Supra mkiv Bromsad till 1045rwhp
- lord_nordkvist
- Forumsberoende
- Inlägg: 581
- Blev medlem: mån mar 10, 2008 4:44 pm
- Ort: Lit/Jämtland
blir så på min me, småstartar man 3-4ggr och kör den riktigt varm den 5:e gången så osar det på bra ur vevhusventilation när oljan kommit uppåt 80grader.. fyllde min gamla vevburk på 8dl riktigt fort när det bara var småstarter å kortkörningar pga olika tester å tökke..
brukar kunna byta olja å filter en gång för mycke om de har blivit mycke smååk, å då luktar den lite sprit å är lite utspädd..
de som är det värsta med e85 har jag erfarat..
brukar kunna byta olja å filter en gång för mycke om de har blivit mycke smååk, å då luktar den lite sprit å är lite utspädd..
de som är det värsta med e85 har jag erfarat..
Senaste gångerna den har blivit startad har den varit igång i minst 10-15 minuter, den hamnar i arbetstemp efter typ 2 minuter..audi200_3b skrev:har ni kört den riktigt varm nångång? tycker ni mest provstartat den
Sen varför också jag tror på toppackningen är för att den sköt lös en vatten slang så de lät som ett halvkraftig smällare under huven.
Jag o jerker komptestade bilen i söndags o de är inge fel där.Håller på att montera ihop allt nu o ska provköras riktigt.Pratade med en som skruvar väldigt mycke o han sa kondens pga av hög luftfuktighet o mycke små starter +E85.
Så bara provkörning snart igen.
Så bara provkörning snart igen.
1045RWHP Sommaren 2012:)
http://www.jamtrok.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.jamtrok.se" onclick="window.open(this.href);return false;
- lord_nordkvist
- Forumsberoende
- Inlägg: 581
- Blev medlem: mån mar 10, 2008 4:44 pm
- Ort: Lit/Jämtland
låter finemang.. mest troligt som sagt e85 som spökar.. byt oljan å kör den riktigt varm hädanefter.. de är oljetempen som är intressant, över ca 80grader så börjar det förångas ordentligt neri vevhuse.. se till att ha en halvstor catchtank med stort å mysigt filter bara så den kan andas ut dyngan ordentligt..
sen beror de väl på lite mappningen, går den för fett när ni ladda på lite så fortsätter den ju att bara spä ut oljan, såklart.. har sett samma tendenser själv, så de är bara ett tips
sen beror de väl på lite mappningen, går den för fett när ni ladda på lite så fortsätter den ju att bara spä ut oljan, såklart.. har sett samma tendenser själv, så de är bara ett tips
Har uppdaterat spec listan så nu är den 100% korrekt tror jag
Block
2JZ-GTE 6-cylindrigt toppdeckat block med standard vevaxel och 3.0 liters slagvolym, stressborrat till första överdimension
CP kolvar med 8.5:1 kompförhållande
Carrillo H-profil vevstakar
ARP pinnbult till topp och ramlageröverfall
Clevite77 ram och vevlager i standard dimension
Boost Logic modifierad oljepump
Titan Motorsports SFI spec 16.1 svänghjulsdämpare
Standard svänghjul
Kamremsspännare i billet stål
Standard toppackning
Ombyggt oljekylningssystem gjort MW Racing
Hela vevpartiet är viktat och balanserat
Topplock
Titan Motorsports kamaxlar med 9.9mm lyft och 280o duration
Titan Motorsports ställbara kamdrev
Greddy kamrem
Brian Crower ventilbrickor i titan
Brian Crower dubbla ventilfjädrar
Ferrea ventiltätningar
Ombyggd vevhusventilation gjord av MW Racing
Standard ventiler och kanaler
Bränsle
1680cc Bosch spridare
Boost Logic fuelrail
Weldon A2040 bränsletrycksregulator
Weldon 2345-A bränslepump
Weldon bränslepumps styrning
-AN10 matning till dubbla -AN8 vid fuelrailen
-AN10 bränsleretur
Aeromotive 10 micron bränslefilter
Tändning
HKS DLI II tändförstärkare
NGK BKR8EIX tändstift
Standard tändspolar
Transmission
ACT tryckplatta med HPF Feramic 6-puckad lamell med ofjädrat nav
AAP spakställs bussningar i aluminium
Standard Getrag V160 (233) växellåda
Driveshaft Shop chromoly kardan
Avgas/Insug
Modifierat XS Power (fullrace) grenrör med uttag för dubbla Tial V44 wastegates och T6 fläns
Airwerks ST80 turbo med 1.10 a/r
2st Tial V44 wastegate med screampipe
Tial BV50 dumpventil
3' aluminium tryckrör
Standard insug med modifierat spjällhus
MW Racing modifierad Boost Logic downpipe, från 5' till 4'
Boost Logic 4' midpipe och catback
Kylning
Autobahn88 intercooler
PWR 53mm vattenkylare med dubbla 10' fläktar
Powerhouse Racing kylluftriktare
Titan Motorsports övre kylarrör
TwinsTurbo Motorsport termostathusvridare
44-raders Setrab oljekylare
Elektronik
AEM v.1 P'n'P motorstyrning
5 bars mapsensor
Specialgjord kabelhärva till motorn gjort av MW Racing
Specialgjort elsystem i motorutrymmet gjort av MW Racing, all synlig el flyttad eller borttagen
AEM Uego bredbandslambda
STRI CS 52mm P/H&W 3bars laddtrycks mätare
STRI CS 52mm P/H&W avgastemp mätare
TRD 10.000RPM varvräknare
TRD 320KM/H hastighetsmätare
Chassi/Bromsar
Cusco Zero-2 coilovers
TRD motor och växellådsfäste
Ombyggt bromssystem gjort av MW Racing, borttagen ABS, euro-spec bromsskivor och ok
Exteriör
RMM vinge med kolfiber vingplan
RMM modifierad frontläpp
98ans facelift lyktor bak samt blinkers
Seibon (top secret) kolfiber huv
Block
2JZ-GTE 6-cylindrigt toppdeckat block med standard vevaxel och 3.0 liters slagvolym, stressborrat till första överdimension
CP kolvar med 8.5:1 kompförhållande
Carrillo H-profil vevstakar
ARP pinnbult till topp och ramlageröverfall
Clevite77 ram och vevlager i standard dimension
Boost Logic modifierad oljepump
Titan Motorsports SFI spec 16.1 svänghjulsdämpare
Standard svänghjul
Kamremsspännare i billet stål
Standard toppackning
Ombyggt oljekylningssystem gjort MW Racing
Hela vevpartiet är viktat och balanserat
Topplock
Titan Motorsports kamaxlar med 9.9mm lyft och 280o duration
Titan Motorsports ställbara kamdrev
Greddy kamrem
Brian Crower ventilbrickor i titan
Brian Crower dubbla ventilfjädrar
Ferrea ventiltätningar
Ombyggd vevhusventilation gjord av MW Racing
Standard ventiler och kanaler
Bränsle
1680cc Bosch spridare
Boost Logic fuelrail
Weldon A2040 bränsletrycksregulator
Weldon 2345-A bränslepump
Weldon bränslepumps styrning
-AN10 matning till dubbla -AN8 vid fuelrailen
-AN10 bränsleretur
Aeromotive 10 micron bränslefilter
Tändning
HKS DLI II tändförstärkare
NGK BKR8EIX tändstift
Standard tändspolar
Transmission
ACT tryckplatta med HPF Feramic 6-puckad lamell med ofjädrat nav
AAP spakställs bussningar i aluminium
Standard Getrag V160 (233) växellåda
Driveshaft Shop chromoly kardan
Avgas/Insug
Modifierat XS Power (fullrace) grenrör med uttag för dubbla Tial V44 wastegates och T6 fläns
Airwerks ST80 turbo med 1.10 a/r
2st Tial V44 wastegate med screampipe
Tial BV50 dumpventil
3' aluminium tryckrör
Standard insug med modifierat spjällhus
MW Racing modifierad Boost Logic downpipe, från 5' till 4'
Boost Logic 4' midpipe och catback
Kylning
Autobahn88 intercooler
PWR 53mm vattenkylare med dubbla 10' fläktar
Powerhouse Racing kylluftriktare
Titan Motorsports övre kylarrör
TwinsTurbo Motorsport termostathusvridare
44-raders Setrab oljekylare
Elektronik
AEM v.1 P'n'P motorstyrning
5 bars mapsensor
Specialgjord kabelhärva till motorn gjort av MW Racing
Specialgjort elsystem i motorutrymmet gjort av MW Racing, all synlig el flyttad eller borttagen
AEM Uego bredbandslambda
STRI CS 52mm P/H&W 3bars laddtrycks mätare
STRI CS 52mm P/H&W avgastemp mätare
TRD 10.000RPM varvräknare
TRD 320KM/H hastighetsmätare
Chassi/Bromsar
Cusco Zero-2 coilovers
TRD motor och växellådsfäste
Ombyggt bromssystem gjort av MW Racing, borttagen ABS, euro-spec bromsskivor och ok
Exteriör
RMM vinge med kolfiber vingplan
RMM modifierad frontläpp
98ans facelift lyktor bak samt blinkers
Seibon (top secret) kolfiber huv
1045RWHP Sommaren 2012:)
http://www.jamtrok.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.jamtrok.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Japp jag vet att han gjorde de.Jens hetar han väl?Wikstrom skrev:ska väll inte vara några problem att bromsa ut 1000 hjul hästar ur den där?
vafan jonas från hofors bänka ju ut 700+ hjul hästar med std botten i somras
bara ekonomin kommer igång igen så blir de ner o bromsa .
I vinter blir de anabola behandling igen
1045RWHP Sommaren 2012:)
http://www.jamtrok.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.jamtrok.se" onclick="window.open(this.href);return false;
- Johan Posth
- Forumsberoende
- Inlägg: 707
- Blev medlem: ons okt 26, 2005 9:33 pm
- Ort: Laxå
- audi200_3b
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 49
- Blev medlem: mån dec 11, 2006 9:00 pm
- Ort: hofors