Trycktestade oljekylaren. Den var tät och det tackar jag för


Den "nya" IC´n. Även den trycktestad och tät. Fick montera nya fästen samt göra en adapter från en gigantisk dumpventl till min lilla:

Vet inte varför megatune säger att sparkcut och edis inte funkarschwitzer skrev:Jag är lite nyfiken för jag kör själv med EDIS 8, varför kan man inte köra varvstopp på EDIS genom att ändra tändningen? Flåt Fredrik att jag fyller din tråd med EDIS snack, du kör ju inte ens med EDIS på din motor. // Kristian 229 hk vid 1.5 bar ( tror jag)chellquist skrev:Härligt med bromsning.Kan du inte sammanfatta motorrecepet lite. Satt och läste lite bakåt men tror jag missade nått.
![]()
Volym, kam, turbo, bränsle.
Hur långt vågar du varva? Lite surt med edis att inte kunna sätta varvstopp med annat än fuelcut
Nyberg_ skrev:varför vill man inte bryta tändningen på en motorn md vippor? borde inte den vara snällare mot allt? tänker själv att bryta soppa borde vara jobbigare för motorn men jag kanske tänker hel omvänt? om någon orkar förklara skulle jag uppskatta det mycket