Vi tar pinnar över pm jo

Finns egentligen ingen anledning att köra med d blocket så länge man kör med 81 borr.Daniel 850 skrev:24mm högre är diesel blocket;) skulle ja varit i dina kläder är de inget tvivel om att ja hade byggt på diesel block! om man bygger nyttKökarmicke skrev:ska försöka mig på 850 blocket i fortsättningen oxå, det är ganska mycket förstärkt, så det borde hålla![]()
Sen nästa gång när jag börjar bygga en riktigt frän motor ska jag använda dieselblocketDet är väl 14mm högre tror jag, så man kan få i ännu längre stakar för att reda upp geometrin i dom, tror dom brukar åka 158mm stakar i dom
//Wigge
de är topp packningen som är ett stort problem med dom vanliga blocken, till diesel maskinerna finns de stålpackningar som funkar direkt sen är de inte foderna som är problemet när man inte får dom att hålla... diesel blocket är mycket kraftigare i hela konstruktionen och har andra fördelar;)skruffse racing skrev:Finns egentligen ingen anledning att köra med d blocket så länge man kör med 81 borr.Daniel 850 skrev: 24mm högre är diesel blocket;) skulle ja varit i dina kläder är de inget tvivel om att ja hade byggt på diesel block! om man bygger nytt
//Wigge
D blocket är ju bara mer alu runt gjutgärnsfodren men fortfarande samma gods i järnet.
ATM har laddat 4 bar med riktigt bra flöde iofs i en vitfyra och då var det packningen som gick orginal när dom bromsade 974hk då i en 81 borr.
Är inte stålpackningarna till dieseln i princip samma som till Ren?Daniel 850 skrev:de är topp packningen som är ett stort problem med dom vanliga blocken, till diesel maskinerna finns de stålpackningar som funkar direkt sen är de inte foderna som är problemet när man inte får dom att hålla... diesel blocket är mycket kraftigare i hela konstruktionen och har andra fördelar;)skruffse racing skrev: Finns egentligen ingen anledning att köra med d blocket så länge man kör med 81 borr.
D blocket är ju bara mer alu runt gjutgärnsfodren men fortfarande samma gods i järnet.
ATM har laddat 4 bar med riktigt bra flöde iofs i en vitfyra och då var det packningen som gick orginal när dom bromsade 974hk då i en 81 borr.
//Wigge