Har lite strul med nira o vdo varv räknare..
varvräknaren visar inte varvet när ja kör på start motorn borde varvräknaren visat 200rpm men det gör den inte.
Mäter ja på tach out så pulserar den 13,8v i 5 sec o sen försvinner spänningen.
Kan det va så att varvräknaren drar ner signalen?
någon som varit med om något liknande?
skall testa med en efter marknadr varvräknare.
nira och vdo varvräknare,
Moderator: backeliten
jag kanske är dum i huvudet, Men mäts inte varvet via tändspolen, börja söka varför ditt nira inte får någon signal på rotation.
Du säger att den inte syns när du kör på start motorn... jag fattar ingenting varför är det så viktigt att den visar 200rpm... det viktigaste är väl när motorn är i gång?
Du kanske skrev konstigt men jag fattar de som att -: varvet visar inte på startmotorn & den borde väl visa 200rpm?
Du säger att den inte syns när du kör på start motorn... jag fattar ingenting varför är det så viktigt att den visar 200rpm... det viktigaste är väl när motorn är i gång?
Du kanske skrev konstigt men jag fattar de som att -: varvet visar inte på startmotorn & den borde väl visa 200rpm?
Nira har en rpm utgång som ja använder..Tobbe skrev:jag kanske är dum i huvudet, Men mäts inte varvet via tändspolen, börja söka varför ditt nira inte får någon signal på rotation.
det syns i sprutet på laptopen men visar inget på den externa varv räknaren.
har inte statrtat motorn än skall göra det till helgen får se om det blir skilnad då.
-
- Forumsberoende
Om varvräknaren är avsedd till att kopplas till en tändspole så blir det aldrig liv i den om det är direktkopplat från nirat. Du måste bygga till en extra krets för att varvräknaren ska kunna läsa av signalen.
http://www.msextra.com/doc/ms1extra/MS_ ... m#tachoout
Titta på den tredje bilden under "Options for High Voltage tacho's (rev counters that were fed from the coils -ve)".
http://www.msextra.com/doc/ms1extra/MS_ ... m#tachoout
Titta på den tredje bilden under "Options for High Voltage tacho's (rev counters that were fed from the coils -ve)".