
M535 e28 Just Turboshit. 744whp/926 nm.
om det jävlas så ge den lite flytande tvål !! its the shit 

Tack till
Dynotech.se
Sodermans.nu
Tjbpulverlack.se
Lovouddensdack.se
Urpiala Rep & Bygg
Ford Escort Mk1 B23 turbo - projekttråd
Bmw e30 m30turbo -projekttråd
070-5169789
Dynotech.se
Sodermans.nu
Tjbpulverlack.se
Lovouddensdack.se
Urpiala Rep & Bygg
Ford Escort Mk1 B23 turbo - projekttråd
Bmw e30 m30turbo -projekttråd
070-5169789
- Nicke Nyman
- Forumsberoende
- Inlägg: 1958
- Blev medlem: tis mar 29, 2005 4:59 pm
- Ort: Umeå
- Kontakt:
Det ser riktigt snyggt ut, det blir lite kompletteringar och det blir diskret kan jag lova. Har försökt övertyga Erik om en tomgångsmotor, så han måste dra in några fler kablar i slangen. 

Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 519
- Blev medlem: tis sep 26, 2006 8:27 am
- Ort: Piteå
- Kontakt:
Jag tror ni missuppfattat det här, rullar den på tomgång så beror det på annat än att man inte har tomgångsmotor. 
En ojämn tomgång kan man ha ändå genom kassa ventiltätningar, ventilsäten, kolv-ringar, ojämn spridarbild eller för stora spridare (Bosch 1680 cc.. ) , för litet gnistgap (kass tändningar), vass kamaxel, etc..
Oavsett alla dom felen, den stora fördelen här blir att man kan kallstarta utan att hålla gas, stanna i en korsning utan att motorn faller genom, etc.. och det är inte direkt "drygt" att koppla in, så det argumentet köper jag inte.

En ojämn tomgång kan man ha ändå genom kassa ventiltätningar, ventilsäten, kolv-ringar, ojämn spridarbild eller för stora spridare (Bosch 1680 cc.. ) , för litet gnistgap (kass tändningar), vass kamaxel, etc..
Oavsett alla dom felen, den stora fördelen här blir att man kan kallstarta utan att hålla gas, stanna i en korsning utan att motorn faller genom, etc.. och det är inte direkt "drygt" att koppla in, så det argumentet köper jag inte.

Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
- peppe
- Skärgårds-trimmare
- Inlägg: 5059
- Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
- Ort: Umeå / Skärgården
- Kontakt:
Ja folk påstår ju att dom kör M20is med z58, 1680cc samt utan tomgångsmotor på lugna och fina 1000rpm om man så önskar.
Men hur dom gör, det har jag ingen aning om och tänker inte ta reda på heller, då det känns som att det lär ta ett tag att forska fram.
Går ju att få dom helt körbara utan problem, utan tomgångsmotor är bara lite knepigare ju. Hedmans var lätt justerad med tomgångsmotor dock.
Fördelar ja, 100% nödvändigt nej.
Men hur dom gör, det har jag ingen aning om och tänker inte ta reda på heller, då det känns som att det lär ta ett tag att forska fram.
Går ju att få dom helt körbara utan problem, utan tomgångsmotor är bara lite knepigare ju. Hedmans var lätt justerad med tomgångsmotor dock.
Fördelar ja, 100% nödvändigt nej.

Visst, man kan köra 1000 rpm tomgång med en M20, Z58 och 1680 cc spridare, förutsatt att man kör lambda 0.80, med resultat att kamaxeln går ner sig av för lågt tomgångsvarv och förstörd motorolja.
Det är först när man kör bilen till vardags, och byter från att inte ha haft en tomgångsmotor till att plötsligt ha den, som man inser varför den är bra. När man kombinerar den med den vanliga förtändnings-baserade styrningen blir det kalas.
Det är först när man kör bilen till vardags, och byter från att inte ha haft en tomgångsmotor till att plötsligt ha den, som man inser varför den är bra. När man kombinerar den med den vanliga förtändnings-baserade styrningen blir det kalas.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
- peppe
- Skärgårds-trimmare
- Inlägg: 5059
- Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
- Ort: Umeå / Skärgården
- Kontakt:
Jag säger inget om det.
Men Sibirskyn går på 0.80 och har inte en chans att gå på 1000 rpm om man vill kunna "köra" bilen. Så jag vet inte om jag ska tro på vad alla säger.
Och som du säger, man vill ju inte att prylarna ska gå ned sig. Ska sätta tomgångsmotor på B21:an, då blir du nog lite impad ändå
Men Sibirskyn går på 0.80 och har inte en chans att gå på 1000 rpm om man vill kunna "köra" bilen. Så jag vet inte om jag ska tro på vad alla säger.
Och som du säger, man vill ju inte att prylarna ska gå ned sig. Ska sätta tomgångsmotor på B21:an, då blir du nog lite impad ändå

Jag har frågat internetoraklet (google) och inte funnit något alls om "ojämntomgångsfobi", det måste vara något nytt, elakt ångestsyndrom. Kanske skulle starta en egen institutionen för neurokemi (neurokemi performance) och doktorera i om denna fobi ej likt andra kanske är lokaliserad i amygdala bakom limbiska systemet i hjärnan, jag ser det framför mig nobellpriset i medicin nästa!!!
Prova gärna valfritt SSRI-läkemedel mot OCD, om det funkar så skulle det spara mig värdefull garagetid
Prova gärna valfritt SSRI-läkemedel mot OCD, om det funkar så skulle det spara mig värdefull garagetid

-
- Forumsberoende
- Inlägg: 519
- Blev medlem: tis sep 26, 2006 8:27 am
- Ort: Piteå
- Kontakt:
Haharobban skrev:Jag har frågat internetoraklet (google) och inte funnit något alls om "ojämntomgångsfobi", det måste vara något nytt, elakt ångestsyndrom. Kanske skulle starta en egen institutionen för neurokemi (neurokemi performance) och doktorera i om denna fobi ej likt andra kanske är lokaliserad i amygdala bakom limbiska systemet i hjärnan, jag ser det framför mig nobellpriset i medicin nästa!!!
Prova gärna valfritt SSRI-läkemedel mot OCD, om det funkar så skulle det spara mig värdefull garagetid

Tomgångsmotor kommer hamna där så småning om är inte sugen på riva lös insuget nu och göra om.. men drar självkart kablar till det också 
Då jag inte byggde härvan på bilen gjorde jag det hemma visste ju att det va 100mm/cc på spridarna mer behövde jag ju inte veta resten vart uppskattningar och det vart helt ok.




Då jag inte byggde härvan på bilen gjorde jag det hemma visste ju att det va 100mm/cc på spridarna mer behövde jag ju inte veta resten vart uppskattningar och det vart helt ok.



