Andreas Arthursson skrev:Japp allt har klarat sig. Jävla tur jag slutade köra
mät uppkolvarna på de cylindrar det gett sig.
det ser ut på bilden att kolven inte är i linje med vevlagret längre.
mao borde nåt nötts lite. och är lagren fina så blir det kolven
Har precis beställt ny solid roller kamaxel och lyftare samt hårdare fjädrar. Ska bli kul att se skillnaden mot hydraliskt. Köpte även custom kolvar från Diamond då jag inte vågar lita på att wiseco hyllkolvar ska hålla för 2000hk.
Kommer bli en ny bromsning så vi får se skillnaden!
6.47@357km/h med en liten smallblock.
Världens snabbaste LS.
Europas 3:e snabbaste turbobil.
Grattis till bromsningen synd på haveriet bara. Jag undrar vad du har för spridartider på tomgång och vad du har för tomgångsvarv, eftersom jag håller på bygga en 230 cid rak 4:a och funderar på använda likadana spridare men köra på E85.
Nu använde jag Siemens 2400 cc spridarna, de är lite sämre än Bosch 2200 cc spridarna vi säljer men den klarar av att gå fint på 13 AFR på 1200 rpm. Med lambdastyrning 14 AFR.
Bosch spridarna med E85 så har man full kontroll även på tomgång. Ljusår bättre än 1680cc spridarna.
Världens snabbaste LS.
Det låter som en lagom kompromiss med 2200 cc bosch spridare för mig, när slutmålet fö rmig kanske 1100hk i rad 4:an . Du får ursäkta om jag inte är uppdaterad jag visste inte att de fanns en sådan spridare att köpa tar gärna emot tips om detta
Tack för info vet du vad är det för spridarvinkel på 2200 cc (viktigt för att jag ska spruta rakt i tratten på insuget). ska fundera ett tag på valet av spridare. Det är ett bra tag till uppstart, mest bara skotta snö nu ändå i norrbotten.
Detta kommer bli en 408 cui som är mkt snällare mot kolvarna i BDC.
Nu flyttar vi upp varvtalet till 8000 rpm istället för 7000 rpm, då slipper jag byta utväxling i bakaxeln:)
Och med 408 cui så blir minimumvikten 1092kg i Competition ATA.
Världens snabbaste LS.
Detta kommer bli en 408 cui som är mkt snällare mot kolvarna i BDC.
Nu flyttar vi upp varvtalet till 8000 rpm istället för 7000 rpm, då slipper jag byta utväxling i bakaxeln:)
Och med 408 cui så blir minimumvikten 1092kg i Competition ATA.
är klokt att gå på en mekanisk rull kam och riktiga fjädrar bara man är lite försiktig med agrisiviteten på profilen och lyftet då man inte behöver de sista 5hk i en turbomotor man väljer heldre driftsäkerhet.
trenden är nog lite mindre slag på LS motorerna för att få dem hålbara, läste om GM motorsports nova (kanse inte så nytt repotage då jag tänker på det?)