Heavy metal bmw:n
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 556
- Blev medlem: fre jan 02, 2004 12:27 pm
- Kontakt:
Re: Heavy metal bmw:n
vad är de för bilar dom lösa kåporna kommer ifrån ? vilka lådor?
//Wigge
//Wigge
Sgracing vi fixar de mesta!
Re: Heavy metal bmw:n
Getrag 262/262cr/265. Finns någon zf också. De sitter på gamla bmw:s e3, e9 e28 och dyl.
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 556
- Blev medlem: fre jan 02, 2004 12:27 pm
- Kontakt:
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 183
- Blev medlem: lör dec 20, 2003 10:11 pm
Re: Heavy metal bmw:n
Hur gick det i helgen för dig?
Din tråd är den jag blir gladast av att upptäcka innehålla nya inlägg.
Mvh
Mats
Din tråd är den jag blir gladast av att upptäcka innehålla nya inlägg.
Mvh
Mats
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 10
- Blev medlem: tis maj 04, 2010 8:08 pm
Re: Heavy metal bmw:n
Tackar, kul att höra att folk är intresserade
Jag ska väl försöka uppdatera lite får vi se..
Ang. diffen, allra längst in ligger ju dreven och korgen emot varandra.
Sedan ökar ju spalten ju längre ut man är och bygger.
Det är ju förstås inte vidare optimalt, men det är ju svårt att få det på något annat sett.
Bra att veta att det finns kåpor, jag kan helt klart vara intresserad.
Är dock så himla fattig för tillfället, så det är bara det nödvändigaste som gäller
Första uppsättningen däck:

Direkt gick nya skärmkanten åt
Det var vissligen klart olämpliga hjul att köra om man ska spara på grejerna.
De ligger och slickar kanten.
Men jag körde på ett tag, sedan kom regnet. När det regnat klart kördes ett pass gatebil extreme, sedan var det dags.
Skulle väl köra ett lugnt varv och känna på banan efter regnet, men misslyckades.
Laddade allderles för hårt i första kurvan och snurrade och körde av ganska rejält.
Efteråt styrde den lite dåligt, och var ute lite på varvet efter i slutet på parisern.
Kände efter det att något inte alls stod rätt till, när jag kom in i depån hade jag krängt av vä framdäck
Lite senare hörde jag något som slog lite ibland, speciellt när man bromsade.
Jag trodde då att det måste kommit in något grus el . dyl. i kopplingskåpan som slog i ibland.
Det var inte riktigt så, som ni ser i bilderna tidigare
Det var alltså skruvarna till växellådan som släppt och lagt sig emellan..
Hur som, efter att jag varit hemma fre kväll och hela lö och lagat, var det bara åka ut på sön igen.
Tankat upp det jag kört upp på fre + en till 20L dunk:

Jag märkte på fre att full tank +60L inte skulle räcka så långt, det var ganska precis på fre när jag inte hann köra hela dagen.
Hur som, körde några pass på sön.
Vid en växling när inte 3:an gick i riktigt, och den gick tillbaka på 2:an (jag tror det var så det hände iaf.)
Så small det till och blev oljud i lådan.
Jag rev ner den och skruvade isär efter bästa förmåga, och fick se det här:

Rakt in ser man oljepluggen, till vä om den ligger en kugg.
På andra drevet utifrån (2:an) saknas den kuggen..
Ringde och pratade med sellholm, Jan tyckte det var lika bra att jag kom dit med lådan.
På mån kväll var jag där och lämnade den, på ons kväll var jag där och hämtade.
De står för problemet med den knäckta kuggen, däremot var doggarna på 3:an och 4:an ganska skadade och det får jag stå för.
Det syns att de har slagit i innan växeln varit i ordentligt, så jag har nog värre problem med shift cutten än jag insett.

Jag ska väl försöka uppdatera lite får vi se..
Ang. diffen, allra längst in ligger ju dreven och korgen emot varandra.
Sedan ökar ju spalten ju längre ut man är och bygger.
Det är ju förstås inte vidare optimalt, men det är ju svårt att få det på något annat sett.
Bra att veta att det finns kåpor, jag kan helt klart vara intresserad.
Är dock så himla fattig för tillfället, så det är bara det nödvändigaste som gäller

Första uppsättningen däck:

Direkt gick nya skärmkanten åt

Det var vissligen klart olämpliga hjul att köra om man ska spara på grejerna.
De ligger och slickar kanten.
Men jag körde på ett tag, sedan kom regnet. När det regnat klart kördes ett pass gatebil extreme, sedan var det dags.
Skulle väl köra ett lugnt varv och känna på banan efter regnet, men misslyckades.
Laddade allderles för hårt i första kurvan och snurrade och körde av ganska rejält.
Efteråt styrde den lite dåligt, och var ute lite på varvet efter i slutet på parisern.
Kände efter det att något inte alls stod rätt till, när jag kom in i depån hade jag krängt av vä framdäck

Lite senare hörde jag något som slog lite ibland, speciellt när man bromsade.
Jag trodde då att det måste kommit in något grus el . dyl. i kopplingskåpan som slog i ibland.
Det var inte riktigt så, som ni ser i bilderna tidigare

Det var alltså skruvarna till växellådan som släppt och lagt sig emellan..
Hur som, efter att jag varit hemma fre kväll och hela lö och lagat, var det bara åka ut på sön igen.
Tankat upp det jag kört upp på fre + en till 20L dunk:

Jag märkte på fre att full tank +60L inte skulle räcka så långt, det var ganska precis på fre när jag inte hann köra hela dagen.
Hur som, körde några pass på sön.
Vid en växling när inte 3:an gick i riktigt, och den gick tillbaka på 2:an (jag tror det var så det hände iaf.)
Så small det till och blev oljud i lådan.
Jag rev ner den och skruvade isär efter bästa förmåga, och fick se det här:

Rakt in ser man oljepluggen, till vä om den ligger en kugg.
På andra drevet utifrån (2:an) saknas den kuggen..
Ringde och pratade med sellholm, Jan tyckte det var lika bra att jag kom dit med lådan.
På mån kväll var jag där och lämnade den, på ons kväll var jag där och hämtade.
De står för problemet med den knäckta kuggen, däremot var doggarna på 3:an och 4:an ganska skadade och det får jag stå för.
Det syns att de har slagit i innan växeln varit i ordentligt, så jag har nog värre problem med shift cutten än jag insett.
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Re: Heavy metal bmw:n
Jag har gett pengar till photobucket nu, så bilderna borde komma upp snart.
Nu är iaf. lådan monterad igen, och provkörd inne i garaget igår kväll.
Jag ska fixa bilder på de skadade doggarna också framöver.
Dock har jag ett lite besvärligt kylvätskeläckage jag måste få ordning på också, inte så troligt endå att det blir gröndal på sön..
Nu är iaf. lådan monterad igen, och provkörd inne i garaget igår kväll.
Jag ska fixa bilder på de skadade doggarna också framöver.
Dock har jag ett lite besvärligt kylvätskeläckage jag måste få ordning på också, inte så troligt endå att det blir gröndal på sön..
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
- freddan302
- Forumsberoende
- Inlägg: 817
- Blev medlem: ons nov 25, 2009 6:58 pm
- Ort: Gällivare
Re: Heavy metal bmw:n
Billig hobby det här med bilar... NOT
Härligt att du krigar vidare trots motgångar!

Härligt att du krigar vidare trots motgångar!
Ford Mustang -1995
Kika in: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=40687
Kika in: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=40687
- Daniel Bjälevik
- Forumsberoende
- Inlägg: 1014
- Blev medlem: lör apr 10, 2004 9:50 am
- Ort: Kungsör/västmanland
- Kontakt:
Re: Heavy metal bmw:n
inte funderat på o byta hjul innan dom skjuter sönder totalt?
Känns som det vore värt och försöka lägga lite tid på att fixa till shiftcuten så den funkar som den ska för o få så lång livslängd på lådan som möjligt
mvh

Känns som det vore värt och försöka lägga lite tid på att fixa till shiftcuten så den funkar som den ska för o få så lång livslängd på lådan som möjligt
mvh

