The skrev:
Så ni säger alltså att järnet har fel i den "klistrade" post han gjort om cih topparna här på forumet?
Sen är ju inte högt flöde i bänken nödvändigtvis = mycket hästar i motorn även om nu många verkar tro det.
Känns som att en kortad 24v topp inte riktigt är värd kostnaden om man inte kan göra allt själv och "bara" behöver specialbeställa kammar.
Jag vill väl inte säga att Järnet har fel.
Det kan ju mycket väl finnas nån extrem topp som flödar kopiöst bra!
Men det kanske är lika mycket jobb lagt ner på den toppen som det är gjort på jens "rullarn" B20 topp? som är isärkapad i några bitar, påsvetsade kanaler på insidan, och sedan ihopsvetsad igen.
Högt flöda är inte = många hästkrafter.. nä det har jag koll på.
Vilket alternativ som är mest "värt" eller blir billigast är ju såklart svårt att svara på utan att trådskaparen fyller på med lite mer info.
Man får väl anta att han har tänkt lägga ner kropp å själ i att bygga en dräparmotor då alternativen är avkapad 24v topp eller 280cfm cih.. (typ)
Jag vill egentligen bara säga att jag tycker personligen att 24v toppen har grymt fin potential!
Och det vore ju jäkligt häftigt att göra ett 4cyl bygge baserat på en kapad topp!