Manne - Volvo 242 -75 M50 Turbo. TILL SALU
putsade av fälgarna lite för nån dag sen å klistrade en dekal i bakruta också.

Lite svårt å se, men de står "Shine can never beat Attitude!"
Såg en sån text på huven på en 140 för 5-6 år sedan, kände att de var passande nu


Lite svårt å se, men de står "Shine can never beat Attitude!"
Såg en sån text på huven på en 140 för 5-6 år sedan, kände att de var passande nu

Senast redigerad av Manne den mån jul 19, 2010 4:30 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Patrik Lindgren
Igår var ja med å körde 201m på karlstadracings körning på gammla flyfältet.
Har aldrig varit med å kört förut så de va ganska kul å få testa!
Men bakvagnen är under all kritik!
Första gången ja skulle köra så skulle ja värma däck, men bakvagnen studsar nå jävulskt!
Trodde bakaxeln skulle lossna
Så börna fick ja låta bli dom andra gångerna
Men den studsade vid varje start också, så måste verkligen se över dämpare, fjädrar å infästningen.
Å sen har ja ju ingen varvräknare heller, å ja lyckades ju gå i varvstoppet på alla repor utan en tror ja..
Snabbaste tiden blev iaf 10.23
Eftersom bilen å så låg så är inte geometrin på stagen till bakaxeln optimal..
Fick tips ev en polare som varit med å byggt om bakvagnsinfästningen på 240 på folkracebilar.
Å de dom brukade göra lät väldigt vettigt
Gjorde en bild i paint [thum]

Förlänger alltså momentstaget, flyttar infästningen framåt och uppåt å tiltar fram axeln lite.
Tänkte att ja gör stagen justarbara i längd så kan man ju testa lite olika inställningar.
Vad tror ni?
Har aldrig varit med å kört förut så de va ganska kul å få testa!
Men bakvagnen är under all kritik!
Första gången ja skulle köra så skulle ja värma däck, men bakvagnen studsar nå jävulskt!
Trodde bakaxeln skulle lossna
Så börna fick ja låta bli dom andra gångerna
Men den studsade vid varje start också, så måste verkligen se över dämpare, fjädrar å infästningen.
Å sen har ja ju ingen varvräknare heller, å ja lyckades ju gå i varvstoppet på alla repor utan en tror ja..
Snabbaste tiden blev iaf 10.23
Eftersom bilen å så låg så är inte geometrin på stagen till bakaxeln optimal..
Fick tips ev en polare som varit med å byggt om bakvagnsinfästningen på 240 på folkracebilar.
Å de dom brukade göra lät väldigt vettigt
Gjorde en bild i paint [thum]

Förlänger alltså momentstaget, flyttar infästningen framåt och uppåt å tiltar fram axeln lite.
Tänkte att ja gör stagen justarbara i längd så kan man ju testa lite olika inställningar.
Vad tror ni?
Patrik Lindgren
-
subw000fer
- Forumsberoende
- Inlägg: 1304
- Blev medlem: sön mar 29, 2009 8:26 pm
- Ort: Norrtälje
- Kontakt:
Hittade nyss denna tråden
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=33507
En stummare infästning till stödlagret kanske inte är helt dumt.
Nån som har några bilder på hur man smidigt kan lösa det?
Kardan kommer från en 760 tic -89 med tillhörande stödlager å infästning för det.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=33507
De får ja nog också kika närmare på.Jens Gustavsson skrev:det kan också va problem uppströms med motor kuddar eller mellanaxel upphägningar.
En stummare infästning till stödlagret kanske inte är helt dumt.
Nån som har några bilder på hur man smidigt kan lösa det?
Kardan kommer från en 760 tic -89 med tillhörande stödlager å infästning för det.
Patrik Lindgren
De ska ja prova 
Beställde nyss polybussningar till momentstagen.
Får se när ja börjar å kapar i bilen.
Sålde förresten Jp mk18 fälgarna häromdagen.
De kan ju folk kanske ha svårt att förstå att ja gjorde, även jag
För de är sjukt snygga fälgar!
Men man lär ju bli lynchad om man skrotar en sån fälg. Å ja vill ju använda bilen.
Sen kräver dom ju sin omsorg för att va fina, typ putsa mellan varje gång man varit ute å kört.. å de är inte jag.
Så ja sålde dom, å tänker lägga pengarna på att fixa till bilen. Är ju ändå nån krona man får för en uppsättning.
Får se va de blir för fälgar istället, men nu är de ju snart vinter så pallbockar funkar ju ganska bra då
Beställde nyss polybussningar till momentstagen.
Får se när ja börjar å kapar i bilen.
Sålde förresten Jp mk18 fälgarna häromdagen.
De kan ju folk kanske ha svårt att förstå att ja gjorde, även jag
För de är sjukt snygga fälgar!
Men man lär ju bli lynchad om man skrotar en sån fälg. Å ja vill ju använda bilen.
Sen kräver dom ju sin omsorg för att va fina, typ putsa mellan varje gång man varit ute å kört.. å de är inte jag.
Så ja sålde dom, å tänker lägga pengarna på att fixa till bilen. Är ju ändå nån krona man får för en uppsättning.
Får se va de blir för fälgar istället, men nu är de ju snart vinter så pallbockar funkar ju ganska bra då
Patrik Lindgren
- Henrik Wessman
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 386
- Blev medlem: fre jul 25, 2008 4:51 pm
- Ort: Munkfors
Snart vinter!? De ä ju aug än, Nu får du lugna dig lite 
--------------------------------------------------------------------------
BMW 327 turbo "Projekt" http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=51426
Volvo 144 16v turbo http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=32395
BMW 327 turbo "Projekt" http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=51426
Volvo 144 16v turbo http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=32395
-
B_Christoffersson
- Forumsberoende
- Inlägg: 760
- Blev medlem: fre dec 07, 2007 5:37 pm
- Ort: luleå
- Henrik Wessman
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 386
- Blev medlem: fre jul 25, 2008 4:51 pm
- Ort: Munkfors
Här ä de iaf 17-18grader på dagarna än. Men vintern kommer fort, tråkigt nog 
--------------------------------------------------------------------------
BMW 327 turbo "Projekt" http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=51426
Volvo 144 16v turbo http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=32395
BMW 327 turbo "Projekt" http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=51426
Volvo 144 16v turbo http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=32395
