Okej, tack för mycket bra svar!
Är det någon som kan lägga upp vad ingången på stiften går till för till sensor/komponent?
Typ:
stift 1: Jord tps
stift 2: Signal tps
Stift 3: vattentemp
osv...
lechen_volvo skrev:Prova å sök på goole först! var därifrån jag fick allt mitt ifrån början, går du bet å inte finner något så kan ja lägga upp de! Mvh Andreas
Hadde gärna också velat veta alla pins på orginalkontakten , så man kan koppla in ms boxen genom den!
RickardP skrev:Jag är inte så insatt i volvos olika system. lh 2.4= en box för bränsle och en för tändning?
Är det ett MS1 v2.2 som skulle vara det enklaste att börja med vi inkoppling mot originalhärva?
Lh2.4 har separata boxar för bränsle och tändning.
Ingen större skillnad på på V2.2 eller V3 inkopplingsmässigt.
Välj MSII V3 direkt, om inte MSIII. MSI är ju trots allt snart 10 år gammalt...
RickardP skrev:Är det inte enklare att bara koppla in v2,2 för att bara styra bränsle istället. Eller sitter boxarna (tänd. och bränsle) nära varandra?
Nicklas vill att bilen ska gå att besikta lätt och då är det ju en fördel om det går lätt att bara plugga ur MS:et och i med original-boxen igen.
Bränseboxen sitter på passagerarsidan, vid golvet typ vid passagerarens fötter. Tändboxen sitter vid rattaxeln så de sitter ju inte jättelångt ifrån varandra.
Efter att jag läst lite och jämfört både lh2,4 schemat och MS schemat så tror jag till och med att jag som inte är någon höjdare på el skulle kunna klara av att koppla in mset i orginalhandsken,
Detända jag igentligen undrar över är ju tändboxen och dess kablar?
Skulle underlätta med ett schema över bara tändboxen med.