när tändningslåset är i startläge. värkar bryta bränslet på nå höger. startar upp på kallstarten men sen dör den om ja startar den som vanligt men om ja håller kvar nyckeln i startläge så går motorn men väldigt dåligt. nån som har nån aning va problemet kan va?
motorn går bara när tändningslåset är i startläge. värkar bryta bränslet på nå höger. startar upp på kallstarten men sen dör den om ja startar den som vanligt men om ja håller kvar nyckeln i startläge så går motorn men väldigt dåligt. nån som har nån aning va problemet kan va?
Hällre stjärngosse än pepparkaksgubbe
ja, exakt samma problem på polarens 240.
Kolla så att säkringarna är hela. I vårt fall så var en säkring trasig. Den gick bara när man hade nyckeln vridet till startmotorn. Jag tjuvkopplade tändningslåset å grejer men det hjälpte inte. det var som sagt bara en säkring i vårt fall
Kolla så att säkringarna är hela. I vårt fall så var en säkring trasig. Den gick bara när man hade nyckeln vridet till startmotorn. Jag tjuvkopplade tändningslåset å grejer men det hjälpte inte. det var som sagt bara en säkring i vårt fall

[EVOLUTION GARAGE]
Volvo 240 T projekt: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=36196
Volvo 960 NA projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=302461
på vissa 240is sitter ett motstånd till tändspolen som när man drar på starten så kopplas 12v förbi motståndet till spolen, å sen när man släpper starmotorn så går strömmen igenom motståndet å sänker volten till typ 9-10 volt tror jag , om du sedan kopplat in nytt elsystem utan att montera bort motståndet så kan vissa funktioner som tar ström via samma ställer sluta fungera...
bara för å testa kunde du dra en provisorisk 12v kabel direkt från batteriet til pluspolen på tändpsolen (låt alla andra kablar sitta kvar) testa å starta igen
bara för å testa kunde du dra en provisorisk 12v kabel direkt från batteriet til pluspolen på tändpsolen (låt alla andra kablar sitta kvar) testa å starta igen