940 turbo trimma mer!

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
swimmpuz
Lite mer laddtryck
Inlägg: 25
Blev medlem: fre jun 18, 2010 5:50 pm

940 turbo trimma mer!

Inlägg av swimmpuz »

tjena.

jag har en 940 turbo 91

jag undrar om de sitter oljekyl på den orginal?.

nu till de jag ville fråga

vad kan jag mer trimma den med som inte har allt för extrema modifikationer.

följande som sitter på/ Gjort

t3/t4 turbo
3" avgasrör från dp
chip ifrån bsr steg1
och jag tror den laddar 1bar exakt.

jag har läst att man kan köpa ett tänings chip men min fråga är gör detta någon märkbar skillnad?

sedan vågar jag skruva upp laddet lite mer?

tack i förhand!
__Mackee__
För mycket laddtryck
Inlägg: 355
Blev medlem: sön maj 31, 2009 9:12 pm
Ort: Braås (växjö)

Re: 940 turbo trimma mer!

Inlägg av __Mackee__ »

swimmpuz skrev:tjena.

jag har en 940 turbo 91

jag undrar om de sitter oljekyl på den orginal?.

nu till de jag ville fråga

vad kan jag mer trimma den med som inte har allt för extrema modifikationer.

följande som sitter på/ Gjort

t3/t4 turbo
3" avgasrör från dp
chip ifrån bsr steg1
och jag tror den laddar 1bar exakt.

jag har läst att man kan köpa ett tänings chip men min fråga är gör detta någon märkbar skillnad?

sedan vågar jag skruva upp laddet lite mer?
tack i förhand!
ingen redig oljekylare org.
org spridare isf nej.
tändchip kan göra skillnad.
Större spridare porta grenrör
roligare kam
sök! finns hur mkt info som hällst
Användarvisningsbild
Hedlund
För mycket laddtryck
Inlägg: 312
Blev medlem: lör dec 17, 2005 8:52 pm
Ort: Sunne
Kontakt:

Inlägg av Hedlund »

740 turbon har oljekyl original, du kan ta kylare, oljefilterflyttare, rör och slangar från en sån.
swimmpuz
Lite mer laddtryck
Inlägg: 25
Blev medlem: fre jun 18, 2010 5:50 pm

Inlägg av swimmpuz »

Hedlund skrev:740 turbon har oljekyl original, du kan ta kylare, oljefilterflyttare, rör och slangar från en sån.
okok . ingen som vet hur jag ska trimma mer?:P
lille-skutt
För mycket laddtryck
Inlägg: 196
Blev medlem: tor nov 23, 2006 12:20 pm
Ort: ljungby

Inlägg av lille-skutt »

vet gör vi, men vi behöver lite mer info, typ vilken effekt du vill ha ut ungefär 250-300hk eller 1000hk :wink:

Hur mycket pengar du har tänkt att lägga ungefär osv..

annars ett bra budgetrecept e ju:

* 968or
* 3" LMM
* annan vassare kam
* 531 topp
* biffigare intercooler typ KL eller dylik
* större soppapump typ Wallbro/Henko intank eller 044 under bilen
* anpassad programvara
* byta till stumma svänghjulet med hårdare tryckplatta å en bättre organisk alt. sinterlamell
* m90 låda eller ännu hellre bmw zf direkt!

sen har du en motor som lätt levererar lätt över 300 körbara hästkrafter 8)
learning by trail and error
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21752
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

du måste få kontroll över bränsle mängd och förtändning det är prio 1.
här finns del lite läsning http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=11843
Skriv svar