Vi tar pinnar över pm jo
Chevy cavalier T5 med liberty /6.82 326km/h!!!
- Kökarmicke
- Forumsberoende
- Inlägg: 1368
- Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
- Ort: Åland
Det blir 93.2 slag jo, motorn blir 2.46l med 82mm borr. Blocket är så pass förstärkt att jag hoppas på att det håller för riktigt mycket pulver, och jag tänkte försöka att att inte varva mer än 8000, absolut 8500 max, så det ska förhoppningsvis funka med vevstaksgeometrin som blir. är ju just lite bättre med dom stakar jag har nu än det är standard i 850 motorn
Vi tar pinnar över pm jo
Vi tar pinnar över pm jo
Holmström Motorsport
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
- Kökarmicke
- Forumsberoende
- Inlägg: 1368
- Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
- Ort: Åland
Fan va fin den blev!!
Men sjukt knepigt att ta en bild lite snabbt på kanalerna.




32.5in 28.5ut och fittigt fin portning
Holmström Motorsport
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
-
turon09 (AnTe)
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 150
- Blev medlem: lör okt 20, 2007 8:20 am
- Ort: åland finland
- skruffse racing
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 53
- Blev medlem: tis jul 31, 2007 2:14 pm
- Ort: Ljungskile
- Kontakt:
Finns egentligen ingen anledning att köra med d blocket så länge man kör med 81 borr.Daniel 850 skrev:24mm högre är diesel blocket;) skulle ja varit i dina kläder är de inget tvivel om att ja hade byggt på diesel block! om man bygger nyttKökarmicke skrev:ska försöka mig på 850 blocket i fortsättningen oxå, det är ganska mycket förstärkt, så det borde hålla![]()
Sen nästa gång när jag börjar bygga en riktigt frän motor ska jag använda dieselblocketDet är väl 14mm högre tror jag, så man kan få i ännu längre stakar för att reda upp geometrin i dom, tror dom brukar åka 158mm stakar i dom
//Wigge
D blocket är ju bara mer alu runt gjutgärnsfodren men fortfarande samma gods i järnet.
ATM har laddat 4 bar med riktigt bra flöde iofs i en vitfyra och då var det packningen som gick orginal när dom bromsade 974hk då i en 81 borr.
- skruffse racing
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 53
- Blev medlem: tis jul 31, 2007 2:14 pm
- Ort: Ljungskile
- Kontakt:
-
Daniel 850
- Forumsberoende
- Inlägg: 556
- Blev medlem: fre jan 02, 2004 12:27 pm
- Kontakt:
de är topp packningen som är ett stort problem med dom vanliga blocken, till diesel maskinerna finns de stålpackningar som funkar direkt sen är de inte foderna som är problemet när man inte får dom att hålla... diesel blocket är mycket kraftigare i hela konstruktionen och har andra fördelar;)skruffse racing skrev:Finns egentligen ingen anledning att köra med d blocket så länge man kör med 81 borr.Daniel 850 skrev: 24mm högre är diesel blocket;) skulle ja varit i dina kläder är de inget tvivel om att ja hade byggt på diesel block! om man bygger nytt
//Wigge
D blocket är ju bara mer alu runt gjutgärnsfodren men fortfarande samma gods i järnet.
ATM har laddat 4 bar med riktigt bra flöde iofs i en vitfyra och då var det packningen som gick orginal när dom bromsade 974hk då i en 81 borr.
//Wigge
Sgracing vi fixar de mesta!
- lord_nordkvist
- Forumsberoende
- Inlägg: 581
- Blev medlem: mån mar 10, 2008 4:44 pm
- Ort: Lit/Jämtland
- Kökarmicke
- Forumsberoende
- Inlägg: 1368
- Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
- Ort: Åland
Tack för alla positiva kommentarer, det stärker moralen lite i garaget!
Har blivit att satsa på lite lättare bitar nu av någon anledning, vi får väl se hur det påverkar allt sen i hållbarhet m.m.
Kolvar är påväg hem från staterna nu tror jag, om dom inte är insnöade och turbon jag beställt bör vara klar precis i dagarna, så ska man bara få hem den sen.
Lite nippor å drev m.m e på gång till oljepumpen oxå, så snart ska jag börja bygga på allvar
Har mest varit surfande och handlande i höst.
Wigge, du har pm just
Har blivit att satsa på lite lättare bitar nu av någon anledning, vi får väl se hur det påverkar allt sen i hållbarhet m.m.
Kolvar är påväg hem från staterna nu tror jag, om dom inte är insnöade och turbon jag beställt bör vara klar precis i dagarna, så ska man bara få hem den sen.
Lite nippor å drev m.m e på gång till oljepumpen oxå, så snart ska jag börja bygga på allvar
Wigge, du har pm just
Holmström Motorsport
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
- Kökarmicke
- Forumsberoende
- Inlägg: 1368
- Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
- Ort: Åland
- skruffse racing
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 53
- Blev medlem: tis jul 31, 2007 2:14 pm
- Ort: Ljungskile
- Kontakt:
Är inte stålpackningarna till dieseln i princip samma som till Ren?Daniel 850 skrev:de är topp packningen som är ett stort problem med dom vanliga blocken, till diesel maskinerna finns de stålpackningar som funkar direkt sen är de inte foderna som är problemet när man inte får dom att hålla... diesel blocket är mycket kraftigare i hela konstruktionen och har andra fördelar;)skruffse racing skrev: Finns egentligen ingen anledning att köra med d blocket så länge man kör med 81 borr.
D blocket är ju bara mer alu runt gjutgärnsfodren men fortfarande samma gods i järnet.
ATM har laddat 4 bar med riktigt bra flöde iofs i en vitfyra och då var det packningen som gick orginal när dom bromsade 974hk då i en 81 borr.
//Wigge
Sen tror jag att borra ett 81 borr som man sedan fodrar med ett torrt foder näsan är skottsäkert, sedan skall den ju hålla och köra med också inte byta block vart 500mil pga dåligt block.
http://www.skruffse.se
Bygger C30 RWD
Bygger C30 RWD
- Kökarmicke
- Forumsberoende
- Inlägg: 1368
- Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
- Ort: Åland
Nu lyckades jag ta lite bättre bilder på toppen

