940 Guldboxen. MS II V3 PnP inköpt!

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
ogge
Forumsberoende
Inlägg: 1598
Blev medlem: fre sep 14, 2007 8:16 pm
Ort: Salbohed

Re: 940 Guldboxen. Update 30/3-11

Inlägg av ogge »

tror de blir risk att den tar i backen.
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Användarvisningsbild
Grooverhound
För mycket laddtryck
Inlägg: 312
Blev medlem: ons jun 28, 2006 9:02 pm
Ort: 360 10 Ryd

Re: 940 Guldboxen. Update 30/3-11

Inlägg av Grooverhound »

e nog bättre ha de lite lite ovanför frontspojlen.så när spojlen tar i vet du att icn e nära=)
Rasmus Olofsson||
070-2829 607
940 Guldboxen
För mycket laddtryck
Inlägg: 334
Blev medlem: fre mar 05, 2010 10:56 pm
Ort: Enköping

Re: 940 Guldboxen. Update 30/3-11

Inlägg av 940 Guldboxen »

ogge skrev:tror de blir risk att den tar i backen.
Nu är bilen inte extremlåg, men kan bli lite knep vid knölarna i Enköping :hihi: Äh tar o kapar det på båda sidorna och höjer upp och svetsar om. Ser bättre ut också, tar bara några minuter extra :thumbright:
Anders Morén

Tack till:

Kenny o fellsan för lackering!

Jonas på Bakaxeldelar.se för spons!




www.garaget.org/drift-is-the-shit
940 Guldboxen
För mycket laddtryck
Inlägg: 334
Blev medlem: fre mar 05, 2010 10:56 pm
Ort: Enköping

Re: 940 Guldboxen. Update 30/3-11

Inlägg av 940 Guldboxen »

Grooverhound skrev:e nog bättre ha de lite lite ovanför frontspojlen.så när spojlen tar i vet du att icn e nära=)

Känner så spontant också, tar inte så lång tid att fixa till det heller, plats finns det att höja upp den biten. Ser snyggare ut också :thumbright:
Anders Morén

Tack till:

Kenny o fellsan för lackering!

Jonas på Bakaxeldelar.se för spons!




www.garaget.org/drift-is-the-shit
ace_of_cloves
För mycket laddtryck
Inlägg: 306
Blev medlem: sön feb 06, 2011 8:23 pm
Ort: Finland

Re: 940 Guldboxen. Update 30/3-11

Inlägg av ace_of_cloves »

angående kamdreven så är "pinnen/splinsen" som är trasig till för att svängningsdämparen skall stå rätt till i förhållande till vev.
940 Guldboxen
För mycket laddtryck
Inlägg: 334
Blev medlem: fre mar 05, 2010 10:56 pm
Ort: Enköping

Re: 940 Guldboxen. Update 30/3-11

Inlägg av 940 Guldboxen »

Okej bra att nån har koll! Bör det inte finnas ett till spår i remskivan då för den? Syntes på brickan som ligger emellan att splinsen som var trasig hade legat ca 2kuggar utanför. För i brickan finns det ett spår också. Eller bricka, ja du fattar nog vad jag menar. Det som sitter framför och bakom drevet.

Remskivan lossnade ju för mig förut, slog väl sönder det där då.. Men det är väl bara remskivan som flexar då påverkar det ju inte kamremmen i alla fall.

Toppackningen var ju slut mellan 3-4an också, kanske därför den knappt orkade loss på 2an..
Anders Morén

Tack till:

Kenny o fellsan för lackering!

Jonas på Bakaxeldelar.se för spons!




www.garaget.org/drift-is-the-shit
ace_of_cloves
För mycket laddtryck
Inlägg: 306
Blev medlem: sön feb 06, 2011 8:23 pm
Ort: Finland

Re: 940 Guldboxen. Update 30/3-11

Inlägg av ace_of_cloves »

joodå jag fattar.. hade råkat ut för samma missöde en gång när jag stod i kön till mcdonalds. :( inte kul..
940 Guldboxen
För mycket laddtryck
Inlägg: 334
Blev medlem: fre mar 05, 2010 10:56 pm
Ort: Enköping

Re: 940 Guldboxen. Update 17/4-11

Inlägg av 940 Guldboxen »

Dåså!

Dags att sätta fart nu, var på årets första träff i fredags och nu har man blodad tand! Den ska ut, så snart som möjligt!

Har slipat in alla ventiler nu, först med grov pasta sen med en fin pasta. Höll tätt för t-röd utan ventilfjädrar så borde duga gott!
Mätt upp planheten på toppen, var ungefär 0.35mm på långsidan (gränsvärdet är 0.5) så jag skiter i att riktplana!

Bild

Detta är sprutan jag mätte upp förbränningsrummen med.. hamna nånstans runt 54cc och orginal är det 51,7cc.. så kompressionsförhållandet landar nånstans runt 8;5 om jag räknat rätt, mot 8;7 som är orginal.

Bild

Tjejen fick börja linda grenröret också, tror det kommer bli någorlunda. Svårt att veta hur man ska göra första gången man lindar..

Bild

Bild

Börjat tvätta av toppen också, passa på när den är lös. Ska även spola alla kanaler med vatten och blåsa med tryckluft så man får bort allt skit efter portningen!

