Haha, det är en splitpickis, delad framruta.
Den är grönare än denna....
Men det är jag som är ansvarig även där..... hahaha
Här en bild från 2003 när jag penslade dekalerna.
Här en historia jag och en vän diktade ihop en kväll efter några starka...
Första sommaren hade jag texten utskriven på A4 på framrutan, alla tyckte det var sååååå kul med en bil med historia.... Moahahaha...
"Historien om pickisen:
Historien om Helmut Schnell Motorradservice
I 50-talets början, när Helmuts pojke Adolf var 15 år så köpte Helmut en moped till Adolf.
En Crescent 2000 årsmodell 52, och som andra pojkar skruvade Adolf mer än han körde.
Detta medförde att efter ett tag hade började mopeden kräva mer och mer av Adolf som inte riktigt hade kunskapen att reparera sin moped.
Adolf frågade sin pappa om hjälp och råd kring sin moped och eftersom Helmut alltid varit intresserad av teknik så var det en lätt match att fixa till Adolfs moped.
Ryktet gick bland kvarterens unga att Adolfs pappa var duktig på mopeder och i slutet av 1953 så hade Helmut mer än fullt upp med att skruva i traktens ungdoms mopeder.
Den 15 mars 1954 la Helmut postmössan på hyllan för att starta Helmut Schnell Motorradservice.
Das Schtatlige Banke lånade Helmut ett startkapital på 640 DM och Helmut köpte in det modernaste som fanns i verktygsväg, däribland en stroboskoplampa för att kunna ställa in tändningen på allt från mopeder till DAF lastbilar.
Affärerna gick strålande och i slutet av 1955 anställde Helmut en sekreterare vid namn Helga Ostland, samma kvinna som Helmut senare skulle få två barn med.
Deras verkstad brann dock ner till grunden vintern 1957 och Der ByggnadsWerk tillät inte att Helmut byggde upp en ny verkstad på platsen utan han flyttade den till nuvarande plats, Spatzstrasse 8.
Den nya verkstaden kom att bli den modernaste i hela Östberlin och företaget växte för var dag som gick.
1960 skrev HS på ett kontrakt med Volkswagen om service på alla deras fordon på östsidan, och HS fick därigenom extra förmånliga priser på VW:s fordon.
Därför köptes två st VW pickuper in, och 1961 ytterligare två.
Dessa står på HS Automuseum i Bremen för allmänheten att beskåda.
1967 köpte HS in ytterligare fyra VW pickuper, tre av dom blev stående i det forna öst och lär ha skrotats i samband med murens fall men en exporterades till Sverige i slutet av 1973 och lär enligt uppgift vara den du står vid när du läser detta.
Berlin den 25 juni 2004
_____________
Allan Schnell"
Stefan