7an har vi jobbat dag och natt med nu de senaste veckorna och som vanligt blev det mycket mer jobb än vad vi tänkte oss!
Vi har bytt växellåda till BMW ZF 5 växlad, ACT koppling mm (tackar bakaxel.se!)
Ny turbo, Garrett GT40 59mm in och 64mm ut tror jag.. en flugturbo men vi tänkte sänka effekten lite iår! o få lite bättre spolup.
En ny måttanpassad kylare har vi byggt så vi fixar värmeproblemen (förhoppningsvis!!!)
Jag har också byggt om framvagnen för sjätte gången...
Den här gången har jag byggt för drifting och ökat hjulvinklarna och framförallt modifierat för parallellstyrning.. Mao förstört hela hjulgeometrin, men jag hoppas den går hyfsat på banan ändå!
Nya hjul som medförde att de nya skärmarna fick breddas 35mm har vi också gjort, sen har vi eloxerat lite och pulerlackat lite detaljer men inget stort..
Bilen är inte startad än och vi åker till norge på onsdag, men men skam den som ger sig, vi har iaf hunnit cruisa med den på Wheels här i Umeå med vår 965a, blev stoppade fyra ggr av polisen... rekord!
BILDER!!!!
"Nya" turbon, renoverad Garrett GT40, 59mm in och 64mm ut, portad och tillsnyggad
Blev svart coating på avgashuset och svart pulverlack på kompressorhuset
Breddning av bakskärmarna, 35mm per sida.
Ny växellåda, BMW ZF femväxlad låda med ACT 240mm koppling samt ombyggnad av länkage, förlängning av mellanaxel.
Ombyggnation av styrningen (sjätte framvagnsoperationen!) från 30/42 grader styrvinkel med schysst ackerman till 51/51 grader parallellstyrning för driftingen..
Justering av styrvinklar
Ombyggnation och polering/coatning av wastegate, skymtar turbon också!
Vi byggde en ny kylare i koppar/mässing, 45mm tjock och formsydd så den precis smiter in under noskonen, har inte räknat men ca 3-4 gånger så stor volym på cellpaketet!
Jag löder! aldrig provat förut men riktigt kul, provtryckte på två bar och den är tät...
Blev mattsvart!
Vi har byggt om instrumentbrädan och flockat den.
Pappa finlirar till alusargarna och jag har kopplat el, blev riktigt bra tillslut!
Nya fälgar och däck, corvettefälgarna hamnade på 965an
ROTA torque drift 8,5*18 ET35 med 235 däck fram och 9,5*19 ET20 med 265 däck bak.
Detta breddar bilen med 70mm bak och 40mm fram.
Färdig!

Vi har stripat bilen med ränder också, kolfibertape....skittufft... Väldigt tidskrävande iaf och vi tycker det passar bilen!