Insug

Avgas

Tycker det är ett väldigt fint jobb som är gjort

Sen har jag jobbat bort en del tråkiga jobb som jag gått å dragit på nu under julen, rivit lådan bl.a för att byta lite lager och grejjat lite mera med hjulhusen.
Sen så har jag monterat bromsskärm
Hoppas man lyckas åka så fort att man får en anledning att montera den oxå


Jag behöver fan skaffa mig en ny kamera

Insug

Avgas

Tycker det är ett väldigt fint jobb som är gjort

Sen har jag jobbat bort en del tråkiga jobb som jag gått å dragit på nu under julen, rivit lådan bl.a för att byta lite lager och grejjat lite mera med hjulhusen.
Sen så har jag monterat bromsskärm


Jag behöver fan skaffa mig en ny kamera
Holmström Motorsport
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
- Kökarmicke
- Forumsberoende
- Inlägg: 1368
- Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
- Ort: Åland
Nu har jag börjat fundera lite på ett nytt oljetråg, tänkte bygga det helt från grunden denhär gången, förra gången använde jag ganska mycket delar av orginaltråget.
CNC-maskiner, släng er i väggen, här har vi en äkta H.A.N.D- vevad oljetrågsfläns
vinkelslip å kinamaskin


Tanken jag har nu är att köra oljetrycket direkt in i oljekanalen upp i motorn från oljepumpen istället för att pumpa runt det i alla kanaler som finns i standardtråget. Kommer köra med externt oljefilter istället för ett hängandes i framkant på motor som det är orginal, får se om allt går att lösa som jag tänkt.
Om det dyker upp någon oljefilter adapter förstås... den och alla nippor å slangar till torrsumpen +en massa annat ligger å väntar på att dom inte hade en sats quick-pins hemma...
Det är nog konstigt att jänkarna inte förstår att om det står att en vara är "Estimated Ship Date: Today" betyder det att det ska finnas hemma på lager för leverans, inte att man ska behöva vänta en månad på att dom ska få hem det först
Dumma krigskåta jordnötssmörs-ätare...
CNC-maskiner, släng er i väggen, här har vi en äkta H.A.N.D- vevad oljetrågsfläns


Tanken jag har nu är att köra oljetrycket direkt in i oljekanalen upp i motorn från oljepumpen istället för att pumpa runt det i alla kanaler som finns i standardtråget. Kommer köra med externt oljefilter istället för ett hängandes i framkant på motor som det är orginal, får se om allt går att lösa som jag tänkt.
Om det dyker upp någon oljefilter adapter förstås... den och alla nippor å slangar till torrsumpen +en massa annat ligger å väntar på att dom inte hade en sats quick-pins hemma...
Det är nog konstigt att jänkarna inte förstår att om det står att en vara är "Estimated Ship Date: Today" betyder det att det ska finnas hemma på lager för leverans, inte att man ska behöva vänta en månad på att dom ska få hem det först
Holmström Motorsport
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek