Ruffriders 6 så snart kommer det! Har faktiskt inte själv sett de vi filmat än
Super Seven HAHLIN7 "Två 2012 filmer!"
Haha nja tyvärr var vädret inte med oss i norge så vart ganska mörkt på filmen. Men lite ska de nog ha blivigt kommer som extra matrial till
Ruffriders 6 så snart kommer det! Har faktiskt inte själv sett de vi filmat än
Ruffriders 6 så snart kommer det! Har faktiskt inte själv sett de vi filmat än
Mitsubishi Evo IV
HAHLIN7 9.30@236kmh Såld
Volvo 965 LS1 V8 Dragbil Såld
Simon Hahlin

HAHLIN7 9.30@236kmh Såld
Volvo 965 LS1 V8 Dragbil Såld
Simon Hahlin

-
David Herbertsson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1341
- Blev medlem: tor dec 21, 2006 5:53 pm
- Ort: Varberg
Tyckte jag kände igen där ni stod under skärmtaket första gången? Var det i Åmsele? Det är grymt likt ett ställe här neråt småland oxå 
Mooseville Performance
Volvo 142 och hembyggd 4-rotor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=5658

Volvo 142 och hembyggd 4-rotor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=5658
- Roger Berglund
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 1860
- Blev medlem: lör jun 16, 2007 1:35 pm
- Ort: Sävar
- Kontakt:
STS 276 kan de vara den ?:)
[Roger Berglund , 0705191509]
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!
För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja
Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor
Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!
För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja
Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor
Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21752
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
det är en custom profil rätt lik STS276 med ca 278/1.25/112 och ca 12.8mm lyft.
fins mycket häftigare profiler i dagens läge, speciellt nu när nivån på denna bil har blivit mycket högre än när kammen bestäldes av mig till simons 242 (nu stövarns) vi har snackat om ett byte vi får se vad bröderna hinner med i vinter.
fins mycket häftigare profiler i dagens läge, speciellt nu när nivån på denna bil har blivit mycket högre än när kammen bestäldes av mig till simons 242 (nu stövarns) vi har snackat om ett byte vi får se vad bröderna hinner med i vinter.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Mattias Hahlin
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 277
- Blev medlem: tor jul 08, 2004 6:47 pm
- Ort: Rättvik
Tack så mycket Jens!Jens Gustavsson skrev:det är en custom profil rätt lik STS276 med ca 278/1.25/112 och ca 12.8mm lyft.
fins mycket häftigare profiler i dagens läge, speciellt nu när nivån på denna bil har blivit mycket högre än när kammen bestäldes av mig till simons 242 (nu stövarns) vi har snackat om ett byte vi får se vad bröderna hinner med i vinter.
Kul förresten med alla som gillar filmen! alltid roligt att höra.
Snyggt filmat! =) Bra film! Ni få knåpa ihop en längre sen!HaLinG skrev:Film från åmsele när jag tränade lite drifting
http://www.youtube.com/watch?v=Ew9754z0q8E
Teori är när man vet allt och inget fungerar.
Praktik är när allting fungerar och ingen vet varför.
Å i detta hur så förenas teori och praktik.
Ingenting fungerar och ingen vet varför
Praktik är när allting fungerar och ingen vet varför.
Å i detta hur så förenas teori och praktik.
Ingenting fungerar och ingen vet varför
- Mattias Hahlin
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 277
- Blev medlem: tor jul 08, 2004 6:47 pm
- Ort: Rättvik
Re: Super Seven HAHLIN7 "Film: Drifting Träning"
7an har vi jobbat dag och natt med nu de senaste veckorna och som vanligt blev det mycket mer jobb än vad vi tänkte oss!
Vi har bytt växellåda till BMW ZF 5 växlad, ACT koppling mm (tackar bakaxel.se!)
Ny turbo, Garrett GT40 59mm in och 64mm ut tror jag.. en flugturbo men vi tänkte sänka effekten lite iår! o få lite bättre spolup.
En ny måttanpassad kylare har vi byggt så vi fixar värmeproblemen (förhoppningsvis!!!)
Jag har också byggt om framvagnen för sjätte gången...
Den här gången har jag byggt för drifting och ökat hjulvinklarna och framförallt modifierat för parallellstyrning.. Mao förstört hela hjulgeometrin, men jag hoppas den går hyfsat på banan ändå!
Nya hjul som medförde att de nya skärmarna fick breddas 35mm har vi också gjort, sen har vi eloxerat lite och pulerlackat lite detaljer men inget stort..
Bilen är inte startad än och vi åker till norge på onsdag, men men skam den som ger sig, vi har iaf hunnit cruisa med den på Wheels här i Umeå med vår 965a, blev stoppade fyra ggr av polisen... rekord!
BILDER!!!!
"Nya" turbon, renoverad Garrett GT40, 59mm in och 64mm ut, portad och tillsnyggad
Blev svart coating på avgashuset och svart pulverlack på kompressorhuset


Breddning av bakskärmarna, 35mm per sida.



