Tjena:
Cool hoj du skaffat dig.
vet inte om du läst detta på sporthoj.com - så jag postar det här med till dig :
1993 köpte jag en E-reggad 91:a på Claessons i bromölla, byggde om den till motardhoj med CBR600 -89 hjul, CBR1000 -88 bromsskiva fram, GSX-R 750 -91 bromscylinder, & ett CBR1000 -89 ok fram, bak hade jag orginalbromsen.
Motorn var en ex: Leif Persson Fabriksmotor på 82hk, varvade 7200, orginal var 64,5 hk & 6500varv.
Drevningen var 15/32, hojjen gjorde i Västerås på Bike Weekend 1994 13,50 eller 13,60 på 402m, toppfarten var 214kmh enligt cykeldatorn, gick på bakhjulet runt 180-190 på bara gas = kul som attans
fjädringen var sänkt med 13cm fram och 8cm bak för "bättre" stabilitet i höga farter, de är ju inte riktigt gjorda för dubbla toppfarten.
körde mellan 800-1000mil med denna på gatan med endast ett kolvras efter några få mil, som Claessons stod för (garanti), många oljebyten vart det dock, var aldrig stoppad med denna på gatan så vet ej vad de sagt, men lite småsura hade de varit tror jag då ljudnivån fick hästar på flera 100-meters håll att skingra sig
Tävlade bla i 600B Roadracing med denna, vart bla trea i Hyllinge MS klubbmästerskap 1994. (har kvar bucklan)
Tävlade även i Supermotard 1994, där jag vann danska mästerskapen på Jyllandsring före danska esset Finn Villadsen på en supervass KTM500. (har prischecken på 800dkr)
några bilder från gemensamma SM/B/Danska RR på Knutan 1994:
