Nira i3

Insprutning, Tändsystem och Elektronik

Moderator: backeliten

Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

jag har inte sten-koll men jag skulle satsa på autronic i stället, det jag hitills sett så verkar dom väldigt bra. det fins färdiga trigger-grejor också för vettiga pengar så allt fungerar direkt utan att man behöver wastefire (som inte jag är så impad av).
Pizza
För mycket laddtryck
Kontakt:

s

Inlägg av Pizza »

behövs inte 60-2 hjul, Cossie som e bänkad på 753påsar kör 36-1 från Saab med Nira....

Jag har oxå yjatat om SM4, problemet e att då ska tändning å allt till å då hamnar men runt 40K istället med alla steg samt F1 spolar, priset han fick på Nira är inkl. tändning.....

Nu har jag snart övertalat honom till MS V3, enda nackdelen med det e ju att det endast är 12punkts mapper... Fördelen e priset, samt att man tjålar tändning från Ford....

menmen, snart har han förhoppningsvis bestämt sig!

Pizza
Alpina B3 3.2 -99
M3 3.0 Touring -95
Manta B -75 2.2T Såld
90Quattro 2*turbo -85 Såld
528 Turbo GT32 -86 Rasad
S4 TQ -92 Kraschad
S2 Avant -94 Stulen
www.arosauto.se
www.pure-pf.com
emil
För mycket laddtryck

Inlägg av emil »

är det nån högvarvig mc-motor på höga laddtryck eftersom du skulle behöva mer än 12x12 lastpunkter?
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Kontakt:

Re: s

Inlägg av Jens Gustavsson »

fload83 skrev:behövs inte 60-2 hjul, Cossie som e bänkad på 753påsar kör 36-1 från Saab med Nira....

Jag har oxå yjatat om SM4, problemet e att då ska tändning å allt till å då hamnar men runt 40K istället med alla steg samt F1 spolar, priset han fick på Nira är inkl. tändning.....

Nu har jag snart övertalat honom till MS V3, enda nackdelen med det e ju att det endast är 12punkts mapper... Fördelen e priset, samt att man tjålar tändning från Ford....

menmen, snart har han förhoppningsvis bestämt sig!

Pizza
Magnus i Sävar kör med MSD och org fördelare med sitt SM4. Billigt, bra, och enkelt!

Triggar från vevaxeln med 2 järn ploppar och med en kam synk från axeln där org mek bränsle pumpen sitter. Alla grejor inräknade 20-25 tusen kr.

(ford wastfire ska helst sitta kvar på gamla fordar :lol: )
Användarvisningsbild
Mobne
För mycket laddtryck

Inlägg av Mobne »

De gick inge vidare med niran då de strula med pengarna :( Så har kollat mer på ms 3.0

De verkar väll okej, de är ju tändningen som är frågetecknet för mig då.

Nått tips på bra tändning till ms som funkar till nissans fördelarlösa motor :)
Nissan 200sx s13
-------------------------
Mitt Projekt
-------------------------
Västmanlands Palltjänst | J-spec.se | Pbz.se | Jocke Mellberg | kungsarabildemo.se | Bakaxel.se
Skriv svar