Ny växellåda, BMW ZF femväxlad låda med ACT 240mm koppling samt ombyggnad av länkage, förlängning av mellanaxel.

Ombyggnation av styrningen (sjätte framvagnsoperationen!) från 30/42 grader styrvinkel med schysst ackerman till 51/51 grader parallellstyrning för driftingen..


Justering av styrvinklar

Ombyggnation och polering/coatning av wastegate, skymtar turbon också!

Vi byggde en ny kylare i koppar/mässing, 45mm tjock och formsydd så den precis smiter in under noskonen, har inte räknat men ca 3-4 gånger så stor volym på cellpaketet!

Jag löder! aldrig provat förut men riktigt kul, provtryckte på två bar och den är tät...
Blev mattsvart!



Vi har byggt om instrumentbrädan och flockat den.
Pappa finlirar till alusargarna och jag har kopplat el, blev riktigt bra tillslut!




Nya fälgar och däck, corvettefälgarna hamnade på 965an
ROTA torque drift 8,5*18 ET35 med 235 däck fram och 9,5*19 ET20 med 265 däck bak.
Detta breddar bilen med 70mm bak och 40mm fram.

Färdig!
Vi har stripat bilen med ränder också, kolfibertape....skittufft... Väldigt tidskrävande iaf och vi tycker det passar bilen!


Vi har bytt växellåda till BMW ZF 5 växlad, ACT koppling mm (tackar bakaxel.se!)
Ny turbo, Garrett GT40 59mm in och 64mm ut tror jag.. en flugturbo men vi tänkte sänka effekten lite iår! o få lite bättre spolup.
En ny måttanpassad kylare har vi byggt så vi fixar värmeproblemen (förhoppningsvis!!!)
Jag har också byggt om framvagnen för sjätte gången...
Den här gången har jag byggt för drifting och ökat hjulvinklarna och framförallt modifierat för parallellstyrning.. Mao förstört hela hjulgeometrin, men jag hoppas den går hyfsat på banan ändå!
Nya hjul som medförde att de nya skärmarna fick breddas 35mm har vi också gjort, sen har vi eloxerat lite och pulerlackat lite detaljer men inget stort..
Bilen är inte startad än och vi åker till norge på onsdag, men men skam den som ger sig, vi har iaf hunnit cruisa med den på Wheels här i Umeå med vår 965a, blev stoppade fyra ggr av polisen... rekord!
BILDER!!!!
"Nya" turbon, renoverad Garrett GT40, 59mm in och 64mm ut, portad och tillsnyggad
Blev svart coating på avgashuset och svart pulverlack på kompressorhuset


Breddning av bakskärmarna, 35mm per sida.



Ny växellåda, BMW ZF femväxlad låda med ACT 240mm koppling samt ombyggnad av länkage, förlängning av mellanaxel.

Ombyggnation av styrningen (sjätte framvagnsoperationen!) från 30/42 grader styrvinkel med schysst ackerman till 51/51 grader parallellstyrning för driftingen..


Justering av styrvinklar

Ombyggnation och polering/coatning av wastegate, skymtar turbon också!

Vi byggde en ny kylare i koppar/mässing, 45mm tjock och formsydd så den precis smiter in under noskonen, har inte räknat men ca 3-4 gånger så stor volym på cellpaketet!

Jag löder! aldrig provat förut men riktigt kul, provtryckte på två bar och den är tät...
Blev mattsvart!



Vi har byggt om instrumentbrädan och flockat den.
Pappa finlirar till alusargarna och jag har kopplat el, blev riktigt bra tillslut!




Nya fälgar och däck, corvettefälgarna hamnade på 965an
ROTA torque drift 8,5*18 ET35 med 235 däck fram och 9,5*19 ET20 med 265 däck bak.
Detta breddar bilen med 70mm bak och 40mm fram.

Färdig!













