Escort Cosworth > CarbonCossie.Com - Time Attack.
Re: Escort Cosworth > CarbonCossie.Com - Time Attack.
När jag ser planerna och resultat för kaross och chassi börjar jag fundera över vad det blir gjort åt motorn... 
Sjukt fränt!

Sjukt fränt!

Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Re: Escort Cosworth > CarbonCossie.Com - Time Attack.
Den gamla motorspecen var:
Nytt 200 block enligt WRC Spec.
* Nytt Ford Coswort 200-block med 176,85mm deckhöjd.
* Nikasilfoder 91,8mm, bearbetning av Perfect Bore
* Bearbetat för långa topplocksbultar
* Fräst för oljesprutmunstycken ála WRC
* Bearbetat till WRC-spec (oljekanaler, motorfästen m.m.)
* Bearbetat för förlängt gängingrepp för ramlagerbultar.
Inga rörliga delar specade än.
Topp Byggd av. Racing-Green Motorsport
*RGM Phase III porting of inlet and exhaust.
*Mira Fräsning av ventilsäterna. 1,2mm inlet. 1,5mm Avgas
*Förbränningsrum omgjort, uppmät samt balanserade.
*Ventiler är RGM Phase III Flödespreppad.
*Insug kanaler xx mm diameter.
*Avgas kanaler xx mm diameter.
*Kamaxlar RGM Phase III ENEM.
*Liftarna RGM Phase III ERC
*Ventil Fjädrar Kent Cams
*Titanium Top Retainers Kant Cams +2mm.
Försöker nu bli av med detta pga nya planer. Som innebär en cylinder till
Mvh Lars
Nytt 200 block enligt WRC Spec.
* Nytt Ford Coswort 200-block med 176,85mm deckhöjd.
* Nikasilfoder 91,8mm, bearbetning av Perfect Bore
* Bearbetat för långa topplocksbultar
* Fräst för oljesprutmunstycken ála WRC
* Bearbetat till WRC-spec (oljekanaler, motorfästen m.m.)
* Bearbetat för förlängt gängingrepp för ramlagerbultar.
Inga rörliga delar specade än.
Topp Byggd av. Racing-Green Motorsport
*RGM Phase III porting of inlet and exhaust.
*Mira Fräsning av ventilsäterna. 1,2mm inlet. 1,5mm Avgas
*Förbränningsrum omgjort, uppmät samt balanserade.
*Ventiler är RGM Phase III Flödespreppad.
*Insug kanaler xx mm diameter.
*Avgas kanaler xx mm diameter.
*Kamaxlar RGM Phase III ENEM.
*Liftarna RGM Phase III ERC
*Ventil Fjädrar Kent Cams
*Titanium Top Retainers Kant Cams +2mm.
Försöker nu bli av med detta pga nya planer. Som innebär en cylinder till

Mvh Lars
- Robin Olivi
- Forumsberoende
- Inlägg: 658
- Blev medlem: fre nov 13, 2009 1:25 pm
- Ort: Västerås
Re: Escort Cosworth > CarbonCossie.Com - Time Attack.
Audi eller Volvomaskin då 
Grymt projekt! Mkt vackert med all kolfiber, fyller ju sin funktion också

Grymt projekt! Mkt vackert med all kolfiber, fyller ju sin funktion också

______________________________
AKA Oliven
http://www.conrit.se" onclick="window.open(this.href);return false; Fräsning och svarvning. Gilla oss på Facebook http://www.facebook.com/Conrit" onclick="window.open(this.href);return false;
AKA Oliven
http://www.conrit.se" onclick="window.open(this.href);return false; Fräsning och svarvning. Gilla oss på Facebook http://www.facebook.com/Conrit" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Escort Cosworth > CarbonCossie.Com - Time Attack.
Helt galet
Ska bli spännande att följa
Och jag som känner att det kan bli svårt att våga köra ordentligt med mitt bygge

Ska bli spännande att följa

Och jag som känner att det kan bli svårt att våga köra ordentligt med mitt bygge

Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Re: Escort Cosworth > CarbonCossie.Com - Time Attack.
Jag hoppas ju så klart att det inte ska bli några extrema avåkningar. Men formar kommer ju finnas på allt till bilen om något tråkigt skulle inträffa...j björk skrev:Och jag som känner att det kan bli svårt att våga köra ordentligt med mitt bygge
Re: Escort Cosworth > CarbonCossie.Com - Time Attack.
Mycket grym bil du håller på att skapa 

Re: Escort Cosworth > CarbonCossie.Com - Time Attack.
Kul att de gillasbaronen skrev:Mycket grym bil du håller på att skapa

Re: Escort Cosworth > CarbonCossie.Com - Time Attack.
Helt rätt inställning.Modj skrev:Jag hoppas ju så klart att det inte ska bli några extrema avåkningar. Men formar kommer ju finnas på allt till bilen om något tråkigt skulle inträffa...j björk skrev:Och jag som känner att det kan bli svårt att våga köra ordentligt med mitt bygge
Fint som snus btw!
http://www.projekteffekt.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
- HelmutSchnell
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 232
- Blev medlem: lör okt 20, 2007 3:02 pm
- Ort: Piteå
Re: Escort Cosworth > CarbonCossie.Com - Time Attack.
You got carried away..... Gillas skarpt!
Re: Escort Cosworth > CarbonCossie.Com - Time Attack.
Fy fan va grymt det blir
Är ju bara vad en annan vågar drömma om..

Re: Escort Cosworth > CarbonCossie.Com - Time Attack.
Skapligt bygge!
Re: Escort Cosworth > CarbonCossie.Com - Time Attack.
Va kostar 1000x1000x100mm alu egentligen? 

Re: Escort Cosworth > CarbonCossie.Com - Time Attack.
Har du inget avtal, tar Tibnor mellan 15 000:- och 20 000:- beroende på kvalitet.
Sen tillkommer ev. moms...
Sen tillkommer ev. moms...
Toni
World's Fastest Commer
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... lit=commer" onclick="window.open(this.href);return false;
World's Fastest Commer
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... lit=commer" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Escort Cosworth > CarbonCossie.Com - Time Attack.
Tack för alla kommentarer. Kul att bygget uppskattas även här
Alu´t som jag köpt är 7075 kommer inte ihåg exakt pris. men ca 80:-/kg + moms har jag för mig det var.
Mvh Lars

Alu´t som jag köpt är 7075 kommer inte ihåg exakt pris. men ca 80:-/kg + moms har jag för mig det var.
Mvh Lars