Hej! har provat en gammal ide, provstartade idag gick väldigt magert,någon som har någon erfarenhet av liknande installation, fick köra med chocken på hela tiden men den "nös" ändå. skall jag sätta i mjukare fjädrar eller större munstycken, här är ett par bilder+film
Ford v8 302, eaton m112, keiheth(stavning?) 38mm förgasare.
[/img] [/img]
Senast redigerad av bulten den sön okt 03, 2010 1:08 pm, redigerad totalt 3 gång.
Hej!
Funkar det där? Själv har jag ingen aning men jag vet att vissa mc-gasare är känsliga på att de måste ha orginalluftburk då det är en massa spjäll ,kanaler och vaccumgrejjer i luftburken...och utam dem funkar gasarna inte som de ska.
//a
"Problemet med ekorrhjulet är att även om man lyckas springa fortare än alla andra, så är man fortfarande bara en ekorre"
-------------------------------------------------------
Projekt: Bmw 2002 -75
Tar tillbaka mitt inlägg, har jämfört lite med holley 750:n som jag körde med i camaron... Får du bara till bestyckningen så kan det nog gå vägen, vad sitter det för munstycken i gasarna nu?
Jag har ett gammalt motorbyggarprogram där 2st weber 48:or med 37mm halsring flödar över 1000cfm, jag har pratat med en känd mc turbo trimmare enligt honom så flödar mina förgasare mer än två weber 45:or. Där av ville jag prova dessa och hoppas på att dom skulle räcka till.
Just nu är allt orginal i soppasystem. bränsle tryck ingenaning, troligen väldigt lågt pga av att förgasarna flödar ej över. Visste ju inte om junket skulle starta.Nu får man jobba vidare och se om man kan få det att funka vid en liten provkörnig.mvh
Hej bulten! Kolla vad du har i bränsle tryck se till att den blir högre en laddtrycket! Dessa förgasare går på vacum så att säga! Luft burk är nog att rekomendera!Tror även du ska bestycka huvudmönstycken ordentligt kompressorn suger jävla massa luft då behöver den även massa bränsle!
mvh jarmo!
Nu suger du ju igenom förgasarna, men de Mikuni cv34:or jag har på min turbomotorcykel räcker till runt 400 hk på hjulet när man trycker genom dem. Så räknar man bara på tvärsnitt så borde dina 38:or flöda för runt 500 hk när det trycks igenom dem. Hur det är när du suger genom förgasarna vet jag inte riktigt så det får någon annan svara på
------------------------
Lotus Elise S2 -01 Finbilen
Suzuki GSX-R 1195 Turbo 313 hk/222 Nm på hjulet vid 1,4 bar. Nuvarande tryck 2,3 bar Huliganhoj 1
Husaberg FS650E Motard -02 Huliganhoj 2
700 cc tvåtakts amatörbygge med snöskotermotor
Saab 9-5 Kombi familjetransportör
Citroen Berlingo laståsna
Jarmo skrev:Hej bulten! Kolla vad du har i bränsle tryck se till att den blir högre en laddtrycket! Dessa förgasare går på vacum så att säga! Luft burk är nog att rekomendera!Tror även du ska bestycka huvudmönstycken ordentligt kompressorn suger jävla massa luft då behöver den även massa bränsle!
mvh jarmo!
Absolut inte när förgasarna inte är trycksatta, då flödar dom bara och allt blir jobbigt. I övrigt kan jag bara säga :Fränt, hoppas du får till det!