Kompressormatningen dög inte så jag kände att nu var det dags att öka "trycket" lite

OBS: 2012års uppdateringar börjar -> här
2011 recept:
Precision PT7175 Billet BB
Precision 46mm Wastegate
HPF Turbogrenrör
4" rostfritt avgassystem
Hemmasmitt aluinsug i 4" & 5mm material. Konas ner till 3" för tryckrören
Intercooler á fjollig version(600x300x115).
PPF Blackline 75mm Dumpventil
ProEFI 128 Plug and Play system:
Bränsletrycksgivare
Oljetrycksgivare
Kyltempstrycksgivare
Mapsensor
Lufttempsensor
Avgastempsensor
Bredbandslambda
Avgasmottryckssensor
Flexfuel sensor (Mäter etanolhalt och tempratur)
Canbusdisplay
5stegs Boostcontroller som man justerar via ratten (farthållarn)
Soppasystem:
E85
Nuke Blackline 10 micron filter
2x Bosch 044 pump
6x Bosch 1700cc spridare
Nuke performance Blackline regulator
Nuke Fuelrail Blackline
Nuke Blackline y-kors
Egengjord Catchtank i Rostfritt på 4L.
Kopplingar och slangar blir att ta ifrån Hydroscand.
Ny växellåda för iår. Gamla for 3ans synkring på när man skulle försöka få i växeln utan koppling... *doh*
HPF Steg2 feramisk koppling och tryckplatta
Förstärkning av infästningen till bakvagnsbryggan.
Bilsten 3 vägs race suspension med seperata reservoarer. Ledlagrade överallt samt justerbara droplänkar.
Solida motorfästen och växellådsfästen.
Blir att köra försiktigt i sommar, läs osprättad motor, så man får bränna upp dom däck man har på lager. Sedan får man göra lite större kirurgiskt ingrepp till vintern med kompsänkning och översyn av lite andra saker. Samt blir det nog inköp av en ny diff. Lutar emot Drexler eller OS Giken samt då DSS drivaxlar.
Blir att krama ur det som går till 2012 ur turbon. Eventuellt också lustgas om jag hittar någon bra lösning på stålfodra blocket.
Bild från 2010:

Bild från 2011:

Lite mer bilder som uppdaterats under byggets gång(Blir en heldel bilder tyvärr





















































