635csi turbo! Till salu!

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
freddan302
Forumsberoende
Inlägg: 817
Blev medlem: ons nov 25, 2009 6:58 pm
Ort: Gällivare

Re: 635csi turbo!

Inlägg av freddan302 »

Härligt med uppstart! :)
Du har riktigt fin finish på grejerna!

Den där skrynkelfärgen... Vars hittar man sån?!? :)
Evinrude
Forumsberoende
Inlägg: 621
Blev medlem: mån jan 17, 2011 5:17 pm
Ort: Sundsvall

Re: 635csi turbo!

Inlägg av Evinrude »

Grattis! Kommer att bli riktigt ballt med laglig haj! :thumbright:
Skickar clipsen imorrn iaf :)
Jonas Sanderyd

BMW 525ix Turken 351WHP@1,1bar
BMW M5 732WHP@1,4bar
073-8363672
Användarvisningsbild
erikjakan
Forumsberoende
Inlägg: 738
Blev medlem: lör jun 07, 2008 12:54 am

Re: 635csi turbo!

Inlägg av erikjakan »

freddan302 skrev:Härligt med uppstart! :)
Du har riktigt fin finish på grejerna!

Den där skrynkelfärgen... Vars hittar man sån?!? :)
Tackar!

Hansen racing!
Användarvisningsbild
erikjakan
Forumsberoende
Inlägg: 738
Blev medlem: lör jun 07, 2008 12:54 am

Re: 635csi turbo!

Inlägg av erikjakan »

Evinrude skrev:Grattis! Kommer att bli riktigt ballt med laglig haj! :thumbright:
Skickar clipsen imorrn iaf :)
Det blir fint det!

Gör så! :)
Användarvisningsbild
7aan
Forumsberoende
Inlägg: 1116
Blev medlem: tor dec 18, 2008 9:24 pm
Ort: Strängnäs
Kontakt:

Re: 635csi turbo! Uppstartad!

Inlägg av 7aan »

Bara att åka och bromsa då ;)
Grattis!
Micke Grönlund
Användarvisningsbild
erikjakan
Forumsberoende
Inlägg: 738
Blev medlem: lör jun 07, 2008 12:54 am

Re: 635csi turbo! Uppstartad!

Inlägg av erikjakan »

Det kommer :)

Tack!
evozz
Lite mer laddtryck
Inlägg: 39
Blev medlem: tis okt 21, 2008 5:19 am

Re: 635csi turbo! Uppstartad!

Inlägg av evozz »

Synd du hann beställa däcken, samma finns här: http://www.camskill.co.uk/products.php?show=102396

Ca 1500:- billigare för 4st inkl frakten då. Men då vet du tills du slirat slut på dom du har ;)
Stefan Enlund
Användarvisningsbild
Heideken
För mycket laddtryck
Inlägg: 238
Blev medlem: fre mar 23, 2012 11:03 pm
Ort: Malmköping
Kontakt:

Re: 635csi turbo! Uppstartad!

Inlägg av Heideken »

Riktigt fint och seriöst och proffsig gjort! Imponerade att folk är så noggranna, sett många andra som mest bara slänger ihop skiten.
Men detta gillas starkt!

FFF (funktion före finnish) det utrycket gillar jag inte det minsta ;)

FMF, funktion med finnish är min grej :)
Användarvisningsbild
erikjakan
Forumsberoende
Inlägg: 738
Blev medlem: lör jun 07, 2008 12:54 am

Re: 635csi turbo! Uppstartad!

Inlägg av erikjakan »

Tackar!

Har problem med att lufta bromsarna på 635an.

Den har ju ett system som använder servopumpens tryck för att förstärka bromskraften. När bilen är avstängd och man pumpar på pedalen, då höjs nivån på servovätska i bromsbomben, tillslut så svämmar det över. Har man bilen igång funkar det fint att pumpa utan att det flödar över.

