Hur starkt är ett kvitto i en juridisk twist?

Tjata om vad som helst .
Användarvisningsbild
Tobbe
För mycket laddtryck

Hur starkt är ett kvitto i en juridisk twist?

Inlägg av Tobbe »

Vi var ett gäng som gick ihop och köpte gemensamma prylar till garaget, som då betalades av en person som nu är utkastad.

Personen i fråga hotar med polis anmälningar om han inte får igen sakerna (utan att han ska behöva betala våran del)
Jag har erbjudit mig att köpa ut hans del dvs. 25% men han vägrar.

Vill veta om Kvitto & korttransaktioner väger tyngre än tre personer som hävdar att prylarna är betalade av samtliga fyra.

Polisen kunde inte svara på min fråga, och jurist-rådgivningen har inte ringt tillbaka, hade tänkt agera själv till helgen men vill veta att det är grönt ljus.

har någon varit i samma situation, eller har vi en jurist på forumet?
subw000fer
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av subw000fer »

Har inget svar på din fråga, men det är alltid bäst när du själv anmält och inte blivit anmäld iallafall!
Robin A
The 242 is no more..
Banbil: Audi A8 Turbo Quattro
JoBy
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av JoBy »

Finns det serienummer eller liknande som säger att verktygen i garaget har något med hans kvitton att göra?
Jonas Bylund
Bild
Användarvisningsbild
Stener
Forumsberoende

Inlägg av Stener »

Hur har ni sedan betalat honom för eran del av verktygen? Kontant eller via internetbank?

Ifall ni alla betalat via internetbank så kan ni ju ta ut kontoutdrag, plus att ni är tre som kan vittna om att ni gjort ett muntligt avtal om att dela på grejerna.
Chevelle SS -65
Användarvisningsbild
Tobbe
För mycket laddtryck

Inlägg av Tobbe »

Kanske skulle säga det också, jag och en till betalade cash. svårt att bevisa.
Den 4de personen betalde via bank och som tur har han "märkt" överföring, så det står avbet motorlyft m.m

Serie nummer finns inte, varken sig på verktygssatsen eller på bitslådorna.
Dock verkar motorlyften ha ett nummer, men om det kan länkas till ett kvitto vet jag ej.

Idioten vägrar bli utköpt för sina 25%.

Har bestämt att jag/vi ignorera detta då han inte godtar att bli utköpt, chansen att någon polis tycker fallet verkar jätte viktigt lär vara 0.
Användarvisningsbild
Kronjocke
För mycket laddtryck

Inlägg av Kronjocke »

Åklagarna har fult upp med att utreda riktiga brott. Om han polis anmäler er, och det går vidare till en utredare, så är det bara att berätta,,,,
Sandlåde tvister leder sällan till tinget,,,Vill han inte, ta emot sina 25% så kan ni deponera hans pengar hos Länsstyrelsen.
Skriv svar