Lite uppdatering:
Var med på en träff på moholmen och körde lite. Var mest där för att testa bromsar och styrning vilket fungerade bra. Motorn funkade fint efter lite justering men började gå på 5 cylindrar precis när den skulle upp på släpet.
Där låg en ventiltallrik lös på 1ans kolv visade sig. Gammalt skräp mao. Beställde ny kolv och nya ventiler samma kväll från usa. Motorn skulle ändå ur men det blev ju lite dyrare vinter än vad jag tänkt...
]

Som flugor på ett flugpapper eller vad man säger. Synd bara att finishen var så dåligt motorrummet i år, till nästa år blir det fint!
Nu sitter det 1mm större ventiler i hela toppen samt att det är fräst racesäten, detta kommer nog synas på bromspappret. Passade även på att balansera botten. Sen började på trågprojektet som jag tänkt på. Svetsade i orginal tråget men det är svårt att få det tätt och det blir fult till slut. Fräsde därför ut ett ny.
Eftersom jag fick vänta på delar passade jag på att modfiera bilen så jag får bak motorn 25cm. Sen kommer den nog åka ner ytterliggare 2cm om jag kan få till kardanvinkel mm rätt.
Motorn hänger bara på plats så den lutar både i längs och sidled men man ser var den hamnar.

http://attitude.mine.nu/bilder/AndreasK ... motor2.jpg[/img