Jag har nya OK runtom på bilen.
Dem har jar luftat med en vakuumluftare som suger ur nippeln, sen har jag tryckt vätska genom hela systemet med tryckluft i behållaren. ca 1 bar.
Det flödar fint ur alla oken och ingen luft syns..

Men pedalen är allt annat än stum.. Det går med lätthet att trycka ner den för hand i botten.

Har lite slut på ideer!
knotan
Forumsberoende
Inlägg: 5068
Blev medlem: mån maj 01, 2006 9:34 pm
Ort: norrköping

Re: 635csi turbo! Uppstartad!

Inlägg av knotan »

det är inte helt enkelt så att huvudcylinder är för liten för nya oken då????

hade samma problem när jag byggde micran, fast då va ju micrans huvudcylinder extremt liten, fick lov å ta en från volvo å sätta dit då blev det bra.

kanske är det gränsfall redan orignal på din bil å sen nu med större ok tänker jag
snabbast på "Forat" 2012 :)

sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing
Bild
Användarvisningsbild
erikjakan
Forumsberoende
Inlägg: 738
Blev medlem: lör jun 07, 2008 12:54 am

Re: 635csi turbo! Uppstartad!

Inlägg av erikjakan »

knotan skrev:det är inte helt enkelt så att huvudcylinder är för liten för nya oken då????

hade samma problem när jag byggde micran, fast då va ju micrans huvudcylinder extremt liten, fick lov å ta en från volvo å sätta dit då blev det bra.

kanske är det gränsfall redan orignal på din bil å sen nu med större ok tänker jag
Nej det tror jag verkligen inte.

Är 25.4 mm i diam på alla e39. = 506mm2

Hcyl som sitter nu har 23.8mm i diam. = 445mm2

Kolvdiametrarna på oken är oförändrade. Så bromsa borde det faan göra :)
Användarvisningsbild
Pro-Mille
Forumsberoende
Inlägg: 1068
Blev medlem: tor okt 12, 2006 12:38 am
Ort: Torshälla
Kontakt:

Re: 635csi turbo! Uppstartad!

Inlägg av Pro-Mille »

Har du flera anslutningar på huvudbromscylinder?
Är anslutningarna rakt åt sidan eller snett upp?
Tänkte om du får en lite luftficka just i huvudcylinders utgångar.
I vissa fall måste den luftas löst.
Jimmy Klaavuniemi
0705576039
Klaavu Engineering
http://www.pro-mille.se
Användarvisningsbild
erikjakan
Forumsberoende
Inlägg: 738
Blev medlem: lör jun 07, 2008 12:54 am

Re: 635csi turbo! Uppstartad!

Inlägg av erikjakan »

Såhär ser den ut!
http://bilder.lagabasen.se/delar/1122/1122200332vy1.jpg

Den stod ju utan Ok en bra stund i höstas.

Har aldrig varit med om såhär svårluftat, måste vara nåt jag missat.

Ska ner nu o kika om huvudcylindern verkar ok.

/Erik
Användarvisningsbild
erikjakan
Forumsberoende
Inlägg: 738
Blev medlem: lör jun 07, 2008 12:54 am

Re: 635csi turbo! Uppstartad!

Inlägg av erikjakan »

Problemet löst!

Nån gång när bilen har stått utan OK på så har bromspedalen blivit neddtryckt, kolven på hcyl hade då fastnat i intryckt läge!

Tog en näbbtång och petade till den, nu funkar allt perfekt!

MVH Erik
Användarvisningsbild
erikjakan
Forumsberoende
Inlägg: 738
Blev medlem: lör jun 07, 2008 12:54 am

Re: 635csi turbo! Uppstartad!

Inlägg av erikjakan »

Lite händer i kulisserna.

Har fått hjälp med skurna ringar och fästen till kommande fjäderbensstag.!

Behöver ha tag i en snygg växelspaksknopp från bmw. Tips på nån särskild? Helst vill jag ha en i mocka.

Mvh
Skriv svar