Fiat uno 2,0 turbo (bromsad 452hk/505nm / kaross byte)

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Mattias J
Forumsberoende

Inlägg av Mattias J »

tack ska ni ha killar... dom här männen kommer inte komma tillbaka inom den närmsta framtiden :hihi:
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Erland Cox
Topplocks-guru
Kontakt:

Inlägg av Erland Cox »

Bara säg till om vi ska åka och hälsa på någon. Erland.
Jonas Ohlsson
Sävar Turbo Racing

Inlägg av Jonas Ohlsson »

vad som hände männen vill jag inte veta, men jag hoppas att du fick fram ditt budskap ordentligt :thumbright:
vet du om det va samma människor som förut?
Bild
Användarvisningsbild
Mattias J
Forumsberoende

Inlägg av Mattias J »

Jonas Ohlsson skrev:vad som hände männen vill jag inte veta, men jag hoppas att du fick fram ditt budskap ordentligt :thumbright:
vet du om det va samma människor som förut?

vet inte om det var samma som innan... men jag lovar att dessa 3 inte kommer tillbaka :thumbright:

nu kan man kanske börja koncentrera sig på att bygga klart bilen istället för att springa och må dåligt över alla inbrott ..
PSIMotor.
Användarvisningsbild
Mattias J
Forumsberoende

Inlägg av Mattias J »

Erland Cox skrev:Bara säg till om vi ska åka och hälsa på någon. Erland.

Tack Erland.. jag vet att du alltid ställer upp.
PSIMotor.
Användarvisningsbild
Mattias J
Forumsberoende

Re: Hej

Inlägg av Mattias J »

calle Bengtsson skrev:nu känner du igen dom, sznd att du inte hadde kameran med :)

jag hadde en lokal, dök det upp en snubbe som skulle leta efter sin polare sa han... Som tur var sü mekade med en av dom lokala Muskelknutarnas bil som dessutom var med!! det räckte för att skulle sticka och inte komma tillbaka !!

Det viktigaste Peugot toppen ser jue helfrän ut :) BTCC stuk pü kanalen!

tack ska du ha... det är igentligen ett hastjobb, men blev ganska bra ändån tycker jag.
bjuder på 2 bilder till.
svårt att fota en kanal så den kommer till sin rätt.

Bild

Bild

Mvh Mattias
PSIMotor.
nicke.t
Forumsberoende

Inlägg av nicke.t »

bra jobbat me tjyvjävlarna,å me bilen oxo.mvh
tel 0707149931
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

jag har portat en sån också, ricktigt fräna toppar :thumbright:

jag har nå siffror nånstans men hitar de inte, tror de va typ 260cfm redan vid 10.5mm sen bottna styrningen så det vart inte flödat nå högre men den hadde säkert ökat till över 280cfm/14mm.

hoppas det lungnar ned sig med inbrott nu för dig, jobbit att sova i garaget med en kofot i näven redo att försvara sina garage grejor.

Mattias J skrev:gjorde en mi16 topp idag.. ser riktigt bra ut från början men det fanns mkt att förbättra.. meningen var att jag skulle flöda den nere hos Eland idag men orkade inte.. den flödar så det räcker och blir över till bygget den ska sitta på.

Bild

börjar ta form

Bild

Bild

Bild

Bild

Mvh Mattias
Användarvisningsbild
calle Bengtsson
Forumsberoende
Kontakt:

Tackar för fina bilder :)

Inlägg av calle Bengtsson »

För fina bilder, alltså hast jobb eller inte det märker inte luften som skall in i motorn jag tycker det ser super fint ;)
trött Familje far.... Hobby Bil Volvo 850 Kombi

Åker BMW 123 D :)))
Användarvisningsbild
Mattias J
Forumsberoende

Inlägg av Mattias J »

Jens...

gjorde inte du en topp till Tox som kör turbomatad mi16? .. ja dom har riktigt grym potensial dessa topparna.. i med 36mm ventiler, riktiga säte och en bra portning så flödar dom säkert upp mot 300cfm med vettiga lyft :thumbright:
har du några bilder på den du gjorde?, hur går det för Tox? har ine sett nått om hans bil på år och dar.

Calle...

jo du har helt rätt :thumbright: ... har en topp som ligger och är obrukbar på en kanal, tänkte köra ett litet test på den nere hos Erland, ska bara få tiden till att räcka till :doh: , men det tar ju inte så lång tid om man struntar i finischen och satsar på det som är viktigt istället :)

Mvh Mattias
PSIMotor.
HenrikGM
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av HenrikGM »

Mattias J skrev:en sammling med olika kanaler i olika utformingar och areor

Bild

Bild

plastad kanal.. måste börja kortradien tidigare.. flödade 198cfm vid 14mm hyffsat genomsnits flöde och gashastighet... samt lägga minsta arean tidigare

Bild

Bild

Erland snabbportning med minsta arean på 36mm längre ut = vinnaren.. oplastad... jag ska göra kortradien bredare ner mot sätet och hoppas på att komma upp i 210-215cfm utan plast vid rimligt lyft dvs 12,5-13,5mm.. återstår att se

Bild

Bild

Bild
What combinations of flow versus areas do you get for your ports?

Currently i have 181cfm at 12mm lift and 375FPS on a port thats 780mm2, slightly smaller than stock port.

Port is very quiet despite the high air speed, so i could be tempted to try the port in the engine, thinking it will make a strong bottom, without restricting top rpm at boost.

Erlands 36mm port, is that in diameter? ie 1017mm2 area at smallest section?
Användarvisningsbild
larsat
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av larsat »

Tja, hade inbrott 2ggr med 3 veckors mellanrum i mitt garage nyligen, måste kännas jävligt bra att ta dom på bar gärning!
Verkar tyvärr som jag inte får reda på vilka de var i mitt fall men skit ska dom ha :thumbright:
readytorace
Forumsberoende

Inlägg av readytorace »

skaffa en amstaff eller en pittbull som bor i garaget så slipper ni dessa inbrott räcker med att en stöter på den så går ryktet sen bland skitungarna och ni får ha sakerna ifred :thumbright:
norrländsk och het - jo tack jag vet. Snygg och läcker, tack det räcker. Norrländsk och smart, så uppenbart! Alla vill se oss falla, men vi norrlänningar slår sönder dom alla. Tre ord räcker, jag föddes läcker! Norrlänningar är heta, det ska alla veta! Alla norrlänningar kopiera om du vill visa att du är en ......äkta norrlänning!
stefan j fd cab
Forumsberoende

Inlägg av stefan j fd cab »

tyvärr är det rätt sällan det är just skitungar utan oftast andra motorintresserade som läser tex här, garaget etc
och så knarkare förstås
såja bytt användarnamn från cab till mitt riktiga namn
tyvärr gick det inte att byta ansikte
readytorace
Forumsberoende

Inlägg av readytorace »

det som är bra med kamphundar för att tala klarspråk så biter dom på allt och emot allt även pundare med mera :wink:
norrländsk och het - jo tack jag vet. Snygg och läcker, tack det räcker. Norrländsk och smart, så uppenbart! Alla vill se oss falla, men vi norrlänningar slår sönder dom alla. Tre ord räcker, jag föddes läcker! Norrlänningar är heta, det ska alla veta! Alla norrlänningar kopiera om du vill visa att du är en ......äkta norrlänning!
Skriv svar