Denna tråden känner vissa igen
Kan nämna att suget finns och det har gjorts några timmar ikväll..
Har mekat klart bränslesystemet med avstängningsventil och alla fästen.
En innre och en yttre Wire för kranen skall monteras så man mekaniskt kan bryta flödet i systemet.
Slänger upp lite bilder (skall bli härligt att få göra det igen)
Men jag tänkte på en grej jag sett i regelboken ang. fuel blocks när jag såg ditt Y-kors på
torpedväggen...
DRT 1.5 Bränslesystem
Placering
Bränsletankar, bränsleledningar eller annan utrustning som innehåller bränsle får ej vara
monterat i förarutrymmet, utom när så anges i klassreglemente. Bränsletank, ledningar,
bränslepumpar etc. ska placeras inom bilens chassi så att de sitter skyddat för yttre
påverkan. Bränsletankar som placerats i bilens front, ska skyddas av ramen eller en
skyddsbåge av rör med min. dimension 1¼ x 0,065 tum chrome moly eller 32 x 3 mm
(1¼ x 0,118 tum) stål. När cool cans monteras i fordon med hel, sluten kaross måste de
vara placerade minst 152 mm (6 tum) framför torpedväggen. S.k. ”fuel blocks” skall, där sådana används, vara monterade minst 152 mm (6 tum)
framför svänghjulet, samt får ej monteras på brandväggen.
Kan det där vara nåt för dig att tänka på ?
Så du inte åker på att göra om det pga du inte passerar besiktning på banan...
Men jag tänkte på en grej jag sett i regelboken ang. fuel blocks när jag såg ditt Y-kors på
torpedväggen...
DRT 1.5 Bränslesystem
Placering
Bränsletankar, bränsleledningar eller annan utrustning som innehåller bränsle får ej vara
monterat i förarutrymmet, utom när så anges i klassreglemente. Bränsletank, ledningar,
bränslepumpar etc. ska placeras inom bilens chassi så att de sitter skyddat för yttre
påverkan. Bränsletankar som placerats i bilens front, ska skyddas av ramen eller en
skyddsbåge av rör med min. dimension 1¼ x 0,065 tum chrome moly eller 32 x 3 mm
(1¼ x 0,118 tum) stål. När cool cans monteras i fordon med hel, sluten kaross måste de
vara placerade minst 152 mm (6 tum) framför torpedväggen. S.k. ”fuel blocks” skall, där sådana används, vara monterade minst 152 mm (6 tum)
framför svänghjulet, samt får ej monteras på brandväggen.
Kan det där vara nåt för dig att tänka på ?
Så du inte åker på att göra om det pga du inte passerar besiktning på banan...
Stiligt....
Monterar du bränsle kranen för att det står i reglerna att om man åker med mek pump så skall man ha det?
Men det är ju bara att slå av huvudbrytaren så slutar spridarna att spruta.
Jag tycker att det skall bli lite intresant att besikta bilen i sommar (om den är klar DEN SKALL VARA KLAR ) för det där med kran måste ju vara en kvar leva från lågteck V8 med magnet och meksprut. Anars får man väll ut och sno en soppakran från någon finnig moppeburen 15åring.
Kul att du sparkat igång det här projektet igen!
När jag kikade på den i sommras var det något av det tokigaste jag sett!
Kan tänka mig att det är en djungel med olika paragrafer och bestämmelser man måste ha koll på när man bygger något på den här nivån.
Mattz Larsson skrev:Stiligt....
Monterar du bränsle kranen för att det står i reglerna att om man åker med mek pump så skall man ha det?
Men det är ju bara att slå av huvudbrytaren så slutar spridarna att spruta.
Jag tycker att det skall bli lite intresant att besikta bilen i sommar (om den är klar DEN SKALL VARA KLAR ) för det där med kran måste ju vara en kvar leva från lågteck V8 med magnet och meksprut. Anars får man väll ut och sno en soppakran från någon finnig moppeburen 15åring.
Mattz
Detta är ju en förlegad regel kan man tycka. Jag köpte en sån aluminium ballofix för 700 spänn men det var ju sånt rackel så jag vägrar sätta dit den. Får jag påbackning på besiktning får jag väl fixa det. Många amerikanska byggen med mekpump och efi har inte den kranen.
Pratade med en chassie besiktare angående denna kranen för nått år sedan.
Han hävdade bestämt att den skall vara monterad vid användande av mekanisk pump.
Försökte förklara att elektrisk-insprutning är lite annorlunda mot då tidens mekaniska.
Men icke..
Jag monterar och försöker bygga mig fri från fel, men det verkar ju omöjligt att vara en paragrafryttare in i detalj..
Tror jag kan flytta fram mitt bränsle lite vad det verkar som iaf.
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem