Men varför förstöra halva bilen för 363 volvo hästar?

Tror att den redan var sönderkapad när han köpte bilen... det var väl för att den var ombyggd just för en volvosnurra... eller påbörjat iaf.. han ville väl ha en lätt bil då motorn satt i en 740 innan... jo att det finns potential i m10 motorerna det har man sett..robban skrev:Trevligt
Men varför förstöra halva bilen för 363 volvo hästar?Hehe .. Potens finns i m10 knotorna, de är bra balans i de motorerna, så för de effektmålen fattar jag inte motorvalet, Blir juh en konstig kompromiss i övrigt
Perfa, jag ska oxo ha några beroende på priset då jag väntar på de från kl jag redan har beställt... Men mitt nr är 0702382255 när du vet mer exakt.chellquist skrev:Tjaba lite updates ang flänsen. Jag var till Sture idag och surrade lite. Han sökte länge bland alla cad-filer och tillslut så hittade han en diskett underst i högen med en ritning som såg ut som m10. Han skrev ut den på papper så jag kunde koll mäta lite hemma. Tyvärr hade jag inte med mej varesej packning eller topp/grenrör....
Den verkar passa riktigt bra iaf med pappersmallen. Hålet för avgasporten är lite större än den på toppen, ungefär lika stor som packningen brukar vara. Är man petnoga kan man ju matchporta några mm i utloppen.
Jag tänkte ringa han imorgon fm och beställa ett gäng så att det blir några över på hyllan ocksåHar inte fått nått pris ännu men kollar det imorgon. Hör av mej när jag fått fram dem med lite tur kanske dom är klara på fredag ...
biltemaAndreasH skrev:Grymma grejjor, vart hittade du domdär ventilerna?
Jorå går väl att ordna....HSR skrev:den kommer bli fin den där.. hoppas man får en åktur när den är klar =)