Bild
Anders Morén

Tack till:

Kenny o fellsan för lackering!

Jonas på Bakaxeldelar.se för spons!




www.garaget.org/drift-is-the-shit
janni_ruda
För mycket laddtryck
Inlägg: 201
Blev medlem: mån mar 23, 2009 7:49 pm

Re: 940 Guldboxen. Update 17/4-11

Inlägg av janni_ruda »

tips om du inte redan gjort de. måla grenröret innan du lindar sen linda med blött bandage lättare och få snyggt då
Johan Petersson
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Inlägg: 3250
Blev medlem: sön nov 11, 2007 4:01 pm
Ort: Överkalix
Kontakt:

Re: 940 Guldboxen. Update 17/4-11

Inlägg av Dennis Öhman »

Sen bör du byta kattstryparna mot najtråd :hihi:
Dänniz 073-8447664
940 Guldboxen
För mycket laddtryck
Inlägg: 334
Blev medlem: fre mar 05, 2010 10:56 pm
Ort: Enköping

Re: 940 Guldboxen. Update 17/4-11

Inlägg av 940 Guldboxen »

janni_ruda skrev:tips om du inte redan gjort de. måla grenröret innan du lindar sen linda med blött bandage lättare och få snyggt då

Okej måla med vad? Är väl inte mycket som pallar värmen? Jo självklart är bandaget blötlagt innan lindning :thumbright:
Anders Morén

Tack till:

Kenny o fellsan för lackering!

Jonas på Bakaxeldelar.se för spons!




www.garaget.org/drift-is-the-shit
940 Guldboxen
För mycket laddtryck
Inlägg: 334
Blev medlem: fre mar 05, 2010 10:56 pm
Ort: Enköping

Re: 940 Guldboxen. Update 17/4-11

Inlägg av 940 Guldboxen »

Dennis Öhman skrev:Sen bör du byta kattstryparna mot najtråd :hihi:

Haha kan vara en bra idé! Men dessa funkar skitfint för att hålla det på plats innan man lindat klart. Har riktiga i rostfritt som väntar på att få göra sitt :hey:
Anders Morén

Tack till:

Kenny o fellsan för lackering!

Jonas på Bakaxeldelar.se för spons!




www.garaget.org/drift-is-the-shit
940 Guldboxen
För mycket laddtryck
Inlägg: 334
Blev medlem: fre mar 05, 2010 10:56 pm
Ort: Enköping

Re: 940 Guldboxen. Update 21/4-11

Inlägg av 940 Guldboxen »

Ikväll har jag plockat ihop toppen!
Monterat stålomspunnen oljematning i blocket, lagt på ny topplockspackning och gjort iordning flänsarna med försänkt insex bult!

Bild

Min portade insugskanal..

Bild

Förstorad gryta och även rätt upptagen innerradie.

Bild

Bild

Monterade Kg2t kamaxeln, får se hur den lirar med turbon o toppen sen.

Bild

Ingen biltema packning i alla fall..

Bild

Bild

Riktigt nöjd med dem stålomspunna slangarna faktiskt.

Bild


Imorgon slänger jag på toppen och insug, börjar montera ic'n på rätt plats och fortsätter linda grenrör m.m.
Anders Morén

Tack till:

Kenny o fellsan för lackering!

Jonas på Bakaxeldelar.se för spons!




www.garaget.org/drift-is-the-shit
940 Guldboxen
För mycket laddtryck
Inlägg: 334
Blev medlem: fre mar 05, 2010 10:56 pm
Ort: Enköping

Re: 940 Guldboxen. Update 25/4-11

Inlägg av 940 Guldboxen »

Varit ute hela dagen i princip i garaget..

Svetsat dit v-bandsflänsen till wg'n på grenröret, försökt anpassat alu ic'n, vilket inte blev nå bra.
Momentdragit toppen, satt dit vevaxeldrev och remhjulet. Nya grenrörspackningar, monterat grenröret (ett jäkla bök)

Kapat av oljereturröret ytterliggare då det blev så enormt långt, tog av det 10cm till. Dragit fast oljefilter förflyttaren.

Och massa annat småpill..

Ser ut som att uppstart sker i veckan om jag bara får till vettiga tryckrör.


Bild

Grenröret tjejen lindat klart.

Bild

Monterat efter 2st avkapade pinnbultar o massa juck..

Bild


Fortsättning imorgon..
Anders Morén

Tack till:

Kenny o fellsan för lackering!

Jonas på Bakaxeldelar.se för spons!




www.garaget.org/drift-is-the-shit
940 Guldboxen
För mycket laddtryck
Inlägg: 334
Blev medlem: fre mar 05, 2010 10:56 pm
Ort: Enköping

Re: 940 Guldboxen. Update 27/4-11

Inlägg av 940 Guldboxen »

Har hänt lite idag med!

Skapligt ny o fräsch turbo

Bild

Bild

kladda ihop den här ikväll också..

Bild

Bild
Anders Morén

Tack till:

Kenny o fellsan för lackering!

Jonas på Bakaxeldelar.se för spons!




www.garaget.org/drift-is-the-shit
Skriv svar