tjena.
jag har en 940 turbo 91
jag undrar om de sitter oljekyl på den orginal?.
nu till de jag ville fråga
vad kan jag mer trimma den med som inte har allt för extrema modifikationer.
följande som sitter på/ Gjort
t3/t4 turbo
3" avgasrör från dp
chip ifrån bsr steg1
och jag tror den laddar 1bar exakt.
jag har läst att man kan köpa ett tänings chip men min fråga är gör detta någon märkbar skillnad?
sedan vågar jag skruva upp laddet lite mer?
tack i förhand!
940 turbo trimma mer!
-
__Mackee__
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 355
- Blev medlem: sön maj 31, 2009 9:12 pm
- Ort: Braås (växjö)
Re: 940 turbo trimma mer!
ingen redig oljekylare org.swimmpuz skrev:tjena.
jag har en 940 turbo 91
jag undrar om de sitter oljekyl på den orginal?.
nu till de jag ville fråga
vad kan jag mer trimma den med som inte har allt för extrema modifikationer.
följande som sitter på/ Gjort
t3/t4 turbo
3" avgasrör från dp
chip ifrån bsr steg1
och jag tror den laddar 1bar exakt.
jag har läst att man kan köpa ett tänings chip men min fråga är gör detta någon märkbar skillnad?
sedan vågar jag skruva upp laddet lite mer?
tack i förhand!
org spridare isf nej.
tändchip kan göra skillnad.
Större spridare porta grenrör
roligare kam
sök! finns hur mkt info som hällst
-
lille-skutt
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 196
- Blev medlem: tor nov 23, 2006 12:20 pm
- Ort: ljungby
vet gör vi, men vi behöver lite mer info, typ vilken effekt du vill ha ut ungefär 250-300hk eller 1000hk
Hur mycket pengar du har tänkt att lägga ungefär osv..
annars ett bra budgetrecept e ju:
* 968or
* 3" LMM
* annan vassare kam
* 531 topp
* biffigare intercooler typ KL eller dylik
* större soppapump typ Wallbro/Henko intank eller 044 under bilen
* anpassad programvara
* byta till stumma svänghjulet med hårdare tryckplatta å en bättre organisk alt. sinterlamell
* m90 låda eller ännu hellre bmw zf direkt!
sen har du en motor som lätt levererar lätt över 300 körbara hästkrafter
Hur mycket pengar du har tänkt att lägga ungefär osv..
annars ett bra budgetrecept e ju:
* 968or
* 3" LMM
* annan vassare kam
* 531 topp
* biffigare intercooler typ KL eller dylik
* större soppapump typ Wallbro/Henko intank eller 044 under bilen
* anpassad programvara
* byta till stumma svänghjulet med hårdare tryckplatta å en bättre organisk alt. sinterlamell
* m90 låda eller ännu hellre bmw zf direkt!
sen har du en motor som lätt levererar lätt över 300 körbara hästkrafter
learning by trail and error
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21752
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
du måste få kontroll över bränsle mängd och förtändning det är prio 1.
här finns del lite läsning http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=11843
här finns del lite läsning http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=11843
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/