940 Guldboxen. MS II V3 PnP inköpt!
Re: 940 Guldboxen. Update 30/3-11
tror de blir risk att den tar i backen.
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
- Grooverhound
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 312
- Blev medlem: ons jun 28, 2006 9:02 pm
- Ort: 360 10 Ryd
Re: 940 Guldboxen. Update 30/3-11
e nog bättre ha de lite lite ovanför frontspojlen.så när spojlen tar i vet du att icn e nära=)
Rasmus Olofsson||
070-2829 607
070-2829 607
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 334
- Blev medlem: fre mar 05, 2010 10:56 pm
- Ort: Enköping
Re: 940 Guldboxen. Update 30/3-11
Nu är bilen inte extremlåg, men kan bli lite knep vid knölarna i Enköpingogge skrev:tror de blir risk att den tar i backen.


Anders Morén
Tack till:
Kenny o fellsan för lackering!
Jonas på Bakaxeldelar.se för spons!
www.garaget.org/drift-is-the-shit
Tack till:
Kenny o fellsan för lackering!
Jonas på Bakaxeldelar.se för spons!
www.garaget.org/drift-is-the-shit
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 334
- Blev medlem: fre mar 05, 2010 10:56 pm
- Ort: Enköping
Re: 940 Guldboxen. Update 30/3-11
Grooverhound skrev:e nog bättre ha de lite lite ovanför frontspojlen.så när spojlen tar i vet du att icn e nära=)
Känner så spontant också, tar inte så lång tid att fixa till det heller, plats finns det att höja upp den biten. Ser snyggare ut också

Anders Morén
Tack till:
Kenny o fellsan för lackering!
Jonas på Bakaxeldelar.se för spons!
www.garaget.org/drift-is-the-shit
Tack till:
Kenny o fellsan för lackering!
Jonas på Bakaxeldelar.se för spons!
www.garaget.org/drift-is-the-shit
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 306
- Blev medlem: sön feb 06, 2011 8:23 pm
- Ort: Finland
Re: 940 Guldboxen. Update 30/3-11
angående kamdreven så är "pinnen/splinsen" som är trasig till för att svängningsdämparen skall stå rätt till i förhållande till vev.
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 334
- Blev medlem: fre mar 05, 2010 10:56 pm
- Ort: Enköping
Re: 940 Guldboxen. Update 30/3-11
Okej bra att nån har koll! Bör det inte finnas ett till spår i remskivan då för den? Syntes på brickan som ligger emellan att splinsen som var trasig hade legat ca 2kuggar utanför. För i brickan finns det ett spår också. Eller bricka, ja du fattar nog vad jag menar. Det som sitter framför och bakom drevet.
Remskivan lossnade ju för mig förut, slog väl sönder det där då.. Men det är väl bara remskivan som flexar då påverkar det ju inte kamremmen i alla fall.
Toppackningen var ju slut mellan 3-4an också, kanske därför den knappt orkade loss på 2an..
Remskivan lossnade ju för mig förut, slog väl sönder det där då.. Men det är väl bara remskivan som flexar då påverkar det ju inte kamremmen i alla fall.
Toppackningen var ju slut mellan 3-4an också, kanske därför den knappt orkade loss på 2an..
Anders Morén
Tack till:
Kenny o fellsan för lackering!
Jonas på Bakaxeldelar.se för spons!
www.garaget.org/drift-is-the-shit
Tack till:
Kenny o fellsan för lackering!
Jonas på Bakaxeldelar.se för spons!
www.garaget.org/drift-is-the-shit
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 306
- Blev medlem: sön feb 06, 2011 8:23 pm
- Ort: Finland
Re: 940 Guldboxen. Update 30/3-11
joodå jag fattar.. hade råkat ut för samma missöde en gång när jag stod i kön till mcdonalds.
inte kul..

-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 334
- Blev medlem: fre mar 05, 2010 10:56 pm
- Ort: Enköping
Re: 940 Guldboxen. Update 17/4-11
Dåså!
Dags att sätta fart nu, var på årets första träff i fredags och nu har man blodad tand! Den ska ut, så snart som möjligt!
Har slipat in alla ventiler nu, först med grov pasta sen med en fin pasta. Höll tätt för t-röd utan ventilfjädrar så borde duga gott!
Mätt upp planheten på toppen, var ungefär 0.35mm på långsidan (gränsvärdet är 0.5) så jag skiter i att riktplana!

Detta är sprutan jag mätte upp förbränningsrummen med.. hamna nånstans runt 54cc och orginal är det 51,7cc.. så kompressionsförhållandet landar nånstans runt 8;5 om jag räknat rätt, mot 8;7 som är orginal.

Tjejen fick börja linda grenröret också, tror det kommer bli någorlunda. Svårt att veta hur man ska göra första gången man lindar..


Börjat tvätta av toppen också, passa på när den är lös. Ska även spola alla kanaler med vatten och blåsa med tryckluft så man får bort allt skit efter portningen!

Dags att sätta fart nu, var på årets första träff i fredags och nu har man blodad tand! Den ska ut, så snart som möjligt!
Har slipat in alla ventiler nu, först med grov pasta sen med en fin pasta. Höll tätt för t-röd utan ventilfjädrar så borde duga gott!
Mätt upp planheten på toppen, var ungefär 0.35mm på långsidan (gränsvärdet är 0.5) så jag skiter i att riktplana!

Detta är sprutan jag mätte upp förbränningsrummen med.. hamna nånstans runt 54cc och orginal är det 51,7cc.. så kompressionsförhållandet landar nånstans runt 8;5 om jag räknat rätt, mot 8;7 som är orginal.

Tjejen fick börja linda grenröret också, tror det kommer bli någorlunda. Svårt att veta hur man ska göra första gången man lindar..


Börjat tvätta av toppen också, passa på när den är lös. Ska även spola alla kanaler med vatten och blåsa med tryckluft så man får bort allt skit efter portningen!

Anders Morén
Tack till:
Kenny o fellsan för lackering!
Jonas på Bakaxeldelar.se för spons!
www.garaget.org/drift-is-the-shit
Tack till:
Kenny o fellsan för lackering!
Jonas på Bakaxeldelar.se för spons!
www.garaget.org/drift-is-the-shit
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 201
- Blev medlem: mån mar 23, 2009 7:49 pm
Re: 940 Guldboxen. Update 17/4-11
tips om du inte redan gjort de. måla grenröret innan du lindar sen linda med blött bandage lättare och få snyggt då
Johan Petersson
- Dennis Öhman
- Forumsberoende
- Inlägg: 3250
- Blev medlem: sön nov 11, 2007 4:01 pm
- Ort: Överkalix
- Kontakt:
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 334
- Blev medlem: fre mar 05, 2010 10:56 pm
- Ort: Enköping
Re: 940 Guldboxen. Update 17/4-11
janni_ruda skrev:tips om du inte redan gjort de. måla grenröret innan du lindar sen linda med blött bandage lättare och få snyggt då
Okej måla med vad? Är väl inte mycket som pallar värmen? Jo självklart är bandaget blötlagt innan lindning

Anders Morén
Tack till:
Kenny o fellsan för lackering!
Jonas på Bakaxeldelar.se för spons!
www.garaget.org/drift-is-the-shit
Tack till:
Kenny o fellsan för lackering!
Jonas på Bakaxeldelar.se för spons!
www.garaget.org/drift-is-the-shit
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 334
- Blev medlem: fre mar 05, 2010 10:56 pm
- Ort: Enköping
Re: 940 Guldboxen. Update 17/4-11
Dennis Öhman skrev:Sen bör du byta kattstryparna mot najtråd
Haha kan vara en bra idé! Men dessa funkar skitfint för att hålla det på plats innan man lindat klart. Har riktiga i rostfritt som väntar på att få göra sitt

Anders Morén
Tack till:
Kenny o fellsan för lackering!
Jonas på Bakaxeldelar.se för spons!
www.garaget.org/drift-is-the-shit
Tack till:
Kenny o fellsan för lackering!
Jonas på Bakaxeldelar.se för spons!
www.garaget.org/drift-is-the-shit
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 334
- Blev medlem: fre mar 05, 2010 10:56 pm
- Ort: Enköping
Re: 940 Guldboxen. Update 21/4-11
Ikväll har jag plockat ihop toppen!
Monterat stålomspunnen oljematning i blocket, lagt på ny topplockspackning och gjort iordning flänsarna med försänkt insex bult!