Re: Heavy metal bmw:n
Tjenare
helvete vad du ligger i och jobbar hela tiden trots rasen , Imponerande att det finns folk som orkar och har kunskapen och hålla igång ett sådant projekt !
Med vänlig hälsning robert
helvete vad du ligger i och jobbar hela tiden trots rasen , Imponerande att det finns folk som orkar och har kunskapen och hålla igång ett sådant projekt !
Med vänlig hälsning robert
VOLVO 242 Reggad med bmw m50 motor, och snart turbo på g
bmw 535 m30 bromsad 809 WHP "933nm på driven hos ppf SÅLD
BMW 535 M30 TURBO 585 WHP BROMSAD HOS VM I VÄSTERÅS SÅLD
tack till ppf för kanon service
tack till björck,www. bjprace.se
bmw 535 m30 bromsad 809 WHP "933nm på driven hos ppf SÅLD
BMW 535 M30 TURBO 585 WHP BROMSAD HOS VM I VÄSTERÅS SÅLD
tack till ppf för kanon service
tack till björck,www. bjprace.se
Re: Heavy metal bmw:n
Fan vad roligt det är att följa den här tråden. Har du själv läst det du skrev i allra första inlägget på länge?
PV:n ballade ur......... JO jag tackar jag....
Som ovanstånde sa, imponerande att du bara inte bränner upp bilen efter allt och bara
börjar spela boule.
PV:n ballade ur......... JO jag tackar jag....

Som ovanstånde sa, imponerande att du bara inte bränner upp bilen efter allt och bara
börjar spela boule.
Bygger Opel Kadett C Coupe.
Christ3r Lakkapää
Christ3r Lakkapää
Re: Heavy metal bmw:n
Daniel, man vill ju gärna göra slut på däcken innan man byter
Men visst, det skulle ju spara grejerna en del om man bytte innan det smäller..
Jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på för att få ordning på shift cutten, och sedan hade jag inte fattat att det var så illa.
Och egentligen vet jag fortfarande inte om det är ett fel som gjort att den slagit på doggarna, eller för korta bryttider
Jag har fått lite tips nu dock, som jag ska försöka genomföra.
Sedan är det så svårt att testa också, provar jag på gatan brukar det fungera kanon.
Freddan302, nej man skulle haft någon billigare, mindre slitsam hobby..
Typ skjuta heroin eller något.
Nej förresten, det blir nog ungefär samma
Så fort man varit ute får man jaga pengar till nästa fix..
Tackar för övrigt för kommentarer
Det är ju när man får se att folk är intresserade av det man skriver som man blir intresserad av att uppdatera.

Men visst, det skulle ju spara grejerna en del om man bytte innan det smäller..
Jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på för att få ordning på shift cutten, och sedan hade jag inte fattat att det var så illa.
Och egentligen vet jag fortfarande inte om det är ett fel som gjort att den slagit på doggarna, eller för korta bryttider
Jag har fått lite tips nu dock, som jag ska försöka genomföra.
Sedan är det så svårt att testa också, provar jag på gatan brukar det fungera kanon.
Freddan302, nej man skulle haft någon billigare, mindre slitsam hobby..
Typ skjuta heroin eller något.
Nej förresten, det blir nog ungefär samma

Så fort man varit ute får man jaga pengar till nästa fix..
Tackar för övrigt för kommentarer

Det är ju när man får se att folk är intresserade av det man skriver som man blir intresserad av att uppdatera.
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Re: Heavy metal bmw:n
Jag följer alltid tråden med intresse även om jag sällan skrivet ngt, bara så att du vet 

- Daniel Bjälevik
- Forumsberoende
- Inlägg: 1014
- Blev medlem: lör apr 10, 2004 9:50 am
- Ort: Kungsör/västmanland
- Kontakt:
Re: Heavy metal bmw:n
Ne, känns ju som man vill att en så dyr låda ska funka felfritt,pengar går ju åt endå hehe

-
- För lite laddtryck
- Inlägg: 1
- Blev medlem: sön jun 23, 2013 6:32 pm
Re: Heavy metal bmw:n
Ägnat ett par timmar de senaste dagarna åt att läsa den här tråden från början till nutid, det var lätt värt det! Galet bygge
Kommer fortsätta följa utvecklingen med största intresse!
Du har en beundransvärd energi och skicklighet i bygget! Det som gör det så intressant är att du väljer alternativa vägar och delar med dig av erfarenheterna längs vägen!
Hoppas få se vagnen in action under sommaren!

Kommer fortsätta följa utvecklingen med största intresse!
Du har en beundransvärd energi och skicklighet i bygget! Det som gör det så intressant är att du väljer alternativa vägar och delar med dig av erfarenheterna längs vägen!
Hoppas få se vagnen in action under sommaren!
