Projektrådar med information och bilder om olika byggen
freddan302
Forumsberoende
Inlägg: 817 Blev medlem: ons nov 25, 2009 6:58 pm
Ort: Gällivare
Inlägg
av freddan302 » sön dec 30, 2012 11:13 pm
Härligt med uppstart!
Du har riktigt fin finish på grejerna!
Den där skrynkelfärgen... Vars hittar man sån?!?
Evinrude
Forumsberoende
Inlägg: 621 Blev medlem: mån jan 17, 2011 5:17 pm
Ort: Sundsvall
Inlägg
av Evinrude » sön dec 30, 2012 11:21 pm
Grattis! Kommer att bli riktigt ballt med laglig haj!
Skickar clipsen imorrn iaf
erikjakan
Forumsberoende
Inlägg: 738 Blev medlem: lör jun 07, 2008 12:54 am
Inlägg
av erikjakan » mån dec 31, 2012 11:01 am
freddan302 skrev: Härligt med uppstart!
Du har riktigt fin finish på grejerna!
Den där skrynkelfärgen... Vars hittar man sån?!?
Tackar!
Hansen racing!
erikjakan
Forumsberoende
Inlägg: 738 Blev medlem: lör jun 07, 2008 12:54 am
Inlägg
av erikjakan » mån dec 31, 2012 11:01 am
Evinrude skrev: Grattis! Kommer att bli riktigt ballt med laglig haj!
Skickar clipsen imorrn iaf
Det blir fint det!
Gör så!
7aan
Forumsberoende
Inlägg: 1116 Blev medlem: tor dec 18, 2008 9:24 pm
Ort: Strängnäs
Kontakt:
Inlägg
av 7aan » mån dec 31, 2012 3:15 pm
Bara att åka och bromsa då
Grattis!
Micke Grönlund
erikjakan
Forumsberoende
Inlägg: 738 Blev medlem: lör jun 07, 2008 12:54 am
Inlägg
av erikjakan » mån dec 31, 2012 3:39 pm
Det kommer
Tack!
Heideken
För mycket laddtryck
Inlägg: 238 Blev medlem: fre mar 23, 2012 11:03 pm
Ort: Malmköping
Kontakt:
Inlägg
av Heideken » mån dec 31, 2012 5:58 pm
Riktigt fint och seriöst och proffsig gjort! Imponerade att folk är så noggranna, sett många andra som mest bara slänger ihop skiten.
Men detta gillas starkt!
FFF (funktion före finnish) det utrycket gillar jag inte det minsta
FMF, funktion med finnish är min grej
erikjakan
Forumsberoende
Inlägg: 738 Blev medlem: lör jun 07, 2008 12:54 am
Inlägg
av erikjakan » tis jan 01, 2013 1:16 pm
Tackar!
Har problem med att lufta bromsarna på 635an.
Den har ju ett system som använder servopumpens tryck för att förstärka bromskraften. När bilen är avstängd och man pumpar på pedalen, då höjs nivån på servovätska i bromsbomben, tillslut så svämmar det över. Har man bilen igång funkar det fint att pumpa utan att det flödar över.
Jag har nya OK runtom på bilen.
Dem har jar luftat med en vakuumluftare som suger ur nippeln, sen har jag tryckt vätska genom hela systemet med tryckluft i behållaren. ca 1 bar.
Det flödar fint ur alla oken och ingen luft syns..
Men pedalen är allt annat än stum.. Det går med lätthet att trycka ner den för hand i botten.
Har lite slut på ideer!
knotan
Forumsberoende
Inlägg: 5068 Blev medlem: mån maj 01, 2006 9:34 pm
Ort: norrköping
Inlägg
av knotan » tis jan 01, 2013 1:32 pm
det är inte helt enkelt så att huvudcylinder är för liten för nya oken då????
hade samma problem när jag byggde micran, fast då va ju micrans huvudcylinder extremt liten, fick lov å ta en från volvo å sätta dit då blev det bra.
kanske är det gränsfall redan orignal på din bil å sen nu med större ok tänker jag
snabbast på "Forat" 2012
sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing
erikjakan
Forumsberoende
Inlägg: 738 Blev medlem: lör jun 07, 2008 12:54 am
Inlägg
av erikjakan » tis jan 01, 2013 2:01 pm
knotan skrev: det är inte helt enkelt så att huvudcylinder är för liten för nya oken då????
hade samma problem när jag byggde micran, fast då va ju micrans huvudcylinder extremt liten, fick lov å ta en från volvo å sätta dit då blev det bra.
kanske är det gränsfall redan orignal på din bil å sen nu med större ok tänker jag
Nej det tror jag verkligen inte.
Är 25.4 mm i diam på alla e39. = 506mm2
Hcyl som sitter nu har 23.8mm i diam. = 445mm2
Kolvdiametrarna på oken är oförändrade. Så bromsa borde det faan göra
Pro-Mille
Forumsberoende
Inlägg: 1068 Blev medlem: tor okt 12, 2006 12:38 am
Ort: Torshälla
Kontakt:
Inlägg
av Pro-Mille » tis jan 01, 2013 2:04 pm
Har du flera anslutningar på huvudbromscylinder?
Är anslutningarna rakt åt sidan eller snett upp?
Tänkte om du får en lite luftficka just i huvudcylinders utgångar.
I vissa fall måste den luftas löst.
erikjakan
Forumsberoende
Inlägg: 738 Blev medlem: lör jun 07, 2008 12:54 am
Inlägg
av erikjakan » tis jan 01, 2013 3:52 pm
Problemet löst!
Nån gång när bilen har stått utan OK på så har bromspedalen blivit neddtryckt, kolven på hcyl hade då fastnat i intryckt läge!
Tog en näbbtång och petade till den, nu funkar allt perfekt!
MVH Erik
erikjakan
Forumsberoende
Inlägg: 738 Blev medlem: lör jun 07, 2008 12:54 am
Inlägg
av erikjakan » fre jan 04, 2013 9:31 am
Lite händer i kulisserna.
Har fått hjälp med skurna ringar och fästen till kommande fjäderbensstag.!
Behöver ha tag i en snygg växelspaksknopp från bmw. Tips på nån särskild? Helst vill jag ha en i mocka.
Mvh