Vi var ett gäng som gick ihop och köpte gemensamma prylar till garaget, som då betalades av en person som nu är utkastad.
Personen i fråga hotar med polis anmälningar om han inte får igen sakerna (utan att han ska behöva betala våran del)
Jag har erbjudit mig att köpa ut hans del dvs. 25% men han vägrar.
Vill veta om Kvitto & korttransaktioner väger tyngre än tre personer som hävdar att prylarna är betalade av samtliga fyra.
Polisen kunde inte svara på min fråga, och jurist-rådgivningen har inte ringt tillbaka, hade tänkt agera själv till helgen men vill veta att det är grönt ljus.
har någon varit i samma situation, eller har vi en jurist på forumet?
Hur starkt är ett kvitto i en juridisk twist?
-
- Forumsberoende
- Kontakt:
Kanske skulle säga det också, jag och en till betalade cash. svårt att bevisa.
Den 4de personen betalde via bank och som tur har han "märkt" överföring, så det står avbet motorlyft m.m
Serie nummer finns inte, varken sig på verktygssatsen eller på bitslådorna.
Dock verkar motorlyften ha ett nummer, men om det kan länkas till ett kvitto vet jag ej.
Idioten vägrar bli utköpt för sina 25%.
Har bestämt att jag/vi ignorera detta då han inte godtar att bli utköpt, chansen att någon polis tycker fallet verkar jätte viktigt lär vara 0.
Den 4de personen betalde via bank och som tur har han "märkt" överföring, så det står avbet motorlyft m.m
Serie nummer finns inte, varken sig på verktygssatsen eller på bitslådorna.
Dock verkar motorlyften ha ett nummer, men om det kan länkas till ett kvitto vet jag ej.
Idioten vägrar bli utköpt för sina 25%.
Har bestämt att jag/vi ignorera detta då han inte godtar att bli utköpt, chansen att någon polis tycker fallet verkar jätte viktigt lär vara 0.