Hemma igen nu efter ett par jobb turer
Då motordelen och compound systemet funkar har jag bestämt mig för att lacka om spektaklet.
Blir dock ingen fin lack då karossen är bulig och sne på alla håll och kanter och jag är en allt för otålig lackerare, men en uppfräschning är på sin plats. Gjorde en snabblack 2007 i samband med renovering och reggning till ombyggt fordon. Sedan dess har endel skavanker tillkommit bla. reste sig lacken en aning över vänster backhjul i samband med svetsning i hjulhuset där en bit isolering tog eld
Front, och framskärmar är i glasfiber. Förmodligen daterat -70, 80 talet någon gång. Kexigt är det i alla fall på sina ställen,
men då bilen skall tåla att användas hårt utan att man blir ledsen får de ytterligare en upplagning.
Här är fronten som fått sig en lagning. Finns spår av endel tidigare kulörer. Bla. den "vackra" gula vissa delar av bilen hade när jag köpte den
Fick tag på 10L grundfärg, tack Eden för det

Högkvalitativ färg, men en rejäl blandning behövdes då den stått ett tag...
Instoppade i lackboxen på Jobbet
Två varv grund lagd
Funderade ett tag på att ta ut bilen en sväng på vägen då det fanns vissa partier som var torra och fina men
men kom sedan på bättre tankar och hängde i stället av dörrarna och rensade de.
I morgon hoppas jag kunna slipa slipa de grundade delarna en sista vända och även lägga det röda toppskiktet.