Vart och kört lite!
Blev 6 resor totalt och maskinen surrar på riktigt riktigt fint.
Var mest rädd hela tiden faktiskt haha
Men vi har problem att komma iväg i starten.
Den boggar en hel del.
Lördagen gick åt att förstå vad fan vi gjorde för fel.
Fick hjälp av många för att försöka få bukt med problemet men det var en ihållande rackare till att krångla.
Vi fann att dumpventilen var kass och stod och läckte så vi pluggade den.
Launchade lite och då kom det 0,5bar mer tryck på launchen med stängd ventil.
Rullade ut på söndag och fick faktiskt iväg bilen, dock med mycket bog fortfarande.
Laddar 2bar i launch och 1,8bar i normalläge.
Kom på att det är väll ingen supersmart kombination.
När vi går ur launch har vi mindre tryck än med, typ..
Ändrade det till 3bars tryck och började justera tillbaka kopplingen och såg då att svänghjulet satt löst.
Färdigkört..
Fick till 11,6 som bäst på lågt ladd och gassläpp stora delar av banan.
Men jag är jädra nöjd ändå. var ett enormt gött drag i maskinen och den verkar riktigt pigg den lilla rackaren trots att jag bara kört på 6-700hk.
Sen var det längesedan jag körde med så man upplever det ju värre än vad det är.
Väl hemma kollade jag kopplingen.
Två kända fel finns.
cheva svänghjulet som sitter på en adapter hade lossnat av okänd anledning. Inte förstört nått men satt löst med alla bultar kvar.
Skall kolla upp varför det lossnar. Det har gått exakt så här med den förra motorn. denna varvar dock mera.
Andra problemet är att vacumpumpen verkar suga sönder packboxen på veven trots att den är vänd.
Så det var fulla kopplingen i olja med.
Tips för att kasta iväg bilen bra mottages samt tips på hur man gör med packboxar vid vacum pump.
har 4,86 i bakvagnen med 33" däck och varvar 9000rpm.
uppskattar att jag kommer köra runt 280-290km/h när allt lirar. Då kör jag rätt utväxling enligt morosostickan.
Tror ni felet kan vara mina konstiga inställningar med launch tryck och normalt laddtryck. även launchknappen på kopplingspedalen justerade vi till perfektion