Sedan så skall det fixas drivning till pumparna. Detta görs med en liten "hub" som axeln från pumpen skall sitta i. Det sexkantiga hålet måste gnistas så vi börjar med en bit i håldelningsapparaten och fräser fram en elektrod:
Sedan svarvas själva "hubben" fram åxå:
Resultatet visas snart då jag väntar på Gnisthjälp....
MYCKET jobb och tid, men jag sparar pengar och kul att hjälpa till.
Har även tillverkat en adapter till mitt grenrör. Nu kan jag testa skillnaden mellan olika turboaggregat i bromsbänken. Kul att jämföra spool, mottryck mm.
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
Till att börja med så skall jag köra enklast möjlöiga kylning= Vatten rakt in och ut. Har därför gjort en platta som ersätter vattenpumpen för ingång i blocket.
Har även monterat en massa givare på motorn ( oljetryck, oljetemp, vattentemp, samt lufttemp mm ) för mätare och sprut. Inte så mkt att visa men en del fix med tätningsbrickor och att fixa rätt gängor till givarna . Blir dubbelt av en del givare åxå, en till motorstyrning samt en till mätare. Dessutom så skiljer det lite mellan bromsbänkens givare samt de jag skall köra med.....
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
Fläns och första biten på avgasröret är klart, tillverkat i rostfrott. Blir inte mer än såhär nu för i bromsbänken blir det special och motorn måste sitta i båten för att bygga fortsättningen.
Taskig kvalite på bilderna ( mobil ) men bättre än inga alls....