Min portade insugskanal..

Förstorad gryta och även rätt upptagen innerradie.


Monterade Kg2t kamaxeln, får se hur den lirar med turbon o toppen sen.

Ingen biltema packning i alla fall..


Riktigt nöjd med dem stålomspunna slangarna faktiskt.

Imorgon slänger jag på toppen och insug, börjar montera ic'n på rätt plats och fortsätter linda grenrör m.m.
Monterat stålomspunnen oljematning i blocket, lagt på ny topplockspackning och gjort iordning flänsarna med försänkt insex bult!

Min portade insugskanal..

Förstorad gryta och även rätt upptagen innerradie.


Monterade Kg2t kamaxeln, får se hur den lirar med turbon o toppen sen.

Ingen biltema packning i alla fall..


Riktigt nöjd med dem stålomspunna slangarna faktiskt.

Imorgon slänger jag på toppen och insug, börjar montera ic'n på rätt plats och fortsätter linda grenrör m.m.
Anders Morén
Tack till:
Kenny o fellsan för lackering!
Jonas på Bakaxeldelar.se för spons!
www.garaget.org/drift-is-the-shit
Tack till:
Kenny o fellsan för lackering!
Jonas på Bakaxeldelar.se för spons!
www.garaget.org/drift-is-the-shit
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 334
- Blev medlem: fre mar 05, 2010 10:56 pm
- Ort: Enköping
Re: 940 Guldboxen. Update 25/4-11
Varit ute hela dagen i princip i garaget..
Svetsat dit v-bandsflänsen till wg'n på grenröret, försökt anpassat alu ic'n, vilket inte blev nå bra.
Momentdragit toppen, satt dit vevaxeldrev och remhjulet. Nya grenrörspackningar, monterat grenröret (ett jäkla bök)
Kapat av oljereturröret ytterliggare då det blev så enormt långt, tog av det 10cm till. Dragit fast oljefilter förflyttaren.
Och massa annat småpill..
Ser ut som att uppstart sker i veckan om jag bara får till vettiga tryckrör.

Grenröret tjejen lindat klart.

Monterat efter 2st avkapade pinnbultar o massa juck..

Fortsättning imorgon..
Svetsat dit v-bandsflänsen till wg'n på grenröret, försökt anpassat alu ic'n, vilket inte blev nå bra.
Momentdragit toppen, satt dit vevaxeldrev och remhjulet. Nya grenrörspackningar, monterat grenröret (ett jäkla bök)
Kapat av oljereturröret ytterliggare då det blev så enormt långt, tog av det 10cm till. Dragit fast oljefilter förflyttaren.
Och massa annat småpill..
Ser ut som att uppstart sker i veckan om jag bara får till vettiga tryckrör.

Grenröret tjejen lindat klart.

Monterat efter 2st avkapade pinnbultar o massa juck..

Fortsättning imorgon..
Anders Morén
Tack till:
Kenny o fellsan för lackering!
Jonas på Bakaxeldelar.se för spons!
www.garaget.org/drift-is-the-shit
Tack till:
Kenny o fellsan för lackering!
Jonas på Bakaxeldelar.se för spons!
www.garaget.org/drift-is-the-shit
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 334
- Blev medlem: fre mar 05, 2010 10:56 pm
- Ort: Enköping
Re: 940 Guldboxen. Update 27/4-11
Har hänt lite idag med!
Skapligt ny o fräsch turbo


kladda ihop den här ikväll också..


Skapligt ny o fräsch turbo


kladda ihop den här ikväll också..


Anders Morén
Tack till:
Kenny o fellsan för lackering!
Jonas på Bakaxeldelar.se för spons!
www.garaget.org/drift-is-the-shit
Tack till:
Kenny o fellsan för lackering!
Jonas på Bakaxeldelar.se för spons!
www.garaget.org/drift-is-the-shit